Gelukkig is Stadler erg open voor allerlei input en komen ze zelf ook met beargumenteerde oplossingen
*Waarom een achterbel?
*Geef je tractie en rem je met de pedalen?*Zit er ook net als bij ons een dodemansknop/pedaal op de tram?*Waarom een achterbel?
En dan bof je in Den Haag nog dat veruit de meeste haltes een perron zijn en niet dat je vanaf de stoep al een klim moet maken.
Achterbel: volgens mij een stukje extra veiligheid? Dan kan er zowel voor als achter aan de tram gewaarschuwd worden dmv. die bel. Al zag je in de praktijk bij de GTL's dat trambestuurders die achterbel vooral gebruikten om elkaar nog eens extra te begroeten als ze elkaar zonet gepasseerd waren. Eén groot belcircus dus, volgens mij iets typisch Haags Al valt me dat tegenwoordig bij de Avenio's etc niet meer zo op... is dat niet meer toegestaan oid?Verder, leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, Wes . En leuk voor jou natuurlijk om zo dicht bovenop de ontwikkeling te zitten van deze nieuwe tram (zowel 1:1 als 1:87 dus )Wat ik me nog afvroeg: die accupacks, volgens mij is dat iets nieuws voor Haagse trams. Wat is het idee daarachter? Een extraatje voor bij stroomonderbrekingen of zijn er wellicht ook al plannen voor bovenleidingsloze delen van het Haagse tramnet of in werkplaatsen?
Volgens mij hebben de Haagse stadstrams geen dodemansknop, al weet ik dat niet zeker. (Misschien wel tbv. de beveiliging in de tramtunnels?) Van de Regiocitadissen weet ik dat ze wel over een dodemansknop beschikken, maar dat heeft ook te maken met hun meer 'treinachtige' karakter buiten de stad.