Eerlijk gezegd ben ik niet zo erg trouw aan mijn leveranciers... Een aantal die ik regelmatig gebruik zijn: ShapeWays, Printics (https://printics.nl/), JLCPCB, Seeedstudio. In de regel gaat mijn voorkeur uit naar SLA. Wat mijn ervaring wel is, is dat de duurdere (ShapeWays) over het algemeen ook veel beter werk leveren. Printics is een kleinere Nederlandse leverancier, waar je makkelijk wat custom dingen mee kunt organiseren en dus ook kunt optimaliseren. JLCPCB en Seeedstudio zijn Chineese firma's en veel lastiger mee samen te werken: langere levertijden en minder service.Als je voor het eerst iets met 3D printing gaat doen, vind ik een bedrijfje als Printics een aanrader. Ze geven je tips en trucs en helpen je om het goed voor elkaar te krijgen. Prijzen kan ik je moelijk geven, maar bij alle bedrijfjes krijg je een offerte vooraf, dus ik zou zeggen: tekenen en een offerte aanvragen!Ik vrees dat ik het zelfde doe (alleen dan met 0.4mm draad, omdat een gaatje van 0.4mm nog net betrouwbaar te printen valt). Dus ja, die moraal onderschrijf ik. Ben er voor nu maar vanuit gegaan dat ik alles (zo veel als haalbaar) maak zoals het op tekening staat bij het Utrechts Archief. Doel is om een locomotief te bouwen zoals die begin jaren '30 rond reed. Wat wel leuk is, is dat je bij het dieper bestuderen van tekeningen en modellen van anderen allerlei afwijkingen ontdekt (die waarschijnlijk bewust of onbewust gekozen zijn).