Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een tram voor de kikker door Rob Ellerman
Vandaag om 21:47:14
Rondom Charlois door grossraumwagen
Vandaag om 21:30:00
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch door Alewijn
Vandaag om 21:29:53
19 Toen door Willem1951
Vandaag om 21:27:56
Schip vaart tegen spoorbrug bij Alphen aan den Rijn, nog uren geen treinverkeer door R.C.Grootveld
Vandaag om 21:21:10
Kleur achtergrond door Mark D.
Vandaag om 21:18:06
Hoe de wagenbakken los te maken van Roco Abteilwagens? door grossraumwagen
Vandaag om 21:14:27
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door Huup
Vandaag om 21:13:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:06:53
Micro Motor inbouwen in Fleischmann BR80 Tandrad (Groene Carl) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:01:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:43:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 20:26:58
Treinenmuziek door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:10:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eriktrein
Vandaag om 18:55:29
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
Vandaag om 18:27:16
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 18:23:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Frans Peeters
Vandaag om 18:16:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door VulcanRaven
Vandaag om 18:10:54
Klimspiraal met 3 sporen, hoe te bereken met Excel door MOVisser
Vandaag om 18:08:57
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 18:03:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:58:39
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door BartvD
Vandaag om 17:52:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 17:33:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:14
Snelheid regelen decoder 611573 door bellejt
Vandaag om 16:39:39
Einde Koemo ballast ??? door basjuh1981
Vandaag om 16:36:07
Gouda in H0 door Daan Neijenhuis
Vandaag om 16:11:42
Boek over de NS in 1984-1985 door edwin1974
Vandaag om 15:17:47
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 15:16:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:14:14
  

Auteur Topic: NS-6000 in Spoor-1  (gelezen 77726 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #480 Gepost op: 21 June 2023, 10:06:00 »
Voordat het loodgieteren kan beginnen moet ik ook nog eerst de remkranen aanbrengen. Te beginnen met aansluitingen (0,5 mm draad ) voor de uiteindelijke leidingen (Albion buis) aan te brengen, dus gaatjes 0,5 boren en draad er in solderen.


Dan kijken waar en hoe de grote en de klein remkraan gemonteerd moeten worden. Kneedgum doet weer wonderen.


De remkranen zitten niet strak tegen het vuurkistfront, dus ze komen op afstandhouders in de vorm van buis 1,0/1,2

De gaatjes voor de buisjes moeten dus precies.


De grote remkraan.
Tussendoor komt het buisje voor de kleine remkraan.


Zo zitten ze er allebei (nog los) op en dan kan het loodgieteren beginnen.






36086
« Laatst bewerkt op: 21 June 2023, 11:55:09 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #481 Gepost op: 21 June 2023, 15:15:55 »
De loodgieter heeft de smeerleidingen (0,3 koper) aan de Friedmann-pers gezet (gesoldeerd).


Klem aan de zijkant is tijdelijk want het front moet nog zwart worden gespoten.

Golfer

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • H0 en Spoor 1
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #482 Gepost op: 22 June 2023, 18:53:17 »
Ik lees hier altijd vol bewondering stilletjes mee Frits. Maar dit is wel weer een hele gave episode!
Vriendelijke groet,
Michiel


H0, Spoor 1, Koploper over loconet UH IB Basic 65060

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #483 Gepost op: 22 June 2023, 20:30:34 »
Ja, ook wij hebben er in de bouwgroep veel plezier in. Bedenk dat we er al een hele tijd, met ups en zeker ook downs, mee bezig zijn en dat we nu de vruchten plukken. En we zijn nog lang niet klaar. Juist vanmiddag weer een nieuwe lijst van aan te passen en nieuw te ontwikkelen onderdelen gemaakt want het kan altijd beter of handiger.

Voor wie het zou willen, materialen en onderdelen zijn bij of via de bouwgroep verkrijgbaar voor Spoor-0 en Spoor-1.


FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #484 Gepost op: 22 June 2023, 23:30:08 »
Voordat ik verder kan loodgieteren, moeten natuurlijk wel eerst de ketelbanden aandacht. Of demontabel (zoals het handmonster) of toch op enige manier vast?
Bij het handmonster had ik ze echt los en van onder met een boutje aan elkaar. Bleef er ruimte nodig voor de pijpsleutel. Uiteindelijk was dat niet de juiste keuze want de banden bleven niet haaks staan. Jammer dan. Sindsdien heb ik niks anders bedacht. Nu komt het er dus op aan.

Gewerkt wordt met strip 0,2x2 mm. (te dik  :-\ ik weet het.)

De band tegen de broekplaat is een experiment geweest. Aan een kant vast met een pin en aan de andere kant met een M-1,4 boutje dat door een ovalen gat (om strak te kunnen trekken) in de band tegen de ketel wordt aangedraaid. Niet solderen dus. Probleem was de afmeting van het boorgat en de precisie waarmee dat geboord moet worden want de band is tenslotte niet breed. Er blijft weinig vlees over, maar het is gelukt. Voor herhaling vatbaar?... nee.


Na een aantal uren bedenktijd, is de knoop doorgehakt...toch maar solderen en afplakken bij het spuiten (wat ik had willen voorkomen).

145-graden soldeer en rijkelijk vloeimiddel tezamen met vlam en soldeerbout. En maar blijven meten zodat er niks scheef gaat. Ik heb het al veel vaker gedaan, maar blijft een $%%&^*^*^ werkje. Maar ook dat is gelukt en met de "bling-bling- ring" tegen de rookkast ziet het er goed uit.
En vooral niet uitschieten met het schraapijzer om al het soldeer weg te halen. Een kras = een kras.


2 gedaan, nog 2 te gaan.

36369
« Laatst bewerkt op: 22 June 2023, 23:45:41 door FritsT »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5500
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #485 Gepost op: 23 June 2023, 13:34:24 »
Dacht zelf ook al deze gewoon te solderen. En afplakken zie je niets van, omdat de rand van het tape in de binnenhoek komt tussen ketelbekleding en ketelband. Overigens nog een vraag, die vast al is beantwoord in het 6000 in 0 draadje: zit er bovenop de ketel nog een naad van overlappende of tegen elkaar zittende ketelbeplating? Net als je hebt gedaan op de vuurkist. Die zie ik wel op de 3700, maar weet het eigenlijk niet van de 6000.

Nog een vraag: ik zie nu duidelijk dat je vierkante (wasplug) bouten hebt. Heb je die zelf zo gefreesd, of zijn dat bestelbare onderdelen?




mvg,
Ivo

*

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #486 Gepost op: 23 June 2023, 14:19:30 »
Juist de zijkant van die banden wil ik strak zwart en met tape lukt (mij) dat moeilijk/niet. En ik wil geen lekkage op het groen. Maar tja, soms moet je.
Ik heb nu (van vooraf gezien) band 1 vast. Band 3 en 4 demontabel met boutjes. Over 2 ga ik nog even denken omdat ik eigenlijk geen boutkoppen wil zien. Geen haast.

Naad van de beplating bovenop: heb ik geen betrouwbare info over, maar ik denk dat het zowel met als zonder kan. Er is maar 1 (na-oorlogse) foto van boven/achter waarop je iets zou zien als je dat zou willen zien, maar dan ook alleen tussen machinistenhuis en dom. Aan de voorkant zie je..licht. Boek Paul Henken. Blz 115. links onder
Verder kan je gissen bij de foto: blz 107, boven.

Vierkante waspluggen: Shapeways. Op een combi-gietboom. Nog niet te bestellen want ik ga de pyrometer nog ietsje aanpassen.
https://www.shapeways.com/product/2F52VJ96Q/6000-32-v1-1-k-combi
« Laatst bewerkt op: 23 June 2023, 14:40:19 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #487 Gepost op: 23 June 2023, 14:47:08 »
Mooi werkje in de buiten-werkplaats met een bakkie koffie erbij.
Kan ik eindelijk ook eens de 8100 afmaken (8131) en de Gerrit eventueel spuiten (huidige plaatjes op de ongespoten lok gaan bij het demonteren stuk)
Een SS-1200 in spoor-1? wie waar...

De 6015 is er in ieder geval

« Laatst bewerkt op: 23 June 2023, 17:18:21 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #488 Gepost op: 23 June 2023, 20:21:54 »
Net zoals 1:1, tegen elkaar aanschroeven wordt het dus niet. Er blijft speling op de band zitten. En speling betekent bewegen en dat betekent weer krassen.


Dan maar met boutjes en heeeeeeeeeeeeeeeeel precies gaten boren.
Op de strip heb ik onderlegplaatjes gesoldeerd die telkens 0,1 mm opgeboord zijn totdat de 2e bout in het schroefgat viel.  Het uitstekende deel van de strip laat ik vooralsnog zitten want daar kan ik de ketelband strak mee trekken. Tzt, bij de definitieve plaatsing, slijp ik die door.


Ziet er knap uit vind ik. De 3 vlakken zijn gelijk in afmeting in horizontale richting. Iets zorgt voor gezichtsbedrog wat de middelste lijkt kleiner. Dat is niet zo want de schuifmaat liegt niet. ;D


36601

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5500
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #489 Gepost op: 23 June 2023, 21:39:42 »
Heb ik wel vaker: dat ik denk dat iets niet goed zit, maar na nameten klopt het toch. Dankzij netvliesoperaties zijn in mijn zicht rechte lijnen niet meer recht. En de afwijking links is omgekeerd van rechts. Ik heb één keer de fout gemaakt mijn ogen te geloven en toen wanden van een coupérijtuig "recht" gebogen. Bleek toch niet zo te zijn. Toen ontdekte ik dat mijn lineaals en mijn winkelhaken niet recht waren. Sindsdien gewoon meten langs die kromme lineaals en winkelhaakjes en dan gaat het weer goed.  (y)

Dus mijn timmermansoog is niet meer te vertrouwen, maar ik bouw vrolijk door :)

mvg,
Ivo

*

guus43

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #490 Gepost op: 23 June 2023, 23:14:28 »
Beste Frits en volgers ,
Gezichtsbedrog komtdoor de dom boven op de ketel(hoogte)
Dek op de laatste foto de dom af met een papiertje of je duim.
en je ziet het in een ander perspectief.

groetjes Guus

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #491 Gepost op: 24 June 2023, 12:54:48 »
Op zoek naar iets heel anders in de SOV (Schier Onuitputtelijke Voorraad) kwam ik wasluiken (Gebauer ?) tegen. Qua formaat leken die aardig te kloppen voor Spoor-1, dus....

Links en rechts op de hoeken naast de vuurdeur.


Maar wel een conflict met de wielkasten. Zijkanten van de gietdelen moesten deels worden weggeslepen om het ketelfront tussen de (in model noodzakelijk hoge) wielkasten te krijgen. Maar je ziet ze nog wel.



FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #492 Gepost op: 25 June 2023, 23:16:17 »
De tekening van het pijpenplan stamt uit de SS periode en is aangepast aan  NS periode jaren 20. Het is een mooie leidraad om te bepalen wat er gemaakt moet worden. Maar sommige dingen staan er niet op en zeker niet de compound luchtpomp, waterpomp en voorverwarmer die er in 1935 zeker wel op zaten. Dus dan maar naar beste weten "loodgieteren" en obstakels omzeilen. Dat moesten ze destijds ook, dus....
Kortom, tekening, foto's en lijst met CW's combineren en gezond modelbouwverstand gebruiken.

Het is de tekening van de NS-6000 met korte waterbak en zodoende staat de bediening van de spuikraan van de lange waterbak er niet op.

Wat me nu pas duidelijk is geworden is dat de waterleiding uit de voorverwarmer een verloop heeft naar een dunnere buis die op de klepkast aansluit. Dat zie je pas als je bouwt want op alle foto's zit dat achter de voorverwarmer verscholen.

@Ivo: Van de bediening van de cylinderkranen ga je helemaal niks zien. Compleet verscholen achter het frame en vuurkist. Hooguit een dwarsstang direct achter de rookkast (van links naar rechts), maar dan moet je toch wel weer wat om op aan te sluiten. Tja. Alleen op het ketelfront is de aansturing te maken.

Zo zal er nog wel meer puzzelwerk komen......leuk.

1. Een aanpassing is het omleggen van de stoomverwarming en luchtleiding onder de voetplaat bij de voorverwarmer. Daar zijn steunen geplaatst.  Appeltje-eitje.
2a. Nog een aanpassing is het niet achterlangs de watertank langs lopen van de stoomverwarming maar er overheen. Dan zal je het hijsoog moeten verplaatsen (hoger maken)..appeltje -eitje.
2b. Volgens mij loopt die stoomverwarmingsleiding niet strak over de watertank, maar iets hoger, een cm of 5-10 bij 1:1 want je ziet hem "over" de sierrand van de watertank gaan, maar verder...noppes nul te zien. Moet ook hoger want er zit ook  nog een luik met bouten in de bovenkant van de tank. Uiteindelijk vlak onder het raam naar binnen in machinistenhuis. Houdt rekening met de bediening van de spuikraan.
3. Smeerpotjes/leidingen: enkele zijn vervallen. Zeker die ene in het midden onder/buiten de voetplaat.
4. Alle smeerleidingen van rechts naar links tbv de Friedmann smeerpers, dus ook de verzamelbundel (mantelbuis?) onder de ketel.



36972
« Laatst bewerkt op: 25 June 2023, 23:44:46 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #493 Gepost op: 25 June 2023, 23:40:35 »
Om niet telkens te hoeven terugbladeren even en copie van de lijst met CW's uit het Spoor-0 draadje.
Toegevoegd zijn aanvullingen uit hoofdstuk Constructiewijzigingen beschreven in het boek van Paul Henken.

Met dikke letters aangegeven zijn de CW's die m.i. uiterlijk goed zichtbaar zouden kunnen zijn en dus van belang voor de modelbouwer.

CW xx   kort voor 1920: afnemen hoge luchtkoppeling (SS 1207-1240). Vervangen door 2 luchtslangen. PH-blz 66 zie CW 1666
CW 33   31-12-1919   aanbrengen voorverwarmer
CW 36   11-10-1920   wijziging bogiepotbouten
CW 37   25-10-1920   wijziging van de blazer (binnen in de rookkast, PH-blz.66)
CW 39   16-11-1920   wijziging der koppelstangverbindingen
CW 68    20-07-1921   wijziging overbrenging van beweging der snelheidsmeters
CW 70   26-07-1921   smering schroefdraad der handrem
CW 76   01-09-1921  SS nummerplaten afnemen en vervangen door NS exemplaren (PH-blz 66)
CW 80   07-10-1921   wijziging scharnierpen koppelstangen
CW 94   10-11-1921   vervangen bronzen schroefplugje in achterzandbakken door houten plug
CW 110   17-01-1922   verplaatsen standplaats machinist naar rechts PH-blz.65.
-ganghandel
-remkraan
-losklep Wh-rem
-manometerbord
-handel cylinderkraan
-regulateursleutel
-vuurdeurbeweging
-snelheidsmeter

CW 112   25-01-1922   wijziging van kleinen kop en kruiskop aan nieuwe drijfstangen
CW 155   07-07-1922   boutjes waarmede de aandrijfarmen vd snelheidsmeter aan de koppelstangen , voorzien van
                                               vierkant gedeelte, passend in een vierkant gat
CW 181   20-09-1922   aanbrengen 2 waschpluggen (WAAR ?)
CW 187   28-09-1922   achtercylinderdeksels veresterken rug aan nokken           
CW 190   29-09-1922   vervallen koperen strip langs vuurkistraam               
CW 253   20-12-1922   wijziging kraanhandels peilglaskranen     
CW 263   02-01-1923   verbinding rookkast aan frame loc
CW 265   03-01-1923   wijziging verbinding v/d pijp tussen asfluiter stoomverwarming en driewegafsluiter   
CW 304   01-03-1923   aanbrengen tweede verbindingspijp aan hoofdreservoir
CW 325   01-04-1923   wijzigen deksels op de (achterste) zandbakken
CW 342   12-05-1923   wijzigen voorste schuifstangeleibussen
CW 359   25-06-1923   wijziging smeerinrichting grote dryfstangmetalen
CW 417   13-10-1923   aanbrengen schermplaat onder schroefrem
CW 445 23-11-1923  vervallen van de demperkast (PH-blz 67)
CW 523   23-03-1924   wijziging contrakrukje en overbrenging stangetje smeerpers mechaniek
CW 588   19-06-1924   aanbrenging van een schroefkop aan de kruiskopsmeerbakjes
CW 594   09-07-1924   aanbrenging consoles voor het lichten aan het frame in luikjes in de voetplaat
CW 609   24-07-1924  -hefboom/staart Ramsbottom veiligheid vervallen PH-blz.67 Zie CW 2188 en foto's. wel/niet aanwezig
                                   -pijpenblaaskraan op achterwand vuurkist vervallen PH-blz.67
CW 654   28-10-1924   verpakking regulateurstopbussen met Serpent A pakking
CW 657   30-10-1924   zuigerschuiven voorzien van smalle veerende ringen
CW 659   03-11-1924   Plaatsing bouten regulateurbeweging zoodat zij niet kunnen uitvallen
CW 736   13-03-1925   Wijziging veer stookdeur
CW 809   18-08-1925   vervanging stiftsmering drijfstangmetalen
CW 847   16-11-1925   afneming pijpenblaaskraan tegen achterwand vuurkist
CW 859   27-11-1925   Vervanging Duplexpomp door Compound luchtpomp
                                      -gat in de voetplaat
                                      -handrail onderbreken
CW 863   01-12-1925   aanbrenging normale remblokken B
CW 884   18-01-1926   verplaatsing kraanklepkast zie CW 917
CW 897   18-02-1926   wijziging stoomafsluiter voedingspomp
CW 898   19-02-1926   vervanging spuikraan door spuiafsluiter
CW 909   13-03-1926   normalisatie smeerinrichting mechaniek
CW 917   24-03-1926   verplaatsing voorste stoeltje voor baliestang links aan de ronde ketel naar achter 6007-6026
                                   -verplaatsen klepkast iets naar achter, handrail onderbroken PH-blz.67 laatste zie ik niet op foto's
CW 944   10-05-1926   vervallen voorste consoles voor het lichten ivm aanbrengen luchtzuigkleppen der cylinders
CW 966    23-06-1926 montage nieuwe buffers (duurt tot januari 1935) PH-blz67
CW 1030   29-11-1926   vervanging langsketelankers door plaatsteunen
CW 1031   01-12-1926   gewijzigde plaatsing stoomfluit
CW 1038   15-12-1926   wijziging onderpotbouten bogiedraagpotten
CW 1043   21-12-1926   aanbrengen soortmerkplaatjes
CW 1046   27-12-1926   vervanging bogiedraagpotten bij nieuwe aanmaak door gewijzigde.
CW 1048   06-01-1927   wijziging zuigpijpen der injecteurs (afsluitkraan aanbrengen PH-blz.68)
CW 1101   23-04-1927   wijziging excentriekschijven
CW 1106   29-04-1927   verbreeden de stroppen van draagveren No.31
CW 1122   23-05-1927   wijziging vuurbruglengte van 900 in 800
CW 1124   24-05-1927   aanbrengen luik in houten vloetplaat en gat in daaronder liggende ijzeren frameplaat
CW 1134   21-06-1927   wijziging bevestiging scheenplaten der drijf-  en koppelassen als proef
CW 1171   21-09-1927   wijziging smeerpijpjes koppelstang metalen
CW 1184   22-10-1927   aanbrenging zeef voor zuigopening injecteurs
CW 1195   07-11-1927   wijziging der stoomverwarmingsleiding bij de voor-bufferbalk
CW 1207   12-12-1927    Vervanging der asbestbekleding tegen achterwand vuurkist door viltbekleding
CW 1208   13-12-1927   aanbrenging van een inventariskast rechts achter onder de voetplaat
CW 1225   18-01-1928   wijziging afvoerpijp voorverwarmer en aansluiting aan de aschbak PH-blz.68
CW 1229   23-01-1928   vervanging gegoten ijzeren verbindingspijpen der waterbakken door gegoten stalen
CW 1246   12-03-1928   broekpyp o/d exhaust vervaardigen van gietstaal
CW 1290   25-06-1928  vergroten wielbandbreedte 135 naar 145 mm PH-blz.68
CW 1300   26-07-1928   vastlasschen sprenringen aan het binnenwiel bij dryf en koppelwielassen als proef
CW 1310   31-08-1928   vervaardigen van draagveerhangers van gegoten staal
CW 1315   17-09-1928   verplaatsing zyketelsteunen en aanbrenging plaatselijke verhooging op frame 6001-6016
CW 1381   05-02-1929   wijziging remwerk
CW 1384   11-02-1929   normalisatie compositievulling in kruiskopsloffen
CW 1441   27-06-1929   wijziging bevestiging oververhitterkast en binnenstoompijp aan voorpypenplaat
CW 1490   14-11-1929   wijziging bogiedraagpotten
CW 1560   26-03-1930   vaststelling lengtematen der verschalmen voor gekoppelde assen
CW 1634   22-08-1930   aanbrenging peilstok in tenderwaterbakken
CW 1666   10-11-1930   normalisatie plaatsing der luchtkoppelingen
CW 1688   10-12-1930   normalisatie van opsluitmoeren op drijf- en koppeltappen en contrakrukken voor smeerpersen
CW 1694   29-12-1930   verzwaring de binnenwielen van drijf- en koppelwielassen
CW 1732   13-10-1930   normalisatie roosters
CW 1755   01-05-1931   vervallen de klemschroeven voor schuifvensters
CW 1806   21-08-1931   verzwaring gegoten stalen dwarsframe in bogie
CW 1861   06-11-1931   wijziging schuiven van regulateur
CW 1940   23-02-1932   toevoegen lantaren bij snelheidsmeter PH-blz.68
CW 1951   15-03-1932   wijziging oververhitterkast
CW 1954   17-03-1932   wijziging bogieassen
CW 1957   25-06-1932   wijziging bogiedraagpotten
CW 2059   16-11-1932   wijziging drijf- en koppel= asscheenen
CW 2083   28-12-1931   wijziging meenemer en aandrijfhefboom snelheidsmeter
CW 2105   30-01-1933   wijziging scheenen en scheenpoorten van bogie resp. bisseldraaistel
CW 2188   03-07-1933   normalisatie van klep en veer Ramsbott veiligheid
CW 2227   12-09-1933   toevoegen rangeerrem (kleine remkraan) PH-blz.69
CW 2242   13-10-1933   wijziging wielbandbevestiging van drijf en koppelwielen
CW 2297   12-01-1934   wijziging bevestiging verbindingspijpen waterbakken
CW 2332   13-03-1934   wijziging cilinderstopbuspakking
CW 2337   17-03-1934   aanbrenging voetbeweging stoomfluit
CW 2400   11-10-1934   wijziging afsluiter Knorr-voedingspomp
CW 2527   31-07-1935   aanbrenging zadelstuk met versterkingsbruggen
CW 2600   26-11-1935   aanbrenging gewijzigde cilinders
CW 2680   18-05-1936   wijziging vonkenvanger
CW 2687   29-05-1936   aanbrengen normale lantarenijzers
CW 2743   21-10-1936   gewijzigde splitspieën in stoomschuifstangen
CW 2771   14-01-1937   vervanging ijzeren Westinghouse pijpen onder de voetplaat door koperen   
CW 2790   10-02-1937   wijziging houten vloer in machinistenhuis
CW 2792   19-02 1937   wijziging drijfstang
CW 2800   03-03-1937   wijziging bekleeding van voor-cylinderdeksels
CW 2813   20-04-1937   waschdoppen en stompen vervangen door waschpluggen
CW 2840   14-06-1937   plaatsing normale fluitafsluiter
CW 2841   14-06-1937   wijziging beugels voor zandstrooipijpen
CW 2879   20-09-1937   wijziging draagmetalen voor drijf- en koppelassen
CW 2896   21-10-1937   vervanging drijf- en koppelassveren No 107 door No 331 en bogieveren 31 en 39 door 562 bij 1 loc
CW 2987   21-10-1937   vervanging mesbouten in veerbalansen
CW 2902   22-10-1937   wijziging hefboomen van aschklapbeweging
CW 2905   30-10-1937   wijziging meenemer voor snelheidsmeter aan koppelstang
CW 2911   30-10-1937   wijziging zuigerstangen
CW 2913   04-11-1937   wijziging oververhitterelementen
CW 2916   17-11-1937   aanbrenging normale afsluiter C voor luchtpomp en blazer
CW 2930   16-12-1937   bijplaatsen van een waschplug in ijzeren pijpenplaat
CW 2973   29-03-1938   vervangen rechts model voedingspomp door links model
CW 1931   16-12-1937   wijzigen van remaslagers
CW 2933   16-12-1937   aanbrengen beschermplaat aan vuurdeur.
CW 3142   25-10-1939   normalisering trekwerk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CW 3187   27-04-1940   wijziging kruiskoppen en kruiskoppennen
CW 3199   05-07-1940   wijziging bevestiging onderpotten de bogiedraagpotten als proef 2 locs
CW 3260   13-05-1941   wijziging aschbak
CW 3266   21-06-1941   wijziging deksels op bogiedraagpotten
CW 3279   26-08-1941   wijziging geleidekokers en bussen van verlengde zuigerstang
CW 3324   08-04-1942   aanbrenging aftapkraan aan hoofdreservoir en waterzak
CW 3325   30-03-1942   wijziging compositievoering grooteindmetalen als proef bij 5 locs   
CW 3346   09-09-1942   aanbrenging vultrechter op Friedmann smeerpomp
CW 3399   05-07-1943   aanbrenging schermplaten aan machinistenhuis
CW 3401   07-07-1943   aanbrenging veerende plaat onder Kwp-vulling  drijf- en bogieasdraagpotten
CW 3404   07-07-1943   afnemen resp. niet plaatsen van vultrechter op ronde Friedmann smeerperspomp
CW 3431   11-10-1943   aanbrenging gewijzigde stoel voor smeerpomp 6001-6006
CW 3437   24-12-1943   afnemen voedingspomp
CW 3458   10-03-1944   wijziging boring in pluggen voor cylinderkranen
CW 3478   17-08-1945   afnemen luchtbel
CW 3626   26-09-1947   vervanging bronzen voering in excentriekbeugels door compositievoering
CW 3646   10-11-1947   aanbrenging beugel voor dienstregelinghouder
CW 3658   23-12-1947   wijziging vonkenvanger
CW 3668   31-01-1948   aanbrengen merken voor eigen geremd gewicht en vastzetten regelkranen van triplekleppen
CW 3744   17-05-1949   afnemen vlotterinrichting
CW 3786   03-04-1950   afnemen pijpenblaaskraan met leiding
« Laatst bewerkt op: 28 June 2023, 17:24:31 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 10274
    • nulpunt
Re: NS-6000 in Spoor-1
« Reactie #494 Gepost op: 26 June 2023, 16:22:21 »
Weer een werkje tussendoor.



De lagers bij voor de dwarsstang bij het ganghandel/drijfwerk zitten op de laserplaat, maar vind ik wat magertjes. Dus dan kan je een gietdeel 3D tekenen of het maken uit profiel 2x6. Laatste gedaan.






Dwarsstang 2,5 mm


De hefbomen zitten op de laserplaat, maar ook hier zeg ik... wat magertjes. Tevens gebruik gemaakt van gietdeeltjes en die samen met de dwarsstang vernikkelt.
Gietdeeltjes had ik nog. Komen van Bauer Modellbau. https://www.bauermodellbau.de/detail?ai%5Baction%5D=detail&ai%5Bcontroller%5D=Catalog&ai%5Bd_name%5D=3515-Aufwerfhebel-und-Steuerstangenhebel&ai%5Bd_pos%5D=0

De gele is nu plat ipv gietdeel
De rode is nu gietdeel ipv plat.


37131
« Laatst bewerkt op: 26 June 2023, 23:07:10 door FritsT »