Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€160.00
Per saldo:
€-90.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Een tram voor de kikker
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:47:14
Rondom Charlois
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:30:00
Open dag MSG ‘s Hertogenbosch
door
Alewijn
Vandaag
om 21:29:53
19 Toen
door
Willem1951
Vandaag
om 21:27:56
Schip vaart tegen spoorbrug bij Alphen aan den Rijn, nog uren geen treinverkeer
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 21:21:10
Kleur achtergrond
door
Mark D.
Vandaag
om 21:18:06
Hoe de wagenbakken los te maken van Roco Abteilwagens?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:14:27
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
door
Huup
Vandaag
om 21:13:17
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:06:53
Micro Motor inbouwen in Fleischmann BR80 Tandrad (Groene Carl)
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:01:08
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 20:43:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 20:26:58
Treinenmuziek
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:10:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eriktrein
Vandaag
om 18:55:29
NS 4300 (in spoor 0)
door
FritsT
Vandaag
om 18:27:16
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 18:23:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Frans Peeters
Vandaag
om 18:16:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
VulcanRaven
Vandaag
om 18:10:54
Klimspiraal met 3 sporen, hoe te bereken met Excel
door
MOVisser
Vandaag
om 18:08:57
Nieuwe baan, nu nog zonder naam...
door
Paulus1201
Vandaag
om 18:03:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:58:39
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
BartvD
Vandaag
om 17:52:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 17:33:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:12:14
Snelheid regelen decoder 611573
door
bellejt
Vandaag
om 16:39:39
Einde Koemo ballast ???
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:36:07
Gouda in H0
door
Daan Neijenhuis
Vandaag
om 16:11:42
Boek over de NS in 1984-1985
door
edwin1974
Vandaag
om 15:17:47
Witmoosdorf
door
Bert55
Vandaag
om 15:16:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:14:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS-6000 in Spoor-1
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
Volgende
-
1
...
31
32
[
33
]
34
35
...
50
Omlaag
Auteur
Topic: NS-6000 in Spoor-1 (gelezen 77726 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #480 Gepost op:
21 June 2023, 10:06:00 »
Voordat het loodgieteren kan beginnen moet ik ook nog eerst de remkranen aanbrengen. Te beginnen met aansluitingen (0,5 mm draad ) voor de uiteindelijke leidingen (Albion buis) aan te brengen, dus gaatjes 0,5 boren en draad er in solderen.
Dan kijken waar en hoe de grote en de klein remkraan gemonteerd moeten worden. Kneedgum doet weer wonderen.
De remkranen zitten niet strak tegen het vuurkistfront, dus ze komen op afstandhouders in de vorm van buis 1,0/1,2
De gaatjes voor de buisjes moeten dus precies.
De grote remkraan.
Tussendoor komt het buisje voor de kleine remkraan.
Zo zitten ze er allebei (nog los) op en dan kan het loodgieteren beginnen.
36086
«
Laatst bewerkt op: 21 June 2023, 11:55:09 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #481 Gepost op:
21 June 2023, 15:15:55 »
De loodgieter heeft de smeerleidingen (0,3 koper) aan de Friedmann-pers gezet (gesoldeerd).
Klem aan de zijkant is tijdelijk want het front moet nog zwart worden gespoten.
Gelogd
Golfer
Offline
Berichten: 105
H0 en Spoor 1
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #482 Gepost op:
22 June 2023, 18:53:17 »
Ik lees hier altijd vol bewondering stilletjes mee Frits. Maar dit is wel weer een hele gave episode!
Gelogd
Vriendelijke groet,
Michiel
H0, Spoor 1, Koploper over loconet UH IB Basic 65060
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #483 Gepost op:
22 June 2023, 20:30:34 »
Ja, ook wij hebben er in de bouwgroep veel plezier in. Bedenk dat we er al een hele tijd, met ups en zeker ook downs, mee bezig zijn en dat we nu de vruchten plukken. En we zijn nog lang niet klaar. Juist vanmiddag weer een nieuwe lijst van aan te passen en nieuw te ontwikkelen onderdelen gemaakt want het kan altijd beter of handiger.
Voor wie het zou willen, materialen en onderdelen zijn bij of via de bouwgroep verkrijgbaar voor Spoor-0 en Spoor-1.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #484 Gepost op:
22 June 2023, 23:30:08 »
Voordat ik verder kan loodgieteren, moeten natuurlijk wel eerst de ketelbanden aandacht. Of demontabel (zoals het handmonster) of toch op enige manier vast?
Bij het handmonster had ik ze echt los en van onder met een boutje aan elkaar. Bleef er ruimte nodig voor de pijpsleutel. Uiteindelijk was dat niet de juiste keuze want de banden bleven niet haaks staan. Jammer dan. Sindsdien heb ik niks anders bedacht. Nu komt het er dus op aan.
Gewerkt wordt met strip 0,2x2 mm. (te dik
ik weet het.)
De band tegen de broekplaat is een experiment geweest. Aan een kant vast met een pin en aan de andere kant met een M-1,4 boutje dat door een ovalen gat (om strak te kunnen trekken) in de band tegen de ketel wordt aangedraaid. Niet solderen dus. Probleem was de afmeting van het boorgat en de precisie waarmee dat geboord moet worden want de band is tenslotte niet breed. Er blijft weinig vlees over, maar het is gelukt. Voor herhaling vatbaar?... nee.
Na een aantal uren bedenktijd, is de knoop doorgehakt...toch maar solderen en afplakken bij het spuiten (wat ik had willen voorkomen).
145-graden soldeer en rijkelijk vloeimiddel tezamen met vlam en soldeerbout. En maar blijven meten zodat er niks scheef gaat. Ik heb het al veel vaker gedaan, maar blijft een $%%&^*^*^ werkje. Maar ook dat is gelukt en met de "bling-bling- ring" tegen de rookkast ziet het er goed uit.
En vooral niet uitschieten met het schraapijzer om al het soldeer weg te halen. Een kras = een kras.
2 gedaan, nog 2 te gaan.
36369
«
Laatst bewerkt op: 22 June 2023, 23:45:41 door FritsT
»
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5500
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #485 Gepost op:
23 June 2023, 13:34:24 »
Dacht zelf ook al deze gewoon te solderen. En afplakken zie je niets van, omdat de rand van het tape in de binnenhoek komt tussen ketelbekleding en ketelband. Overigens nog een vraag, die vast al is beantwoord in het 6000 in 0 draadje: zit er bovenop de ketel nog een naad van overlappende of tegen elkaar zittende ketelbeplating? Net als je hebt gedaan op de vuurkist. Die zie ik wel op de 3700, maar weet het eigenlijk niet van de 6000.
Nog een vraag: ik zie nu duidelijk dat je vierkante (wasplug) bouten hebt. Heb je die zelf zo gefreesd, of zijn dat bestelbare onderdelen?
Gelogd
mvg,
Ivo
*
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #486 Gepost op:
23 June 2023, 14:19:30 »
Juist de zijkant van die banden wil ik strak zwart en met tape lukt (mij) dat moeilijk/niet. En ik wil geen lekkage op het groen. Maar tja, soms moet je.
Ik heb nu (van vooraf gezien) band 1 vast. Band 3 en 4 demontabel met boutjes. Over 2 ga ik nog even denken omdat ik eigenlijk geen boutkoppen wil zien. Geen haast.
Naad van de beplating bovenop: heb ik geen betrouwbare info over, maar ik denk dat het zowel met als zonder kan. Er is maar 1 (na-oorlogse) foto van boven/achter waarop je iets zou zien als je dat zou willen zien, maar dan ook alleen tussen machinistenhuis en dom. Aan de voorkant zie je..licht. Boek Paul Henken. Blz 115. links onder
Verder kan je gissen bij de foto: blz 107, boven.
Vierkante waspluggen: Shapeways. Op een combi-gietboom. Nog niet te bestellen want ik ga de pyrometer nog ietsje aanpassen.
https://www.shapeways.com/product/2F52VJ96Q/6000-32-v1-1-k-combi
«
Laatst bewerkt op: 23 June 2023, 14:40:19 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #487 Gepost op:
23 June 2023, 14:47:08 »
Mooi werkje in de buiten-werkplaats met een bakkie koffie erbij.
Kan ik eindelijk ook eens de 8100 afmaken (8131) en de Gerrit eventueel spuiten (huidige plaatjes op de ongespoten lok gaan bij het demonteren stuk)
Een SS-1200 in spoor-1? wie waar...
De 6015 is er in ieder geval
«
Laatst bewerkt op: 23 June 2023, 17:18:21 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #488 Gepost op:
23 June 2023, 20:21:54 »
Net zoals 1:1, tegen elkaar aanschroeven wordt het dus niet. Er blijft speling op de band zitten. En speling betekent bewegen en dat betekent weer krassen.
Dan maar met boutjes en heeeeeeeeeeeeeeeeel precies gaten boren.
Op de strip heb ik onderlegplaatjes gesoldeerd die telkens 0,1 mm opgeboord zijn totdat de 2e bout in het schroefgat viel. Het uitstekende deel van de strip laat ik vooralsnog zitten want daar kan ik de ketelband strak mee trekken. Tzt, bij de definitieve plaatsing, slijp ik die door.
Ziet er knap uit vind ik. De 3 vlakken zijn gelijk in afmeting in horizontale richting. Iets zorgt voor gezichtsbedrog wat de middelste lijkt kleiner. Dat is niet zo want de schuifmaat liegt niet.
36601
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5500
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #489 Gepost op:
23 June 2023, 21:39:42 »
Heb ik wel vaker: dat ik denk dat iets niet goed zit, maar na nameten klopt het toch. Dankzij netvliesoperaties zijn in mijn zicht rechte lijnen niet meer recht. En de afwijking links is omgekeerd van rechts. Ik heb één keer de fout gemaakt mijn ogen te geloven en toen wanden van een coupérijtuig "recht" gebogen. Bleek toch niet zo te zijn. Toen ontdekte ik dat mijn lineaals en mijn winkelhaken niet recht waren. Sindsdien gewoon meten langs die kromme lineaals en winkelhaakjes en dan gaat het weer goed.
Dus mijn timmermansoog is niet meer te vertrouwen, maar ik bouw vrolijk door
Gelogd
mvg,
Ivo
*
guus43
Offline
Berichten: 126
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #490 Gepost op:
23 June 2023, 23:14:28 »
Beste Frits en volgers ,
Gezichtsbedrog komtdoor de dom boven op de ketel(hoogte)
Dek op de laatste foto de dom af met een papiertje of je duim.
en je ziet het in een ander perspectief.
groetjes Guus
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #491 Gepost op:
24 June 2023, 12:54:48 »
Op zoek naar iets heel anders in de SOV (Schier Onuitputtelijke Voorraad) kwam ik wasluiken (Gebauer ?) tegen. Qua formaat leken die aardig te kloppen voor Spoor-1, dus....
Links en rechts op de hoeken naast de vuurdeur.
Maar wel een conflict met de wielkasten. Zijkanten van de gietdelen moesten deels worden weggeslepen om het ketelfront tussen de (in model noodzakelijk hoge) wielkasten te krijgen. Maar je ziet ze nog wel.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #492 Gepost op:
25 June 2023, 23:16:17 »
De tekening van het pijpenplan stamt uit de SS periode en is aangepast aan NS periode jaren 20. Het is een mooie leidraad om te bepalen wat er gemaakt moet worden. Maar sommige dingen staan er niet op en zeker niet de compound luchtpomp, waterpomp en voorverwarmer die er in 1935 zeker wel op zaten. Dus dan maar naar beste weten "loodgieteren" en obstakels omzeilen. Dat moesten ze destijds ook, dus....
Kortom, tekening, foto's en lijst met CW's combineren en gezond modelbouwverstand gebruiken.
Het is de tekening van de NS-6000 met korte waterbak en zodoende staat de bediening van de spuikraan van de lange waterbak er niet op.
Wat me nu pas duidelijk is geworden is dat de waterleiding uit de voorverwarmer een verloop heeft naar een dunnere buis die op de klepkast aansluit. Dat zie je pas als je bouwt want op alle foto's zit dat achter de voorverwarmer verscholen.
@Ivo: Van de bediening van de cylinderkranen ga je helemaal niks zien. Compleet verscholen achter het frame en vuurkist. Hooguit een dwarsstang direct achter de rookkast (van links naar rechts), maar dan moet je toch wel weer wat om op aan te sluiten. Tja. Alleen op het ketelfront is de aansturing te maken.
Zo zal er nog wel meer puzzelwerk komen......leuk.
1. Een aanpassing is het omleggen van de stoomverwarming en luchtleiding onder de voetplaat bij de voorverwarmer. Daar zijn steunen geplaatst. Appeltje-eitje.
2a. Nog een aanpassing is het niet achterlangs de watertank langs lopen van de stoomverwarming maar er overheen. Dan zal je het hijsoog moeten verplaatsen (hoger maken)..appeltje -eitje.
2b. Volgens mij loopt die stoomverwarmingsleiding niet strak over de watertank, maar iets hoger, een cm of 5-10 bij 1:1 want je ziet hem "over" de sierrand van de watertank gaan, maar verder...noppes nul te zien. Moet ook hoger want er zit ook nog een luik met bouten in de bovenkant van de tank. Uiteindelijk vlak onder het raam naar binnen in machinistenhuis. Houdt rekening met de bediening van de spuikraan.
3. Smeerpotjes/leidingen: enkele zijn vervallen. Zeker die ene in het midden onder/buiten de voetplaat.
4. Alle smeerleidingen van rechts naar links tbv de Friedmann smeerpers, dus ook de verzamelbundel (mantelbuis?) onder de ketel.
36972
«
Laatst bewerkt op: 25 June 2023, 23:44:46 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #493 Gepost op:
25 June 2023, 23:40:35 »
Om niet telkens te hoeven terugbladeren even en copie van de lijst met CW's uit het Spoor-0 draadje.
Toegevoegd zijn aanvullingen uit hoofdstuk Constructiewijzigingen beschreven in het boek van Paul Henken.
Met dikke letters aangegeven zijn de CW's die m.i. uiterlijk goed zichtbaar zouden kunnen zijn en dus van belang voor de modelbouwer.
CW xx kort voor 1920: afnemen hoge luchtkoppeling (SS 1207-1240). Vervangen door 2 luchtslangen. PH-blz 66
zie CW 1666
CW 33 31-12-1919 aanbrengen voorverwarmer
CW 36 11-10-1920 wijziging bogiepotbouten
CW 37 25-10-1920 wijziging van de blazer (binnen in de rookkast, PH-blz.66)
CW 39 16-11-1920 wijziging der koppelstangverbindingen
CW 68 20-07-1921 wijziging overbrenging van beweging der snelheidsmeters
CW 70 26-07-1921 smering schroefdraad der handrem
CW 76 01-09-1921 SS nummerplaten afnemen en vervangen door NS exemplaren (PH-blz 66)
CW 80 07-10-1921 wijziging scharnierpen koppelstangen
CW 94 10-11-1921 vervangen bronzen schroefplugje in achterzandbakken door houten plug
CW 110 17-01-1922 verplaatsen standplaats machinist naar rechts
PH-blz.65.
-ganghandel
-remkraan
-losklep Wh-rem
-manometerbord
-handel cylinderkraan
-regulateursleutel
-vuurdeurbeweging
-snelheidsmeter
CW 112 25-01-1922 wijziging van kleinen kop en kruiskop aan nieuwe drijfstangen
CW 155 07-07-1922 boutjes waarmede de aandrijfarmen vd snelheidsmeter aan de koppelstangen , voorzien van
vierkant gedeelte, passend in een vierkant gat
CW 181 20-09-1922 aanbrengen 2 waschpluggen (
WAAR ?
)
CW 187 28-09-1922 achtercylinderdeksels veresterken rug aan nokken
CW 190 29-09-1922 vervallen koperen strip langs vuurkistraam
CW 253 20-12-1922 wijziging kraanhandels peilglaskranen
CW 263 02-01-1923 verbinding rookkast aan frame loc
CW 265 03-01-1923 wijziging verbinding v/d pijp tussen asfluiter stoomverwarming en driewegafsluiter
CW 304 01-03-1923 aanbrengen tweede verbindingspijp aan hoofdreservoir
CW 325 01-04-1923 wijzigen deksels op de (achterste) zandbakken
CW 342 12-05-1923 wijzigen voorste schuifstangeleibussen
CW 359 25-06-1923 wijziging smeerinrichting grote dryfstangmetalen
CW 417 13-10-1923 aanbrengen schermplaat onder schroefrem
CW 445 23-11-1923 vervallen van de demperkast (PH-blz 67)
CW 523 23-03-1924 wijziging contrakrukje en overbrenging stangetje smeerpers mechaniek
CW 588 19-06-1924 aanbrenging van een schroefkop aan de kruiskopsmeerbakjes
CW 594 09-07-1924 aanbrenging consoles voor het lichten aan het frame in luikjes in de voetplaat
CW 609 24-07-1924 -hefboom/staart Ramsbottom veiligheid vervallen
PH-blz.67 Zie CW 2188 en foto's. wel/niet aanwezig
-pijpenblaaskraan op achterwand vuurkist vervallen
PH-blz.67
CW 654 28-10-1924 verpakking regulateurstopbussen met Serpent A pakking
CW 657 30-10-1924 zuigerschuiven voorzien van smalle veerende ringen
CW 659 03-11-1924 Plaatsing bouten regulateurbeweging zoodat zij niet kunnen uitvallen
CW 736 13-03-1925 Wijziging veer stookdeur
CW 809 18-08-1925 vervanging stiftsmering drijfstangmetalen
CW 847 16-11-1925 afneming pijpenblaaskraan tegen achterwand vuurkist
CW 859 27-11-1925 Vervanging Duplexpomp door Compound luchtpomp
-gat in de voetplaat
-handrail onderbreken
CW 863 01-12-1925 aanbrenging normale remblokken B
CW 884 18-01-1926 verplaatsing kraanklepkast
zie CW 917
CW 897 18-02-1926 wijziging stoomafsluiter voedingspomp
CW 898 19-02-1926 vervanging spuikraan door spuiafsluiter
CW 909 13-03-1926 normalisatie smeerinrichting mechaniek
CW 917 24-03-1926 verplaatsing voorste stoeltje voor baliestang links aan de ronde ketel naar achter 6007-6026
-verplaatsen klepkast iets naar achter, handrail onderbroken PH-blz.67
laatste zie ik niet op foto's
CW 944 10-05-1926 vervallen voorste consoles voor het lichten ivm aanbrengen luchtzuigkleppen der cylinders
CW 966 23-06-1926 montage nieuwe buffers (duurt tot januari 1935) PH-blz67
CW 1030 29-11-1926 vervanging langsketelankers door plaatsteunen
CW 1031 01-12-1926 gewijzigde plaatsing stoomfluit
CW 1038 15-12-1926 wijziging onderpotbouten bogiedraagpotten
CW 1043 21-12-1926 aanbrengen soortmerkplaatjes
CW 1046 27-12-1926 vervanging bogiedraagpotten bij nieuwe aanmaak door gewijzigde.
CW 1048 06-01-1927 wijziging zuigpijpen der injecteurs (afsluitkraan aanbrengen PH-blz.68)
CW 1101 23-04-1927 wijziging excentriekschijven
CW 1106 29-04-1927 verbreeden de stroppen van draagveren No.31
CW 1122 23-05-1927 wijziging vuurbruglengte van 900 in 800
CW 1124 24-05-1927 aanbrengen luik in houten vloetplaat en gat in daaronder liggende ijzeren frameplaat
CW 1134 21-06-1927 wijziging bevestiging scheenplaten der drijf- en koppelassen als proef
CW 1171 21-09-1927 wijziging smeerpijpjes koppelstang metalen
CW 1184 22-10-1927 aanbrenging zeef voor zuigopening injecteurs
CW 1195 07-11-1927 wijziging der stoomverwarmingsleiding bij de voor-bufferbalk
CW 1207 12-12-1927 Vervanging der asbestbekleding tegen achterwand vuurkist door viltbekleding
CW 1208 13-12-1927 aanbrenging van een inventariskast rechts achter onder de voetplaat
CW 1225 18-01-1928 wijziging afvoerpijp voorverwarmer en aansluiting aan de aschbak
PH-blz.68
CW 1229 23-01-1928 vervanging gegoten ijzeren verbindingspijpen der waterbakken door gegoten stalen
CW 1246 12-03-1928 broekpyp o/d exhaust vervaardigen van gietstaal
CW 1290 25-06-1928 vergroten wielbandbreedte 135 naar 145 mm PH-blz.68
CW 1300 26-07-1928 vastlasschen sprenringen aan het binnenwiel bij dryf en koppelwielassen als proef
CW 1310 31-08-1928 vervaardigen van draagveerhangers van gegoten staal
CW 1315 17-09-1928 verplaatsing zyketelsteunen en aanbrenging plaatselijke verhooging op frame 6001-6016
CW 1381 05-02-1929 wijziging remwerk
CW 1384 11-02-1929 normalisatie compositievulling in kruiskopsloffen
CW 1441 27-06-1929 wijziging bevestiging oververhitterkast en binnenstoompijp aan voorpypenplaat
CW 1490 14-11-1929 wijziging bogiedraagpotten
CW 1560 26-03-1930 vaststelling lengtematen der verschalmen voor gekoppelde assen
CW 1634 22-08-1930 aanbrenging peilstok in tenderwaterbakken
CW 1666 10-11-1930 normalisatie plaatsing der luchtkoppelingen
CW 1688 10-12-1930 normalisatie van opsluitmoeren op drijf- en koppeltappen en contrakrukken voor smeerpersen
CW 1694 29-12-1930 verzwaring de binnenwielen van drijf- en koppelwielassen
CW 1732 13-10-1930 normalisatie roosters
CW 1755 01-05-1931 vervallen de klemschroeven voor schuifvensters
CW 1806 21-08-1931 verzwaring gegoten stalen dwarsframe in bogie
CW 1861 06-11-1931 wijziging schuiven van regulateur
CW 1940 23-02-1932 toevoegen lantaren bij snelheidsmeter
PH-blz.68
CW 1951 15-03-1932 wijziging oververhitterkast
CW 1954 17-03-1932 wijziging bogieassen
CW 1957 25-06-1932 wijziging bogiedraagpotten
CW 2059 16-11-1932 wijziging drijf- en koppel= asscheenen
CW 2083 28-12-1931 wijziging meenemer en aandrijfhefboom snelheidsmeter
CW 2105 30-01-1933 wijziging scheenen en scheenpoorten van bogie resp. bisseldraaistel
CW 2188 03-07-1933 normalisatie van klep en veer Ramsbott veiligheid
CW 2227 12-09-1933 toevoegen rangeerrem (kleine remkraan) PH-blz.69
CW 2242 13-10-1933 wijziging wielbandbevestiging van drijf en koppelwielen
CW 2297 12-01-1934 wijziging bevestiging verbindingspijpen waterbakken
CW 2332 13-03-1934 wijziging cilinderstopbuspakking
CW 2337 17-03-1934 aanbrenging voetbeweging stoomfluit
CW 2400 11-10-1934 wijziging afsluiter Knorr-voedingspomp
CW 2527 31-07-1935 aanbrenging zadelstuk met versterkingsbruggen
CW 2600 26-11-1935 aanbrenging gewijzigde cilinders
CW 2680 18-05-1936 wijziging vonkenvanger
CW 2687 29-05-1936 aanbrengen normale lantarenijzers
CW 2743 21-10-1936 gewijzigde splitspieën in stoomschuifstangen
CW 2771 14-01-1937 vervanging ijzeren Westinghouse pijpen onder de voetplaat door koperen
CW 2790 10-02-1937 wijziging houten vloer in machinistenhuis
CW 2792 19-02 1937 wijziging drijfstang
CW 2800 03-03-1937 wijziging bekleeding van voor-cylinderdeksels
CW 2813 20-04-1937 waschdoppen en stompen vervangen door waschpluggen
CW 2840 14-06-1937 plaatsing normale fluitafsluiter
CW 2841 14-06-1937 wijziging beugels voor zandstrooipijpen
CW 2879 20-09-1937 wijziging draagmetalen voor drijf- en koppelassen
CW 2896 21-10-1937 vervanging drijf- en koppelassveren No 107 door No 331 en bogieveren 31 en 39 door 562 bij 1 loc
CW 2987 21-10-1937 vervanging mesbouten in veerbalansen
CW 2902 22-10-1937 wijziging hefboomen van aschklapbeweging
CW 2905 30-10-1937 wijziging meenemer voor snelheidsmeter aan koppelstang
CW 2911 30-10-1937 wijziging zuigerstangen
CW 2913 04-11-1937 wijziging oververhitterelementen
CW 2916 17-11-1937 aanbrenging normale afsluiter C voor luchtpomp en blazer
CW 2930 16-12-1937 bijplaatsen van een waschplug in ijzeren pijpenplaat
CW 2973 29-03-1938 vervangen rechts model voedingspomp door links model
CW 1931 16-12-1937 wijzigen van remaslagers
CW 2933 16-12-1937 aanbrengen beschermplaat aan vuurdeur.
CW 3142 25-10-1939 normalisering trekwerk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CW 3187 27-04-1940 wijziging kruiskoppen en kruiskoppennen
CW 3199 05-07-1940 wijziging bevestiging onderpotten de bogiedraagpotten als proef 2 locs
CW 3260 13-05-1941 wijziging aschbak
CW 3266 21-06-1941 wijziging deksels op bogiedraagpotten
CW 3279 26-08-1941 wijziging geleidekokers en bussen van verlengde zuigerstang
CW 3324 08-04-1942 aanbrenging aftapkraan aan hoofdreservoir en waterzak
CW 3325 30-03-1942 wijziging compositievoering grooteindmetalen als proef bij 5 locs
CW 3346 09-09-1942 aanbrenging vultrechter op Friedmann smeerpomp
CW 3399 05-07-1943 aanbrenging schermplaten aan machinistenhuis
CW 3401 07-07-1943 aanbrenging veerende plaat onder Kwp-vulling drijf- en bogieasdraagpotten
CW 3404 07-07-1943 afnemen resp. niet plaatsen van vultrechter op ronde Friedmann smeerperspomp
CW 3431 11-10-1943 aanbrenging gewijzigde stoel voor smeerpomp 6001-6006
CW 3437 24-12-1943 afnemen voedingspomp
CW 3458 10-03-1944 wijziging boring in pluggen voor cylinderkranen
CW 3478 17-08-1945 afnemen luchtbel
CW 3626 26-09-1947 vervanging bronzen voering in excentriekbeugels door compositievoering
CW 3646 10-11-1947 aanbrenging beugel voor dienstregelinghouder
CW 3658 23-12-1947 wijziging vonkenvanger
CW 3668 31-01-1948 aanbrengen merken voor eigen geremd gewicht en vastzetten regelkranen van triplekleppen
CW 3744 17-05-1949 afnemen vlotterinrichting
CW 3786 03-04-1950 afnemen pijpenblaaskraan met leiding
«
Laatst bewerkt op: 28 June 2023, 17:24:31 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 10274
Re: NS-6000 in Spoor-1
«
Reactie #494 Gepost op:
26 June 2023, 16:22:21 »
Weer een werkje tussendoor.
De lagers bij voor de dwarsstang bij het ganghandel/drijfwerk zitten op de laserplaat, maar vind ik wat magertjes. Dus dan kan je een gietdeel 3D tekenen of het maken uit profiel 2x6. Laatste gedaan.
Dwarsstang 2,5 mm
De hefbomen zitten op de laserplaat, maar ook hier zeg ik... wat magertjes. Tevens gebruik gemaakt van gietdeeltjes en die samen met de dwarsstang vernikkelt.
Gietdeeltjes had ik nog. Komen van Bauer Modellbau.
https://www.bauermodellbau.de/detail?ai%5Baction%5D=detail&ai%5Bcontroller%5D=Catalog&ai%5Bd_name%5D=3515-Aufwerfhebel-und-Steuerstangenhebel&ai%5Bd_pos%5D=0
De gele is nu plat ipv gietdeel
De rode is nu gietdeel ipv plat.
37131
«
Laatst bewerkt op: 26 June 2023, 23:07:10 door FritsT
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Vorige
-
Volgende
-
1
...
31
32
[
33
]
34
35
...
50
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
NS-6000 in Spoor-1