2. je gaat uit van het plan wat je het meeste aanstaat, begint met bouwen en als je gaandeweg ergens tegenaan loopt wat je niet zint, pas je het aan of begin je desnoods overnieuw.
Is het een idee om een fictieve smalspoor (museum) lijn te combineren met een enkelsporige rondlopende lijn?
Ik ben dus absoluut geen held in het maken van sporenplannen..
maar als je de context van de bestaande tafel loslaat en combineert met het concept van een geknakt hondenbot, dan zou je ook een wat meer organische vorm kunnen nemen.
Voor post nummer 100 gaat Cor ermee aan de slag; met decoupeerzaag de huidige tafel aanpassen.
Eventueel uit te breiden later door met klimspiralem te werken zou je nog een hoger traject kunnen maken over alles heen.
Ik denk dat Cor nu eerst maar eens moet beslissen wat hij nu écht wil. Eerst schrijft hij dat er alleen met goederen gereden gaat worden en worden de ideeën van goederen met een lokale reizigerstrein direct afgeschoten en nu lees ik op pagina 6 ineens over wellicht ooit een DM'90......
Ik heb ooit geleerd dat mensen niet zitten te wachten op spontane adviezen van anderen.Omdat hier sprake was van een concrete hulpvraag, heb ik één bijdrage geleverd. Dat ga ik dus niet meer doen. Mijn leerproces …
Ach, ik vind het wel herkenbaar, een blanco canvas en een hoofd vol ideeën, het is een vloek en een zegen tegelijk. Het duurde bij mij ook een poosje voordat het allemaal een beetje ingedaald was, zelfs nu nog naweeën af en toe. 1:87 is klein, maar soms toch ook weer niet. Voordat je gaat afstrepen kan het helemaal geen kwaad om eerst je hoofd vol te laten lopen met inspiratie, ideeën en verlangens. Alleen je moet jezelf ook wel even de tijd gunnen om vervolgens te bepalen wat het voor jezelf nou écht een leuke baan gaat maken, inclusief het hele bouwproces ipv alleen op het eindresultaat te focussen.
Bij velen van ons staat onder de naam een foto waarop iets te zien is gerelateerd aan dit forum...Na lezing van van Cor zijn epistel van gister bedacht ik mij dat je al dan niet latent iets met treintjes moet hebben om aan een treinbaan te beginnen. Je bent geïnteresseerd in het grootbedrijf bijvoorbeeld.
Cor, ik denk dat Sicco de spijker op zijn kop slaat. Ik heb geen sporenplan voor je, maar heb ook het idee dat je al vastloopt aan het begint, namelijk tegen die balken. Als ik het goed begrijp heb je die al hangen en het lijkt me vreselijk balen als je die weer moet weghalen.Het lijkt een geniaal idee: een vrijzwevende constructie waar je onderdoor kunt én op kunt gaat zitten. Alleen: waar ze nu hangen dicteren ze direct dat je een dikke L als grondplaat neemt. Dat stuurt je automatisch richting een rechthoekig sporenplan, zo lijkt het. En daar ben je niet gelukkig mee.Ik denk dus dat je even door de zure appel heen moet bijten. Makkelijk praten voor mij, moeilijk om te beslissen voor jou. Maar volgens mij is er dan weer ruimte voor nieuwe inzichten.
Als je toch gaat zagen, wil ik nog wel een duit in het zakje doen. Je kunt een rondje maken door langs de overige wanden een smal stuk te maken, net breed genoeg voor één of twee sporen
Cor, héél lang geleden heb ik op dit forum een prachtig sporenplan gezien van Zoutkamp.Wanneer je dit plan spiegelt, komt het Reitdiep aan de voorkant en het station aan de achterkant.Het emplacement van Zoutkamp zou je dan in een bocht kunnen leggen, met links en rechts van het emplacement een bocht naar een hondenbot.En voor een fabrieksaansluiting vindt je vast nog wel een plekje....Om rijlengte te winnen, kan je natuurlijk altijd de trein vanaf fabrieksaansluiting, via de achterkant van het hondenbot aan de andere kant het station laten binnenkomen. De afvoer van de producten kan per boot via de kade aan het Reitdiep.