Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 01:04:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 September 2025, 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
20 September 2025, 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
20 September 2025, 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
20 September 2025, 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
20 September 2025, 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:37:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 September 2025, 21:20:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
20 September 2025, 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
20 September 2025, 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
20 September 2025, 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
20 September 2025, 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
20 September 2025, 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
20 September 2025, 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
20 September 2025, 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
20 September 2025, 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
20 September 2025, 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
20 September 2025, 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
20 September 2025, 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 September 2025, 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
20 September 2025, 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
20 September 2025, 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
20 September 2025, 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
20 September 2025, 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
20 September 2025, 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
20 September 2025, 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
  

Auteur Topic: Kyllburg in H0  (gelezen 63559 keer)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #135 Gepost op: 03 January 2017, 22:32:55 »
Nog steeds dozen vol met paarze en witte styreen. De volgende hoek maar eens aangepakt: (11-2016)











Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #136 Gepost op: 03 January 2017, 22:45:03 »
Heerlijk en nog steeds geen plan... 12-2016. Gips en rotsblokken van gips ertegen aan in diverse kleuren grijs:













(het loof rechts geplaatst en inmiddels ook weer verwijderd...lelijk spul... :P)

Ff kijken of het nog past...









Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #137 Gepost op: 03 January 2017, 22:51:16 »
En het nieuwe jaar in: (01-2016)





Nu eerst verder met de detaillering en verdere invulling van deze hoeken. Ook de kleuren nog even aankijken.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #138 Gepost op: 03 January 2017, 23:00:18 »
Hoi,

Een creatief landschap. Je zou ergens een stukje van een groeve kunnen nabouwen.

Gr Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #139 Gepost op: 03 January 2017, 23:11:43 »
Ik neem hem mee. Dank je. Idd ook aan zitten te denken maar erg weinig ruimte. Dit hieronder ook een keer tegen gekomen in de Vulkaneifel.... ook een beetje (te) groot  :-\








NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #140 Gepost op: 03 January 2017, 23:42:08 »
Hoi,

Het is de kunst van het modelbouwen om het in te passen, groeves en grindoverslag zijn er in alle soorten en maten en al helemaal in zelfbouw/ of verbouw.

Gr Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8585
  • Nooit uitgeklust....
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #141 Gepost op: 04 January 2017, 10:11:54 »
Hi Paul,

goed dat je weer bezig bent. Had wel een en ander gehoord al... ;)

Wel een opmerking: ik vindt je naaldbomen afbreuk doen aan je landschap. Je bergen zien er goed uit, maar die naaldbomen ....  :-X Daar zijn mooiere voor, waardoor alles beter/mooier uitkomt.

Gr.

Edsko

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7747
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #142 Gepost op: 04 January 2017, 13:55:45 »
Voordat het zover was eerst diverse seinen aangepast die vanaf het begin onwillig waren:

Dus... bij jou werkten die Viessmann aandrijvingen ook niet goed?

Ik heb er nog eentje in gebruik en dat gaan er niet meer worden. Alles over naar servo.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #143 Gepost op: 04 January 2017, 15:33:03 »
Ah kijk,er is wederom iemand terug gekeert  (y)
Je planloos werken geeft mooie resultaten,al zijn er 2 dingen (waarvan 1 al aangehaald) die ik je wil meegeven.
Je landschapsbouw is mooi,maar i.d.d. de bomen doen daar afbreuk aan  :-\
Ik denk ook dat zo'n overhangende rots boven een tunnelportaal in t echt niet zou worden getolereerd,als die afbreekt heb je als spoorweg maatschappij of een groot probleem of een groot probleem met verlies van levens indien er een trein word geplet.
Beide voorkomt men heel graag,preventief bij de bouw van de lijn zulk soort gevaren uit de weg ruime had dus de voorkeur  ;)

Verder niets dan veren  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #144 Gepost op: 04 January 2017, 16:44:56 »
Ik denk ook dat zo'n overhangende rots boven een tunnelportaal in t echt niet zou worden getolereerd.......
Verder niets dan veren  (y)

Daar (overhangende rots) heb je vast gelijk in Floris, maar ik vind het wel wat hebben. Ik zou die rots mooi laten zitten.

Ik sluit me aan bij die veren.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7747
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #145 Gepost op: 04 January 2017, 17:46:44 »
Die bomen had Paul zelf ook al genoemd, dus jullie zijn het volledig met elkaar eens :)

(het loof rechts geplaatst en inmiddels ook weer verwijderd...lelijk spul... :P)

Qua groeve: je kan ook alleen het verlaadperron nabootsen. Dan moet het maar per vrachtwagen worden vervoerd van de groeve naar de losplaats. Gebeurde ook. Verhoogde betonnen rand boven het niveau van de wagons, klaar :)

Voorbeeld: basaltverlading bij Ahrdorf, Eifel

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #146 Gepost op: 04 January 2017, 20:00:27 »
Knoeien met gips en styreen nog niet eerder bij de hand gehad. Mannen, bedankt voor alle complimenten! Ben zelf niet ontevreden op.... de bomen na. Inmiddels 2-3 merken geprobeerd maar het blijft janken met de kwaliteit.  :'(  Dus inmiddels een behoorlijke voorraad met die rommel. :-X  Ik heb het er zo op gelijmd dat het er weer snel af kan. Zaterdag maar eens op Houten gaan kijken voor een goed alternatief voorop de voorgrond. Ik verwacht er eigenlijk niet veel van gezien de kwaliteit tot nu toe. Zullen zien.

@ Reinoud en Koen: Op een foto uit 1907 is met enige moeite te zien dat er o.a. molenstenen en stammen op het station verladen worden:



Maar een keertje uitzoeken hoe die stenen toen geproduceerd werden ed. Mss wel een leuk item om na te bouwen.

@ Edsko en Floris: de overhangende rots is gezichtsbedrog. Zie zijaanzicht:



Gelukkig waren er in 1875 nog geen veiligheidsmanagers!

@ Reinout: ik had div. seinen die het al vrij snel niet meer deden. Echter te lang gewacht met terugbrengen. Soms na de- en montage + reinigen wel weer even. Nooit echt een oorzaak gevonden. Zou niet zo snel kapot mogen zijn gezien de prijs-kwaliteit verhouding. Maar werkt zelfs beter zo.


Railbouw Leerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
  • Mooi toch?
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #147 Gepost op: 04 January 2017, 21:34:22 »
Kyllburg...  :D Goede herinneringen aan ;D





En zo klinken 2 01's die de tunnel in stampen daar  :D
https://www.youtube.com/watch?v=_7yemc0NjHk&index=1&list=PLqrZNmsSYoFrGf0_lfJfLlocMn6Uchwip

Ga zo door met deze baanbouw, gaat mooi worden  (y)

Gr. Dieuwe
Gr. Dieuwe

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7747
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #148 Gepost op: 04 January 2017, 21:40:23 »
Die zwart-wit foto: volgens mij heb je het EJ tijdschrift "Die Eifelbahn Köln Trier und ihre Nebenstrecken"?

In Houten betere bomen vinden: dat wil wel. Naaldbomen zijn relatief goedkoop t.o.v. kant-en-klare loofbomen. Bij bijvoorbeeld Anita Decor hebben ze mooie, maar er zijn meer leveranciers. Anita Decor staat in de meest rechter hal, aan het begin van het derde of vierde pad.

Misschien zijn die bomen die jij hebt ook nog wel redelijk bij te werken. Tenminste, die indruk kreeg ik vorig jaar of het jaar daarvoor bij de beurs in Rijswijk. Daar was een mooie baan met redelijk mooie naaldbomen, maar dat leken me bij nader inzien reguliere "ragebol-bomen" te zijn, maar dan met groen strooisel erop. Op de achtergrond zag dat er nog best aardig uit. Poginkje waard.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2960
Re: Kyllburg in H0
« Reactie #149 Gepost op: 05 January 2017, 00:33:24 »
De sparren die Busch levert zijn ook wel fraai, al heel wat beter
dan de standaard borstelboomjes... zijn natuurlijk wel wat duurder, reken op 3-4 euro
per boompje, ze worden altijd in setjes verkocht van 2 stuks.

Mvg,

Tis
********