Een tachymeter zet je neer, je voert op basis van GPS + een systeem van virtuele ijkpunten in waar dat ding precies staat en slaat aan het meten, waarbij elke meting een bergje gegevens oplevert die opgeslagen worden per meetpunt, waarvan de afstand weer bekend is op basis van de tijd die het kost om een puls te sturen en de reflectie daarvan weer te ontvangen.
En Ronald is verward? Leuk... (Wat zeg je, als je op vakantie bent, tegen een lantaarnpaal?)
Uit de natuurkunde:Een tachymeter is er om snelheid te meten. Je weet de afstand en meet de tijd over die afstand.
Zijn die bordjes aan de palen op Asd Zuid dan mss de referenties voor de merktekens aan de rail? Het gebied bij Asd Zuid is heel erg onstabiel met al dat veen .Peter
Ik acht de kans groot dat voor het uitzetten van de heipalen gebruik is gemaakt van GPS. Dat is tegenwoordig de meest efficiënte manier. De aanwezige meetmerken zijn mogelijk aangebracht om vast te stellen of er sprake is van deformatie ten gevolge van het heien. In een bebouwde omgeving worden palen tegenwoordig overigens meestal geboord, juist om deformatie te voorkomenTom
De driehoekjes op de rails zijn er om afwijkingen aan het spoor te kunnen vaststellen.