Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 12:27:49
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:18:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
  

Auteur Topic: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)  (gelezen 5994 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #15 Gepost op: 31 July 2022, 19:37:30 »
Yup, boven bij de sporen. Stukje nadat je snelheid moet verlagen naar 60 km/h
Groeten Joop, machinist Lls

Allard

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #16 Gepost op: 13 September 2022, 19:49:03 »
Kleine update: het spoor is blijkbaar al in gebruik voor de sprinter naar Apeldoorn. De trein naar Hardenberg staat nu op spoor 4a. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor de dienst Hardenberg-Almelo vv. Weinig vertrouwen in aangezien ze deze lijn niet bepaald prio geven qua aankomst/vertrek bij vertraging van andere diensten.


Allard

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #17 Gepost op: 14 September 2022, 14:23:48 »
Voor vertragingen zijn er standaard afgesproken procedures wat de afhandeling daarvan wordt, in de basis betekend dat wel dat treinen die gewoon op hun bedoelde tijd rijden wel voorrang hebben.

M
Het is niet zo dat men zomaar kan beslissen of men iets prio heeft of niet.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4462
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #18 Gepost op: 14 September 2022, 16:14:48 »
Op papier misschien maar in de praktijk moet ik toch echt met regelmaat wachten op een flink vertraagde goederentrein of IntercityDefect.

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #19 Gepost op: 14 September 2022, 16:58:57 »
Dat kan best een gevolg zijn van een afhandelingen scenario, misschien krijgt jouw trein dan wel enigzins vertraging maar andere treinen veel minder waardoor dat een olievlek uitwerking op een knooppunt voorkomt.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4462
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #20 Gepost op: 14 September 2022, 17:48:26 »
Ik heb meer het idee dat men vaak ARI z’n werk laat doen en niet ingrijpt.
Maar dat is natuurlijk een aanname.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #21 Gepost op: 14 September 2022, 21:50:30 »
Ik ook.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #22 Gepost op: 03 October 2022, 13:41:44 »
In de Schiphol tunnel zit al jaren een stuk massief ipv draad. Komende vanuit Hoofddorp.
https://www.youtube.com/watch?v=wCP2SFfBvTo
Van 1:09:14 tot 1:09:31 goed te zien. Inderdaad boven beide sporen, inclusief een overloop. Een vorm van zig-zag kan ik niet onderkennen.
Groet, Frank

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1430
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #23 Gepost op: 03 October 2022, 14:08:12 »
Juist heel goed te zien
De camera heeft een vast standpunt ten opzichte van de rails, zet je muis aan het begin van de sectie naast de stroombalk, en je ziet de balk langzaam verschuiven
« Laatst bewerkt op: 03 October 2022, 14:09:46 door Quinzeedied »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5628
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #24 Gepost op: 03 October 2022, 14:15:55 »
Goede truc (y)
Groet, Frank

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #25 Gepost op: 03 October 2022, 15:27:20 »
Niet op de foto te zien maar de rail slingert in een golvende beweging boven het spoor.
a) Slingeringen -> uitwijkingen in horizontale richting.
b) Golvingen -> uitwijkingen in verticale richting. Golvingen in bovenleidingen kunnen opgevangen worden doordat de pantografen "meedeinen".
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #26 Gepost op: 03 October 2022, 17:43:25 »
Maar de stopper op het zakspoor en de trein naar Hardenberg op 4 geeft toch geen (of in elk geval minder) conflicten dan hoe het eerst was?

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Almelo - Bovenleiding boven zakspoor (spoor 3)
« Reactie #27 Gepost op: 03 October 2022, 20:05:45 »
Vziw had de trein naar Marienberg (hardenberg tegenwoordig blijkbaar) dat spoor altijd voor zichzelf (en dat kan ik me vanaf zeer jong herinneren, zo'n 50 jaar geleden)

grtz rob