Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 20:58:41
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 20:53:40
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:50:23
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door nighttrain1
Vandaag om 20:47:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Tom Z.
Vandaag om 20:41:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:35:06
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:35:04
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
Vandaag om 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 20:15:34
Eurostar Celestia door kar
Vandaag om 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 20:02:35
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 19:00:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 17:11:00
Stroomdetectie issues. door flyerman
Vandaag om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:56:29
ik mis al een poos door Ronald69
Vandaag om 16:50:29
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
  

Auteur Topic: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen  (gelezen 7401 keer)

Eef2

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #15 Gepost op: 04 June 2022, 22:53:46 »
Zou het een idee kunnen zijn, alle buffers te vergroten,
door er grotere platen op te lassen ?
Lijkt mij een preiswerte Lösung.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #16 Gepost op: 05 June 2022, 13:38:38 »
Ik heb eerder het idee dat de stuurstand ontspoort is en doordat de lok duwde de overige wagons uit de rails heeft geduwd.
Omdat de stuurstand vrij abrupt afremt en de trein zich in een boog bevond.

Verder vooral triest voor de slachtoffers en nabestaanden die aan de vakantie zouden beginnen.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #17 Gepost op: 05 June 2022, 14:47:47 »
"Omdat de stuurstand vrij abrupt afremt"

Is dat zo? Want dan zouden geduwde treinen met onmiddellijke ingang verboden moeten worden denk ik.

Enige wat ik me in jouw verhaal voor zou kunnen stellen is dat de lokrem het om wat voor exceptionele reden dan ook totaal niet deed, de mcn een noodstop heeft moeten maken en de lok de boel heeft doorgedrukt.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Eef2

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #18 Gepost op: 05 June 2022, 14:58:37 »
Dit lijkt mij inderdaad een mogelijke oorzaak.
Één draadje naar de loc gebroken kan al genoeg zijn.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #19 Gepost op: 05 June 2022, 15:43:56 »
"Omdat de stuurstand vrij abrupt afremt"

Is dat zo? Want dan zouden geduwde treinen met onmiddellijke ingang verboden moeten worden denk ik.

Volgens mij was afremmen hier bedoeld als "wordt afgeremd nadat deze is ontspoord"
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #20 Gepost op: 05 June 2022, 17:03:47 »
Zou het een idee kunnen zijn, alle buffers te vergroten,
door er grotere platen op te lassen ?
Lijkt mij een preiswerte Lösung.

Buffers voor trek/duw treinen zijn geschikt voor het werk, hebben al groter oppervlak en zijn rechthoekig van vorm. Zie ook foto's van de verongelukte trein.

Des tijds de SBB/BLS EW IV rijtuigen aangepast werden voor trek/duw bedrijf werden de buffers ook vervangen door grotere rechthoekige buffers.

Dus daar is echt wel aan gedacht.

Mvg, Johan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4755
    • Filmpjes op YouTube
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #21 Gepost op: 05 June 2022, 17:05:22 »
Volgens mij was afremmen hier bedoeld als "wordt afgeremd nadat deze is ontspoord"

Zo lees ik m nu bij nader inzien ook  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1379
  • Southern....de oude dan
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #22 Gepost op: 08 June 2022, 15:15:37 »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5442
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #23 Gepost op: 08 June 2022, 21:40:24 »
De onderhoudsstaat van de lijnen onderdeel van het "Werdenfelstakt" is al een tijdje een discussie op het Werdenfelsforum.
Echter hier zijn de meningen verdeeld, ter plaatse van het ongeval was het niet de bedoeling om aan het spoor te werken denken sommigen.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #24 Gepost op: 08 June 2022, 22:09:51 »
Toch blijft die ballast opvallend; lijkt net of er al gewerkt was... Of dat men nog bezig was? Ook opvallend grote stukken; al komen die wellicht van de gebroken betonnen biels.



https://www.lfm.ch/actualite/international/au-moins-trois-morts-dans-un-deraillement-de-train-en-baviere/

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #25 Gepost op: 08 June 2022, 23:02:14 »
Die grote brokken zijn idd in puin gereden dwarsliggers. (bielsen liggen in de tuin  :police:)

Verder is het weer opvallend hoeveel voertuigdeskundigen er overal opduiken...
« Laatst bewerkt op: 08 June 2022, 23:03:49 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #26 Gepost op: 08 June 2022, 23:07:08 »
Ik acht mij niet deskundig, ik meld alleen wat mij opvalt :angel: en ja, veel verplaatste ballast zie je vaker, als kan ik het in gatmisch niet direct plaatsen. Maar ik ben dan ook geen expert... ;D

Edit: zie net dat je niet specifiek mij bedoelde :)


« Laatst bewerkt op: 08 June 2022, 23:15:54 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #27 Gepost op: 08 June 2022, 23:12:14 »
Dat ging ook niet over jou, maar wel over andere deskundigen hier en op andere fora die denken iets te snappen van dynamisch gedrag omdat ze wel eens modeltrein door een wisselstraat hebben geduwd...

Opvallende berg ballast... ???



Opmerkelijk is ook dat de rechterzijde van het spoor grotendeels vrij ligt van de ballast, alsof de dwarsliggers erop liggen in plaats van erin. Dat doet vermoeden dat het spoor een stuk naar de buitenzijde is geschoven. Wat weer iets zegt over de krachten die hier hebben gespeeld.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #28 Gepost op: 13 June 2022, 08:54:30 »
Het lijkt idd aan de spoorbaan te liggen, is mijn conclusie n.a.v. deze video/uitzending.

Maar ook deze video is toch al een aantal dagen dagen oud.

Groet,

Marco

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #29 Gepost op: 13 June 2022, 14:16:54 »
[ even tussen neus en lippen door ] Is het een idee van hieruit een draadje te openen over buffers versus centrale koppeling zonder buffers? [ / even tussen neus en lippen door ]