Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 14:36:46
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 14:35:47
Digitaliseren Trix V 120 door Ben
Vandaag om 14:35:32
ACME 2024 met NS ICNG! door Sicco Dierdorp
Vandaag om 14:27:04
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 13:54:09
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 11:20:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 09:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 04:40:58
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
  

Auteur Topic: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen  (gelezen 7414 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #30 Gepost op: 13 June 2022, 14:30:14 »
Je kan toch een nieuw draadje beginnen..? Trek-duw met klauwkoppelingen of uberhaupt remkrachten; wel benieuwd hoe dat is ingericht... (zonder dat die uitknikken)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5442
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #31 Gepost op: 13 June 2022, 14:51:28 »
Het lijkt idd aan de spoorbaan te liggen, is mijn conclusie n.a.v. deze video/uitzending.

Maar ook deze video is toch al een aantal dagen dagen oud.

Groet,

Marco
Strekking van dit TV bericht las ook al eerder op het Werdenfelsforum.

Beetje vrije vertaling/uitleg van mijn kant:
"Er wordt momenteel onderzoek ingesteld naar de rol van 3 personen (verdachte vind ik een te groot woord):
- Machinist
- treindienstleider
- traject verantwoordelijke

Volgens de DB is de oorzaak ofwel te zoeken in een defect aan het rollend materieel, ofwel een defect aan de infrastructuur - lees rail infra"

Commentaar hierbij vanuit het Werdenfelsforum was zoiets als:
"ze weten niet wie of wat de schuldige is, dus beginnen ze hier mee".

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #32 Gepost op: 13 June 2022, 14:54:59 »
Al werd er ook verbazing uitgesproken dat ze nu al een onderzoek starten, dus dat ze vermoedelijk een concrete aanwijzing hebben..?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5442
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #33 Gepost op: 13 June 2022, 16:12:33 »
Het tv programma vond het snel, aldus het werdenfelsforum was het “standaard “ procedure.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #34 Gepost op: 13 June 2022, 16:20:00 »
geen speculaas
- Er zijn helaas doden gevallen door een ontsporing.
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.
- Volgens standaard procedure zijn de verantwoordelijke voor de werking (treindienstleider, bestuurder en infra-opzichter) verhoort. Net zoals bij een vliegtuigongeluk altijd de verkeersleider wordt verhoord.

speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
- Er zijn werkzaamheden gepland voor het tracé. Mogelijk falen van het spoorbed of spoorstaaf.


Verder speculeren heeft absoluut geen zin.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5070
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #35 Gepost op: 13 June 2022, 16:36:21 »
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.

Dit is speculeren...  ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #36 Gepost op: 13 June 2022, 19:28:37 »
speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
Dat is wel een vreemde conclusie.

Al zouden er problemen met leveren van wielen zijn (ik denk dat die dubbeldekkers volwielen hebben en geen wielbanden meer overigens) en men kort stammen in of zet rijtuigen aan de kant dan is dat mi juist een teken dat men dat serieus omdat men rijtuigen aan de kant houdt omdat er geen vervangende wielen zijn en het rijtuig dus de dienst gewoon niet in kan.

Ik snap niet helemaal hoe je daar de conclusie uit kan halen dat er ineens treinen zouden rondrijden waarvan de wielen een probleem zouden opleveren.

Wielen zijn trouwens gewoon onderhevig aan slijtage, en dat ze vervangen moeten worden bij een rijtuig betekend niet dat de oude wielen daarmee ook direct defect waren.