Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 16:48:33
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 16:47:45
Doornvliet door Daan de leeuw
Vandaag om 16:41:21
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door MaraNCS
Vandaag om 16:27:22
Titel aangepastL Sik problemen! door Ronald69
Vandaag om 16:16:55
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 16:07:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:03:18
Een kantoorbaan in schaal N door bord4kop
Vandaag om 15:57:06
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:54:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door odaoda
Vandaag om 15:36:12
Foamplaten door basjuh1981
Vandaag om 15:28:53
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 15:13:49
Het betere bochtenwerk door p-kokkie
Vandaag om 14:43:32
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
  

Auteur Topic: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen  (gelezen 6149 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3978
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2022, 14:30:14 »
Je kan toch een nieuw draadje beginnen..? Trek-duw met klauwkoppelingen of uberhaupt remkrachten; wel benieuwd hoe dat is ingericht... (zonder dat die uitknikken)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #31 Gepost op: 13 juni 2022, 14:51:28 »
Het lijkt idd aan de spoorbaan te liggen, is mijn conclusie n.a.v. deze video/uitzending.

Maar ook deze video is toch al een aantal dagen dagen oud.

Groet,

Marco
Strekking van dit TV bericht las ook al eerder op het Werdenfelsforum.

Beetje vrije vertaling/uitleg van mijn kant:
"Er wordt momenteel onderzoek ingesteld naar de rol van 3 personen (verdachte vind ik een te groot woord):
- Machinist
- treindienstleider
- traject verantwoordelijke

Volgens de DB is de oorzaak ofwel te zoeken in een defect aan het rollend materieel, ofwel een defect aan de infrastructuur - lees rail infra"

Commentaar hierbij vanuit het Werdenfelsforum was zoiets als:
"ze weten niet wie of wat de schuldige is, dus beginnen ze hier mee".

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3978
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #32 Gepost op: 13 juni 2022, 14:54:59 »
Al werd er ook verbazing uitgesproken dat ze nu al een onderzoek starten, dus dat ze vermoedelijk een concrete aanwijzing hebben..?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3850
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #33 Gepost op: 13 juni 2022, 16:12:33 »
Het tv programma vond het snel, aldus het werdenfelsforum was het “standaard “ procedure.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
  • MSc Micro-Electronics
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #34 Gepost op: 13 juni 2022, 16:20:00 »
geen speculaas
- Er zijn helaas doden gevallen door een ontsporing.
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.
- Volgens standaard procedure zijn de verantwoordelijke voor de werking (treindienstleider, bestuurder en infra-opzichter) verhoort. Net zoals bij een vliegtuigongeluk altijd de verkeersleider wordt verhoord.

speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
- Er zijn werkzaamheden gepland voor het tracé. Mogelijk falen van het spoorbed of spoorstaaf.


Verder speculeren heeft absoluut geen zin.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3978
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2022, 16:36:21 »
- De trein werd geduwd door een locomotief (Br 111), dus waarschijnlijk is er vooraan iets ontspoort en de lok duwde de rest uit de rails.

Dit is speculeren...  ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Treinongeluk Garmisch-Partenkirchen
« Reactie #36 Gepost op: 13 juni 2022, 19:28:37 »
speculaas!!!!
- er is een tekort aan onderdelen voor de wielen van dubbeldekkers, waardoor er stammen worden ingekort of buiten dienst worden gezet. Mogelijk falen van een wielband.
Dat is wel een vreemde conclusie.

Al zouden er problemen met leveren van wielen zijn (ik denk dat die dubbeldekkers volwielen hebben en geen wielbanden meer overigens) en men kort stammen in of zet rijtuigen aan de kant dan is dat mi juist een teken dat men dat serieus omdat men rijtuigen aan de kant houdt omdat er geen vervangende wielen zijn en het rijtuig dus de dienst gewoon niet in kan.

Ik snap niet helemaal hoe je daar de conclusie uit kan halen dat er ineens treinen zouden rondrijden waarvan de wielen een probleem zouden opleveren.

Wielen zijn trouwens gewoon onderhevig aan slijtage, en dat ze vervangen moeten worden bij een rijtuig betekend niet dat de oude wielen daarmee ook direct defect waren.