Wat ik uit Duitse media verneem is dat men hier ondanks de nabijheid van een weg, grote moeite heeft om de plaats van het ongeval te bereiken.
Gezien de beelden lijkt het nabij het zuidelijk inrijwissel van Farchant mis te zijn gegaan...
Nee, het is bij Burgrain gebeurd in deze boog: https://www.google.nl/maps/@47.514541,11.1033305,755m/data=!3m1!1e3Dat is vanuit Garmisch-Partenkirchen gezien de eerste boog naar links, tot dan zijn er alleen bogen naar rechts.Op het Duitse forum wordt er natuurlijk volop gespeculeerd... een van de opties die genoemd wordt is overbuffering, dat zou dan al bij het uitrijden in G-P gebeurd zijn.En dan dat hele stuk met over elkaar gehaakte buffers gereden hebben tot die eerste linksboog waar zo blijven rijden niet meer ging.Maar dat verhaal lijkt me zo sterk, volgens mij kan dat helemaal niet met 5 van deze dubbeldeksrijtuigen hoe hard je ook wegspurt door de wissels.De enige probleemrijtuigen waren de 27,5 m. restauratierijtuigen. Die hadden de grootste "overhang" (afstand tussen buffer en midden draaistel), 4 meter.Hoe dan ook, een zeker risico met geduwde treinen blijf je houden. Als het voorste rijtuig plots door iets gehinderd wordt terwijl de loc doorduwt, in het in zo'n boog snel gebeurd.Op de ZDF nieuwssite een luchtfoto van de ontspoorde trein (naar beneden scrollen): https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/zug-unglueck-garmisch-partenkirchen-100.html