Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.Talgo had misschien gekund.
Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.
en om nou veel te dure en veel te snelle TGVs in te gaan zetten, dat is commercieel ook onverantwoord.
De vraag is of het marketing-technisch nou wel zo verstandig is om foeilelijke treinstellen in te zetten. Als straks blijkt dat die dingen ook nog eens storingsgevoelig zijn, dan kan je wachten op allerlei bijnamen die funest zijn voor Hispeed.mvg,Gert
Hoewel: je kunt natuurlijk ook een stammetje gehuurde Bimz en Aimz achter een E186 met 200 Km/u over de HSL heen jagen. Die E186 zal met een andere overbrenging vast wel harder kunnen worden opgekieteld dan 160 Km/u.
Ikwilum, ikwilum, ikwilum. De v250 is gewoon een geweldig treinstel, met een fraaie vormgeving.
Ik vind het klasse dat ze zoiets op de rails durven zetten. De ervaring leert dat juist dit soort ontwerpen uiteindelijk door de spoorliefhebbers in het hart wordt gesloten. Dodo, schattig toch.