Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe forumgebruiker door Eric B
Vandaag om 18:48:21
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
Vandaag om 18:45:50
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 18:42:37
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:40:01
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 18:37:40
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:31:40
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:26:13
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:23:11
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:22:08
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 18:18:39
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 18:10:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jheronimus
Vandaag om 18:03:41
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 17:55:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:47:12
Airtex foto behang als achtergrond door Eric v C
Vandaag om 17:19:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 16:59:44
Fleischmania Nostalgia door Carl
Vandaag om 16:57:11
Diorama Station Haarlem door Martijnstein
Vandaag om 16:40:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:58:22
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 15:56:21
Lodewickshaven door Ronaldk
Vandaag om 15:43:40
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:28:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:28:02
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:19:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:18:59
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Edsko Hekman
Vandaag om 15:05:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Sikko
Vandaag om 14:55:30
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 14:38:50
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 14:09:16
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 14:04:41
  

Auteur Topic: Hispeed V250 treinstel op transport  (gelezen 30356 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #90 Gepost op: 12 July 2008, 22:41:19 »
Van de site van Nico Spilt uit het NRC:
Citaat
De trein van het type V250 van de Italiaanse fabrikant Ansaldobreda staat al enige maanden vrijwel stil op het testcentrum in het Tsjechische Velim. De trein heeft hier nauwelijks gereden, bevestigt directeur Antonín Blaek. Volgens de Britse raildeskundige David Haydock is dat een teken dat er iets "goed mis" is met de NS-trein. "Dit is een geval van grove onbekwaamheid." Een NS-woordvoerder zegt zich "niet te herkennen" in het geschetste beeld. "Die trein gaat in 2009 rijden." Vier jaar geleden zei NS nog dat de V250 in 2007 klaar zou zijn voor het spoor. De Deense spoorwegen wachten al jaren op nieuwe treinen van Ansaldobreda. Topman Søren Eriksen zegt in een reactie "doormoe" te zijn van de "eindeloze vertraging" in het afleveren van zijn treinen. Bron: NRC Handelsblad, 10 juli 2008.

Ik zeg 2018 voor de hele serie in dienst is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #91 Gepost op: 12 July 2008, 22:46:43 »
optimist  ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #92 Gepost op: 12 July 2008, 22:47:19 »
Let op dat ik het woord 'probleemloos' heb weggelaten. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #93 Gepost op: 12 July 2008, 22:49:23 »
Ze hebben nog wat traxxen staan, die kunnen ze ervoor zetten als tractie :)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #94 Gepost op: 17 July 2008, 11:52:28 »
tja ach, TGV's en ICE's rijden al jaren nagenoeg probleemloos dus natuurlijk ga je dan een of ander nieuw onduidelijk italiaans ding bestellen bij een fabrikant die al uitgebreid heeft laten zien heel laat spul vol kinderziektes te leveren.  :-X
en hoe t er dan uitziet... t doet me altijd een beetje denken aan een rooie Civic met ongeschilderde bodykit. Met racegaas, dat dan weer wel.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #95 Gepost op: 17 July 2008, 12:28:36 »
Maar van racegaas gaat je auto een stuk sneller, net als van sierstrepen, dus het is niet meer dan logisch dat dat voor een trein ook het geval is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #96 Gepost op: 17 July 2008, 12:31:54 »
Laten ze die Dodo maar gauw omsmelten en iets fatsoenlijks in Frankrijk bestellen...

mvg,
Gert

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #97 Gepost op: 17 July 2008, 12:33:54 »
Als ze maar geen ICE's bestellen want die geven veel te veel problemen...
Vr. groeten,
Bob

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #98 Gepost op: 17 July 2008, 12:37:15 »
Maar van racegaas gaat je auto een stuk sneller, net als van sierstrepen, dus het is niet meer dan logisch dat dat voor een trein ook het geval is.

- Peter
Alleen mis ik de raamband met tribals en "Harry vd Berg Tuning Style Veghel". Met zo'n ding heb je meteen al 30 PK meer.

@Bob: wat dan? Ze rijden in elk geval wel, bovendien is men er nu achter waar de foutjes in t ontwerp zitten, bij een nabestelling kunnen er dus al een hoop uitgehaald worden. Bij zo'n nieuw ding moet je met dat hele proces van voren af aan beginnen... 

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #99 Gepost op: 17 July 2008, 12:44:39 »
En je moet de motorkap zwart verven, zodat het lijkt dat die van glasfiber is. Heel belangrijk, dat. Plus een spoiler die zo groot en zwaar is dat hij altijd groundforce geeft, ongeacht de snelheid.

Maar alle grappen en grollen even terzijde, er zijn momenteel zeker drie platforms voor hogesnelheidstreinen die je in Europa kunt kopen: de TGV, de ICE en de Italiaanse ETR500. Die eerste twee hebben zich in Nederland al bewezen. Maar nee, er komt een heel nieuw ontwerp.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #100 Gepost op: 17 July 2008, 12:46:48 »
ja, de beveiliging van de HSL is toch ook al een neiuw systeem terwijl men in frankrijk al iets heeft dat wel werkt of vergis ik me nu?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #101 Gepost op: 17 July 2008, 12:53:20 »
Nou ja, op zich is er niets mis met invoeren van ERTMS/ECTS als je twee volkomen nieuwe spoorlijnen bouwt die bovendien voor één specifiek doel bedoeld zijn. Iemand zal toch de eerste moeten zijn en om nou eerst ATB en het Franse systeem in te bouwen, om dat een paar jaar later te moeten vervangen én testen terwijl er al tientallen treinen per dag rijden, dat is ook niet echt een goed idee.

Maar het gaat meer om het kopen van een trein waar niemand nog mee rijdt (al was het maar omdat het zo'n lelijk ding is).

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #102 Gepost op: 17 July 2008, 13:03:14 »
Als ze maar geen ICE's bestellen want die geven veel te veel problemen...
Ik stel voor om massaal plaats te nemen in het theater en te wachten op de uiteenzetting van deze uitspraak. Grote sprekers verdienen een groot podium, nietwaar?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #103 Gepost op: 17 July 2008, 13:11:30 »
Mag ik een popcorn en een colatje  ;D
Gr.
Eric

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #104 Gepost op: 17 July 2008, 13:18:45 »
De 4x dat ik in de ICE3 zat waren er problemen.....van de Thalys hoor je dat minder vaak.

Maar laat de V250 zich eerst maar eens bewijzen (voor wie dat nog meemaakt ;D)
Vr. groeten,
Bob