Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 22:26:28
Conrat door Theovh
Vandaag om 22:02:45
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door AlbertG
Vandaag om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
  

Auteur Topic: Hispeed V250 treinstel op transport  (gelezen 29661 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #105 Gepost op: 17 July 2008, 13:22:23 »
ja, moet je ook niet onder t rijden stiekem wat luiken opentrekken en draadjes gaan doorknippen.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #106 Gepost op: 17 July 2008, 13:32:15 »
Dat wordt TGV Duplex bestellen. ;)
Hadden ze natuurlijk meteen moeten doen, maar dat is toch een (AnsaldoBreda) verhaal zonder eind. 8)

Groet Petertrein81,

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #107 Gepost op: 17 July 2008, 13:36:25 »
Ik heb begrepen dat we het over een ander treintype hebben dan de veel duurdere echte HSL-treinen voor de lange afstanden. Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #108 Gepost op: 17 July 2008, 14:50:08 »
geef mij maar een Siemens Velaro In de plaats van deze Italiaanse onzin.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #109 Gepost op: 17 July 2008, 15:32:30 »
Voor de variatie ben ik wel blij met dit  Hispeed V250 treinstel
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #110 Gepost op: 17 July 2008, 15:53:06 »
Het aanbod schijnt in dit specifieke segment helemaal niet zo groot te zijn.

Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #111 Gepost op: 17 July 2008, 18:53:01 »
Alstom had nét iets eerder met hun AGV moeten komen, wie weet had NS-Byebyespeed dan die gekozen :P

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #112 Gepost op: 17 July 2008, 19:14:02 »
@Gert

Ik herinner me de Italiaanse technologie (die oorspronkelijk uit Groot-Brittannië kwam) voor kantelbaktreinen, die in licentie door de Duitsers gebouwd werd, tot ze besloten die technologie zelf te ontwikkelen. Het resultaat moge bekend zijn. Dus om Duits 'degelijk' te noemen en Italiaans 'flut'... ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #113 Gepost op: 17 July 2008, 19:46:02 »
zelfde probleem als ze in engeland met de APT hadden denk ik toch... t systeem werkte wel, maar er moest gewoon meer getest worden om de betrouwbaarheid goed te krijgen. Toch te vroeg ermee naar buiten gekomen en het systeem deugt zogenaamd niet, dure mislukking, blabla, had t 5 jaar meer gegeven en t werkte.

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #114 Gepost op: 17 July 2008, 20:18:50 »
Vergeet ook niet de 'politieke' motieven die vaak ook in de treinindustrie de kop op hebben gestoken. Hoewel de eerste serie dieseltreinstellen van DB met Italiaanse kanteltechnologie goed voldeden (kinderziektes daargelaten), moest er perse een treinstel met Duitse kanteltechnologie komen. Waarom niet gewoon voortbouwen op de Fiat-patenten maar juist een dure Duitse oplossing verzinnen die uiteindelijk slechts matig voldeed?

De V250 is inderdaad een niche-produkt voor tamelijk snel verkeer (160 - 250 Km/u) over middellange afstand. Ik weet 1-2-3 geen ander soort treinstel dat deze niche bedient, behalve dan wat kantelbakseries zoals de Pendolino de ICE-T en wellicht wat Coradia-types.

Mijn favoriete kantelbak: de X2000 van de Zweedse spoorwegen. Robuust en stoer uiterlijk en technisch degelijk in elkaar gezet. 't Lijkt mij wel het ideale treinstel om over bestaand spoor de reistijden tussen de Randstad en het Hoge Noorden aan te pakken i.p.v. die bedaagde ICM's. Hoewel... zoveel bochtenwerk zit er ook weer niet in de noordelijke trajecten.  ::)

Groeten,

Geoffrey

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #115 Gepost op: 17 July 2008, 20:30:23 »
Als ze nu nog een paar "standaard" ICE's bestellen :D  Tegen de tijd dat die dan bejaard zijn, zijn die Italiaanse dingen wel geleverd  ;D

Wat een gedoe weer. Waarom niet een standaard product van de Franse of Duitse fabrikanten  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2022
  • A-C
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #116 Gepost op: 17 July 2008, 20:47:29 »
italiaans = heel snel !!!!


(en ook heel snel kapot   :-X   8) )

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #117 Gepost op: 17 July 2008, 20:50:37 »
Laat me eens raden: Je hebt de keuze tussen 'degelijk Duits', 'Franse flair' en 'Italiaanse flut'. Ja, dat is best moeilijk kiezen natuurlijk...  ::)

mvg,
Gert

Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.
Talgo had misschien gekund.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #118 Gepost op: 17 July 2008, 21:05:28 »
Wat vind ik dit een oerlelijk ding!!!!! :-X Italiaanse vrouwen zijn  8), maar dit vind ik 10 keer niks. Er zit geen vorm aan :'(


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #119 Gepost op: 17 July 2008, 21:59:02 »
De vorm is juist het grote probleem van dit ding. :)

Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.

Misschien dat ze in Japan nog wat treinen hebben die voor deze specifieke omstandigheden geschikt zouden zijn, maar dat is ook weer zoiets.

Maar ja, misschien is hiermee een trend gezet: het gat tussen lokale boemels (waar je de Nederlandse intercity's ook nog wel tot kunt rekenen) en de supersnelle HST's die binnenkort 350 of misschien zelfs 400 km/u gaan rijden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40