Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Hispeed V250 treinstel op transport  (gelezen 29648 keer)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #120 Gepost op: 17 July 2008, 22:46:19 »
Het is moeilijk, omdat ze in Duitsland en Frankrijk en paar jaar geleden helemaal geen geschikte stellen in de aanbieding hadden. HIspeed heeft hier geen peperdure 300 km+ stellen voor de lange afstand nodig.
Talgo had misschien gekund.
De door mij genoemde keus voor de TGV Duplex is niet vanuit snelheid, wat de HSL volgens mij nodig heeft is een goede keus voor wat betreft passagierscapaciteit.
En dan kom je vanzelf uit bij de TGV Duplex, zeker als je twee treinstellen koppelt in de spits.

Groet Petertrein81,

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #121 Gepost op: 17 July 2008, 23:24:54 »
Geoffrey, de treinen die je noemt zijn vrijwel allemaal kantelbakdingen. Daar heb je niet veel aan op een HSL.

Tja, klopt, maar wat heb je binnen Europa anders qua aanbod? Zoals ik al aangaf, ken ik amper materieel voor de middelhoge snelheid en middellange afstand. Hoewel: je kunt natuurlijk ook een stammetje gehuurde Bimz en Aimz achter een E186 met 200 Km/u over de HSL heen jagen. Die E186 zal met een andere overbrenging vast wel harder kunnen worden opgekieteld dan 160 Km/u.

Weet iemand trouwens in welke fabriek van Bombardier die E186'jes in elkaar geschroefd worden? Komen ze uit Kassel of uit Vado Ligure?

Groeten,

Geoffrey

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #122 Gepost op: 18 July 2008, 00:17:52 »
voor 200 km/h hebben de Traxxen andere draaistellen nodig, wat echter geen onoverkomelijk obstakel is.

E186ers worden door Bombardier in Kassel gassembleerd. In Vado Ligure maakt men op dit moment alleen Traxxen voor gelijkstroom.

En geen keuze? Misschien niet meteen concrete voorbeelden, maar op basis van de eisen en wensen kunnen alle fabrikanten prima producten leveren, ook 3 jaar geleden voor de middellange afstand en middelhoge snelheid. Daar is nou juist de modulaire trend nou zo handig voor. Alstom's ETR-producten zijn prima geschikt, en zo heeft Bombardier Regina's of Signatur-treinstellen. Siemens kan ook vast wel wat knutselen op bases van een ICE . Wat de klant wil kan men krijgen. Ansaldo was gewoon simpelweg net een tik goedkoper... en om nou veel te dure en veel te snelle TGVs in te gaan zetten, dat is commercieel ook onverantwoord.

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #123 Gepost op: 18 July 2008, 00:27:34 »
en om nou veel te dure en veel te snelle TGVs in te gaan zetten, dat is commercieel ook onverantwoord.

De vraag is of het marketing-technisch nou wel zo verstandig is om foeilelijke treinstellen in te zetten. Als straks blijkt dat die dingen ook nog eens storingsgevoelig zijn, dan kan je wachten op allerlei bijnamen die funest zijn voor Hispeed.

mvg,
Gert

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #124 Gepost op: 18 July 2008, 01:03:28 »
Is de fabriek overigens tegenwoordig geen onderdeel van Alstom ?

Mijn persoonlijke voorkeur zou des tijds uit gegaan zijn naar de Pendolino's van Virgin, de class 390. Die zien er zeer goed uit, naar mijn mening. Ze zouden wel slank afsteken vanwege het Britse profiel.

De fabriek in de UK is helaas gesloten.

Groeten, Alexander

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #125 Gepost op: 18 July 2008, 08:20:45 »
De vraag is of het marketing-technisch nou wel zo verstandig is om foeilelijke treinstellen in te zetten. Als straks blijkt dat die dingen ook nog eens storingsgevoelig zijn, dan kan je wachten op allerlei bijnamen die funest zijn voor Hispeed.

mvg,
Gert
niet iedereen vind de V250 foeilelijk (neem nou de ontwerper).
Ik denk dat men het vooral belangrijk vind dat de terein opvalt.
Wat bijnamen betreft, "Hondekop" is ook niet zo flateus.
Vr. groeten,
Bob

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #126 Gepost op: 18 July 2008, 09:44:15 »
Hoewel: je kunt natuurlijk ook een stammetje gehuurde Bimz en Aimz achter een E186 met 200 Km/u over de HSL heen jagen. Die E186 zal met een andere overbrenging vast wel harder kunnen worden opgekieteld dan 160 Km/u.
De OeBB Taurus kan 230, ICL erachter en rijden maar. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #127 Gepost op: 18 July 2008, 10:20:44 »
maar dat zag er ng goed uit, iets wat ik hiervan niet kan zeggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #128 Gepost op: 18 July 2008, 10:25:45 »
Alles went! Uiteindelijk werden de wadlopers en SM'90 ook met dikke tranen uitgezwaaid terwijl die bij indienststelling nog als metro's, dozen danwel SRV-wagens werden betiteld.
No dress rehearsel, this is our life.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #129 Gepost op: 18 July 2008, 11:33:34 »
DAT zijn pas fantasieloze lelijke bakken....

Ikwilum, ikwilum, ikwilum.  ;)

De v250 is gewoon een geweldig treinstel, met een fraaie vormgeving.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #130 Gepost op: 18 July 2008, 11:41:21 »
Ik vind het klasse dat ze zoiets op de rails durven zetten. De ervaring leert dat juist dit soort ontwerpen uiteindelijk door de spoorliefhebbers in het hart wordt gesloten. Dodo, schattig toch.
En de rest kan het weinig schelen.

Ikwilum, ikwilum, ikwilum.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #131 Gepost op: 18 July 2008, 12:57:02 »
Ikwilum, ikwilum, ikwilum.  ;)

De v250 is gewoon een geweldig treinstel, met een fraaie vormgeving.

Gelukkig valt over smaak niet te twisten. Maar ik blijf het een oerlelijk gedrocht vinden.

Gelukkig moeten we nog even geduld hebben voordat dit barrel zijn wielen op Neerlands spoorstaven gaat zetten.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #132 Gepost op: 18 July 2008, 15:28:21 »
Ik vind het klasse dat ze zoiets op de rails durven zetten. De ervaring leert dat juist dit soort ontwerpen uiteindelijk door de spoorliefhebbers in het hart wordt gesloten. Dodo, schattig toch.

Mee eens. De VT11.5 is ook niet bepaald een schoonheid met die dikke neus, maar toch straalt er een zekere charme vanaf en vinden de meesten van osn die stellen prachtig (ik ook). Als die dodo's een poos hebben rondgereden, is iedereen er wel aan gewend.

Overigens kan het ook andersom: bij de introductie van IRM vond ik deze stellen fantastisch, maar nu als dagelijkse treinreiziger ben ik minder positief: zelfs de gemiddelde klassieke Amerikaanse auto is nog stugger geveerd dan die wiebelige (V-)IRM-stellen. Maar dat even terzijde.

Laat maar komen, die V250!

Groeten,

Geoffrey

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #133 Gepost op: 18 July 2008, 15:35:11 »
Maarruh... is dat ding nou al eens rijdend gespot? Of staat 'ie in Velim gelijk een plan U weg te roesten??
No dress rehearsel, this is our life.

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #134 Gepost op: 18 July 2008, 19:14:04 »
Het verhaal gaat toch dat de laatste Dodo heel onnozel kwam aangewaggeld toen de loop op hem gericht werd? Ik hoef 'm niet - ik hoef 'm niet - ik hoef 'm niet - ik schiet!    ;D

mvg,
Gert (doorgaans heel vredelievend hoor)