Ik zou niet weten waarom.
Deze vuistregel probeer ik ook altijd na te streven. Deze update durfde ik wel aan, aangezien ik er niets negatiefs over heb kunnen lezen bij onze oosterburen.
Goed dat je een testbaan gaat bouwen Cor. Je zult dan tot de conclusie komen dat het soms handig is een wissel van terugmelding te voorzien om een sein af te laten vallen of delen van een lange wisselstraat eerder vrij te kunnen geven maar dat materieel detectie op een wissel feitelijk overbodig is.
Het gehele plan ziet er in ieder geval solide uit, moet helemaal goed komen . Ben ook wel een beetje benieuwd naar rocrail.
Omdat als je 2-rail rijdt, werk je je meestal met stroomdetectie en dan worden je wagons niet gedetecteerd en heb je dus ook geen volledige detectie. Dan zou je al je wagons moeten aanpassen met weerstandjes en weerstandslak en moeilijk doen.
Een mogelijke conclusie zou kunnen zijn, dat ik moet overstappen naar 2L .......
Waarom zou dat een conclusie kunnen zijn, mij lijkt dat een testbaan wordt gemaakt om techniek en methodiek te testen. Een stap naar 2L maak je toch vooraf, hoef je ook al die Marklin spullen niet aan te schaffen.
Het is voldoende als de laatste wagen in een trein gedetecteerd wordt.
Een stap naar 2L maak je toch vooraf,
Ik vraag me wel af waarom Cor volledige detectie wil.
Overstappen van 3-rail naar 2-rail is voor Cor geen realistische optie. Hij heeft net veel geld uitgegeven voor railmateriaal.
Dat kan wel allemaal zo zijn, Cor heeft als eis gesteld "volledige detectie".
Als Cor met de hand gaat rangeren kan hij als hij niet al te slechte ogen heeft ....