Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
wisselaandrijving MTB
door
Frans Peeters
Vandaag
om 13:28:50
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
IJmc
Vandaag
om 13:12:03
Br 38 Piko Superen.
door
Lobomotion69
Vandaag
om 13:05:11
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
sncf231e
Vandaag
om 13:02:27
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
RobbertJan
Vandaag
om 12:57:05
Intermittende kortsluiting
door
Lobomotion69
Vandaag
om 12:52:43
Raadplaatje
door
Nullem
Vandaag
om 12:36:56
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
Frans Peeters
Vandaag
om 12:19:56
Roco Plan T
door
gtw6016
Vandaag
om 12:18:12
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag
door
maartenvdb
Vandaag
om 12:17:56
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:51:02
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Bert Senden
Vandaag
om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Martijn1974
Vandaag
om 10:20:56
20 jaar BNLS
door
Simplex
Vandaag
om 09:56:09
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:27:58
Roco 290 digtaliseren
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
spock
Vandaag
om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters
door
Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange
door
741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Foto's totaalreclame ICM
door
Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren
door
MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
door
Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
H0
|
PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
23
Omlaag
Auteur
Topic: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant. (gelezen 71543 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #285 Gepost op:
08 April 2022, 20:39:10 »
Gaaf treintje zo!
Gelogd
4020 281-4
Offline
Berichten: 452
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #286 Gepost op:
08 April 2022, 20:48:30 »
@PBModels, Ik heb een vraag/opmerking m.b.t. onderstaand rijtuig. In het winkelmandje valt mij op dat het artikelnummer niet in lijn ligt met de rest (3113x7). Is nou alleen het artikelnummer verkeerd of hoort dit rijtuig niet bij deze Benelux trein?
ICR Benelux B
50 84 20-70 408-4
Artikelnummer: 311117-1-1
Gelogd
Met vriendelijke groet, Christiaan
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1433
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #287 Gepost op:
08 April 2022, 21:58:05 »
Wat is de lengte van zo'n ICR Binnenland?
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1433
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #288 Gepost op:
08 April 2022, 22:04:33 »
Citaat van: Chris op 08 April 2022, 20:39:10
Gaaf treintje zo!
Precies. Past in mijn low-budget! Met dank aan "dh3201" en Niels Karsdorp voor zijn foto.
«
Laatst bewerkt op: 08 April 2022, 22:07:34 door Martin Hornis
»
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Daan!
Offline
Berichten: 4549
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #289 Gepost op:
08 April 2022, 22:33:00 »
408-4 is een ICR-3 en dus een rijtuig wat in (eerst instantie) in de beneluxdienst werd ingezet.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4246
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #290 Gepost op:
09 April 2022, 07:44:33 »
Wat grappig van zo een hele korte. Was dat een standaard? Nooit zo zien rijden…
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3586
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #291 Gepost op:
09 April 2022, 08:31:20 »
Niet echt. De kleinste stam was vier rijtuigen.
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2511
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #292 Gepost op:
09 April 2022, 08:46:25 »
Ik weet niet meer of de daar toen gebruikelijke lengte 4 of 5 rijtuigen waren. Maar op die dag was/waren er dus 1 of 2 rijtuigen manco.
En toen dacht men nog in oplossingen als: liever een te korte trein dan helemaal geen trein...
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Chris Westerduin
Offline
Berichten: 1917
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #293 Gepost op:
09 April 2022, 08:52:44 »
Er werd wel'ns afgeweken van die standaard. Vol trots ooit m'n vierde Lima ICR gekocht op m'n eerste Tienertoer in Limburg. Komen we in Venlo aan staat er een stam van maar drie rijtuigen klaar om richting westen te gaan...
Gelogd
Flickr pagina voor plaatjes
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3586
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #294 Gepost op:
09 April 2022, 08:56:31 »
Altijd hè....
De relatie Gvc-Vl was wel de verbinding met de hoogste kans op 3 rijtuigen - daar reed lange tijd standaard een setje van vier dus als er een defect of tekort was kreeg je het al snel. In de eerste jaren van ICR was er regelmatig tekort aan door defecten en schade.
Maar zelfs op Mt-Zvt was de stam tot begin jaren negentig vier bakken. Dus ook daar zal het wel eens 'mis' zijn gegaan, al waren er in Mt en Zvt wat makkelijke reserverijtuigen te pakken.
Ik heb wel het idee dat het in 1995 (foto Niels) een stuk unieker was dan in de eerste jaren
«
Laatst bewerkt op: 09 April 2022, 08:58:43 door Sicco Dierdorp
»
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 8449
May your coffee kick in before reality does.
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #295 Gepost op:
09 April 2022, 09:05:43 »
Mt Zvt vier bakken was toch wel uitzonderlijk. Er werd doorgaans met 12 bakken gereden, zozeer zelfs dat op een gegeven moment de IC werd ingekort tot Hlm.... Ook in het pre-Icr tijdperk werd al met tien bakken gereden, naar ik mij herinner.
Ik herinner me het discomfort van de W's bv als de dag van gisteren: 'Nee he, doorlopen!'
Gelogd
Zee. Land.
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3586
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #296 Gepost op:
09 April 2022, 09:13:06 »
Twaalf bakken is echt van later, want daarvoor zijn enkele perrons verlengd. Daarvoor was het maximum 10 bakken. Misschien dat met Plan E enkele treinen wat meer konden hebben omdat die wat korter waren.
In het begin was de stam vier rijtuigen, aangevuld met versterking in de meeste treinen. Er was in elk geval een trein rond het middaguur bij mij in Utrecht die ik dagelijks met een 1100 (of twee, of drie) reed. Dat was ergens eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Volgens omloop dus vier bakken, dus geen uitzondering. De stammen zijn later naar zeven rijtuigen gegaan. Zo is het vrij lang gebleven totdat tien en later zelfs twaalf de standaard werd.
Ik vond Plan W heerlijk trouwens, best comfortabel. Zeker vergeleken met de Duitse en Luxemburgse evenknie waar ze van afgeleid zouden zijn.
«
Laatst bewerkt op: 09 April 2022, 09:15:00 door Sicco Dierdorp
»
Gelogd
Huup
Offline
Berichten: 8449
May your coffee kick in before reality does.
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #297 Gepost op:
09 April 2022, 09:32:12 »
Ik meen te weten dat vier sowieso de stam was bij plE. die bestond dan ook uit E en werd aangevuld met allerhand schorriemorrie, waaronder die wit-ge-tl-de W's
Maar als jij zegt dat vier bakken standaard was, later gegroeid naar 7 dan wel 10, neem ik dat graag aan. Je hebt ze gereden, ik keek alleen vanaf het perron. Ook op Utrecht trouwens, af '85.
Wat die twaalf bakken betreft zit ik verkeerd. De groei was dermate groot dat er op een geven moment tot 12 werd verlengd, met als gevolg inkorting tot Hlm.
Over W nog even, met zo'n Duitse voorloper ooit in de winter, begin van de avond, vriesweer, op de Keulse brug gestaan. Stoomverwarming. Doe mij dan die voorloper maar
Gelogd
Zee. Land.
spoorzeven
Online
Berichten: 5553
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #298 Gepost op:
09 April 2022, 09:41:53 »
Voor diegenen die de buurland versie kopen (B + B + A + BKD): je kunt er ook nog een DB bagagerijtuig aan koppelen. Zie onderstaande foto, Boxtel 200883, met loc 1632 richting Venlo waar een DB loc de trein overneemt richting Köln Hbf:
Gelogd
Groet, Frank
Chris
Offline
Berichten: 18619
Re: PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.
«
Reactie #299 Gepost op:
09 April 2022, 11:04:16 »
Wagen ligt al klaar
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Vorige
-
Volgende
-
1
...
18
19
[
20
]
21
22
23
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
H0
|
PB Models 2022, nieuws van de fabrikant.