Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:33:52
NS Mat 35 Maple Leaf door Eelco Storm
Vandaag om 15:29:40
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Eelco Storm
Vandaag om 15:27:19
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:21:51
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Smeren, vet, olie, enz door Herb73
Vandaag om 15:15:15
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:11:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 15:07:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:59:04
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 14:34:47
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 14:26:17
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:09:55
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:23
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:36
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:33:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:56
Doornvliet door HenkN
Vandaag om 13:14:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:45:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:32:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:31:50
The Summer of 69 door Duikeend
Vandaag om 11:17:52
Sluitseinen REEtitec 1300 door Ronald Halma
Vandaag om 11:07:14
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 10:34:12
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:15:36
LS Models 2025 door Martijn193
Vandaag om 09:17:45
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 08:56:04
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 08:00:03
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 354436 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9041
  • May your coffee kick in before reality does.
Bij mijn weten wel

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8608
  • Spoor N
Nou OK, een Benelux rjtuig kon inderdaad in theorie in ICRm-stammen meerijden, het verbaast me dat dat blijkbaar een enkele keer gebeurd is
Dat was enige tijd standaard toen de AB-rijtuigen uit de Benelux-dienst waren teruggetrokken. Ter vervanging van de plan E/L Df in 2005 zijn er drie BKD-rijtuigen voorzien van stuurstroomkabels om in de trek/duwstammen mee te kunnen rijden, mogelijk bedoelt Stefan deze rijtuigen.

waarvan bleek dat de stuurstanden niet probleemloos konden functioneren.
Die functioneerde wel, de NS was niet zeker of de toelating op tijd geregeld zou zijn waardoor voor extra Traxx'n is gekozen.

Misschien ze wel mee  ;D.Van mij mogen ze wel nog met blauw/gele ICR-4 A , B en BKD rijtuigen komen , leuk voor in de Benelux treinen, reden deze ook in de binnenlandse treinen?
Daar reden ze juist in mee tenzij ze nodig waren voor de Benelux-dienst en dan werden ze meestal omgeschilderd in het rood/geel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3669
    • Flickr
Jazeker, zowel de blauw-gele als rood-gele variant (want er waren ook ICR-4 enige tijd rood-geel)
Alleen toen de Beneluxtreinen standaard verlegd werden waren het er tijdelijk wat minder

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5653
De sandwich-oplossing met TRAXX'en was noodzakelijk, omdat de proeven met de stuurstandrijtuigen, eigenlijk hét stuurstandrijtuig 50 84 82-77 032-0, min of meer waren mislukt (de 031-6 zou het tweede om te bouwen exemplaar zijn geworden). Dat functioneerde dus niet goed, Sicco heeft het bij het rechte eind. In ieder geval zouden de problemen heel veel tijd vergen, als ze al hadden kunnen worden opgelost, en die tijd was er niet. Dat zullen we dus nooit weten.
Een blauw/geel ICR-4 rijtuig zou inderdaad best aardig zijn om te laten meerijden in een verder rood/gele compositie, wellicht dat PB die optie meeneemt. Het omgekeerde kan natuurlijk al wel, in een binnenlandse trein.
Groet, Frank

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
  • DCC 1:87 NS (1996)
Oké bedankt voor de antwoorden  ;D

Dat is mijn hoop dat ze ook de blauw/gele ICR-4 rijtuigen uitbrengen, op deze foto is een blauw/gele ICR-4 2e klas te zien met korte daklijnen en ook een blauw/gele ICR-4 BKD met korte daklijnen in de Benelux als ik het goed zie https://flic.kr/p/2iKAagT

Gelijkstroom 1:87 NS(1981)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9041
  • May your coffee kick in before reality does.
Wat word ik verondersteld te zien bij een korte daklijn?

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3669
    • Flickr
De ribbels op het dak (daklijnen zoals u wilt) zijn bij ICR-3 en -4 korter aan de uiteinden, m.a.w. er zit wat meer ruimte tussen het einde van de lijnen en de uiteinden.

ICR-4 heeft dan weer wel (onderste) klaptreden zoals ICR-2, terwijl ICR-1 en -3 vaste onderste treden hebben
Zo heeft de ICR-4 in de Beneluxserie van PB Models keurig afwijkende treden heb ik begrepen
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 14:11:07 door Sicco Dierdorp »

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
  • DCC 1:87 NS (1996)
Klopt dat had men keurig gedaan daarom zou ik ook graag de blauw/gele ICR-4 willen.

De Piko Benelux rijtuigen hebben ook korte daklijnen, die van ET en LS niet geloof ik .

Ik dacht dat ICR1 ( buurland ) en. ICR-4 ( buurland) dezelfde traptreden hadden en ICR-2 (binnenland) en ICR-3 (Benelux) dezelfde traptreden hebben
Gelijkstroom 1:87 NS(1981)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3669
    • Flickr
Klopt, typfout, buurland en -4 waren hetzelfde