Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ex-DB TEE VT11.5 krijgt nieuw leven bij Railadventure door laurent
Vandaag om 00:42:39
functiemappen decoder Doehler & Haass door saskia
Vandaag om 00:29:35
Raadplaatje door frank002
Vandaag om 00:09:53
Russische pantsertrein in Oekraïne video door Maartenw
Vandaag om 00:01:27
Rondom Charlois door Alewijn
23 mei 2022, 23:52:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
23 mei 2022, 23:45:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
23 mei 2022, 23:11:09
Eén compressor en een hoop vragen door jerrytrein
23 mei 2022, 22:54:30
No Slot! door Ronald Koerts
23 mei 2022, 22:34:09
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen? door Ivo tB
23 mei 2022, 22:24:47
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Ellerman
23 mei 2022, 22:17:23
De Hoekse Lijn open door hrp
23 mei 2022, 22:06:30
Bahnstrecke 5867 door Edsko Hekman
23 mei 2022, 21:47:48
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Jeroen Water
23 mei 2022, 21:46:58
"Gordijnen" in ligrijtuigen/couchetterijtuigen. door Ronald69
23 mei 2022, 21:29:32
Roco 1601 verenstaal aandrijving vervangen voor cardan as door erikkral
23 mei 2022, 21:15:31
Boshuyser hondenbot, (poging tot) een eerste baan in h0 door damngrazy
23 mei 2022, 20:53:15
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
23 mei 2022, 20:41:17
Stoomtrein Goes-Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door Duikeend
23 mei 2022, 20:24:39
Bouw van mijn LTM-Garrat in spoor-0 door 1795
23 mei 2022, 20:17:31
Hoe zaag je een Lima hondekop door? door Duikeend
23 mei 2022, 20:01:02
Voordelige treinkaartjes door Karben
23 mei 2022, 19:57:12
Baanplannen van langgerekte stations door Jeronimos
23 mei 2022, 19:53:47
Oneindige Overslag 0e RC door Sven
23 mei 2022, 19:18:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 mei 2022, 18:51:27
1st Dutch US Convention, 21 en 22 mei 2022, Aalten door Ben
23 mei 2022, 17:01:25
Mooi weer om buiten te spelen door JaJo
23 mei 2022, 16:59:26
Piko 59482 NS 6495 hoe gaat het draaistel open? door Klaas Zondervan
23 mei 2022, 16:43:16
NS 2600 Beel (CAD) - Overall Winnaar Onshape World Competition 2022 door Rob Ellerman
23 mei 2022, 16:20:22
Kleine H0-modelbaan, DB tijdperk III door tijgernootje
23 mei 2022, 15:45:48
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 33793 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7220
  • Spoor N
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #120 Gepost op: 29 januari 2022, 11:47:37 »
Daan heeft het over ICRm en niet over ICR.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Arnold van Heyst

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #121 Gepost op: 29 januari 2022, 11:52:59 »
Ik zie het al voor me:
Geel/grijze 1300 van REE.
Nieuwe 1600 van Roco.
Dan de 3 oer ICR.
De stalen D met dakleiding.
De oude 'Rabo' plan E.
En de Amersfoorder W die ik voor weinig op ebay scoorde.
Wisselen tussen de 'D' en 'Bkd'.
Gaat een leuke combi worden, en met de nog aan te schaffen 1600 en ICR gaat dat wel lukken ;D.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2022, 20:39:46 door Arnold van Heyst »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #122 Gepost op: 29 januari 2022, 11:59:33 »
Daan heeft het over ICRm en niet over ICR.

Precies. ICRm werd bij mijn weten niet ingezet in de Ardennen, omdat de ICRm (Benelux uitgezonderd) niet (direct) toegelaten was in België.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
    • Flickr
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #123 Gepost op: 29 januari 2022, 12:04:47 »
En die trein al opgeheven was  ;D
NS, NMBS, DB, SNCF, CFL, IR en BR

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #124 Gepost op: 29 januari 2022, 12:08:46 »
2002 laatste toch? Een aantal rijtuigen is begin 2002 uit revisie gekomen volgens Railwiki.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 547
  • *
    • Flickr
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #125 Gepost op: 29 januari 2022, 18:47:29 »
Ik vraag me voor beide merken af wat de gedachte is achter het uitbrengen van een aantal losse ICRm. Puur om de ander een loef af te steken?
Want de rijtuigen zijn in te zetten als losse rijtuigen. Dus inzetbaar gemengd met andere typen. Als homogene stam van drie of vier rijtuigen slaat het nergens op.

Hopelijk kondigt ET voor 2023 een fatsoenlijke TD-7 aan met deurknoppen.

En ook bij deze het vriendelijk verzoek aan beide merken om rijtuignummers en/of stamnummers bekend te maken. Dat maakt het aankopen wat makkelijker.
ICRm reed tussen 2000 en 2005 niet in vaste stammen. Daar reden ze al dan niet gecombineerd met ongereviseerde ICR, rijtuigen ICK, DDM-1 en K4. Dus losse rijtuigen ICRm zijn zeker welkom.
Spoorgroet, Martin

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • groentewagon
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #126 Gepost op: 29 januari 2022, 19:44:32 »
de stamnummers bij ons zijn stamnummers zijn 16509 voor binnenland en 16472 voor benelux
Bewerk bericht

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #127 Gepost op: 29 januari 2022, 20:08:55 »
Kun je eventueel aangeven waarom die zijn gekozen? Ik ben gewoon benieuwd.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #128 Gepost op: 29 januari 2022, 20:09:25 »
ICRm reed tussen 2000 en 2005 niet in vaste stammen. Daar reden ze al dan niet gecombineerd met ongereviseerde ICR, rijtuigen ICK, DDM-1 en K4. Dus losse rijtuigen ICRm zijn zeker welkom.

Daarom zeg ik ook “losse rijtuigen”.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 682
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #129 Gepost op: 29 januari 2022, 20:39:55 »
Die andere rijtuig types zijn toch uitgebracht door andere fabrikanten dus zo’n bonte trein is dan dadelijk prima samen te stellen.
Zie t probleem niet.

Groeten Edwin.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5978
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #130 Gepost op: 30 januari 2022, 02:20:59 »
Buurland als ik het RIC-raster zo zie en voor de BKD heb je geen andere keus. Een stammetje van drie is inderdaad wel karig.

Gewoon omnummeren.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 5978
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #131 Gepost op: 30 januari 2022, 02:30:09 »
die ICR's van ET zijn alleen maar bij Nederlandse winkels te koop, dat is volgen mij toch een misser als je een Benelux-trein uitbrengt, je laat een heleboel potentiële (Belgische) klanten aan je voorbij gaan,

mvg,
Michel

Nee hoor, Hünerbein in Aachen heeft ze ook in de webshop staan.
Elke ET dealer kan ze gewoon verkopen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #132 Gepost op: 30 januari 2022, 10:36:45 »
Die andere rijtuig types zijn toch uitgebracht door andere fabrikanten dus zo’n bonte trein is dan dadelijk prima samen te stellen.
Zie t probleem niet.

Groeten Edwin.

Het is ook niet een probleem. Het is wel dat ik vraagtekens zet bij de gemaakte keuzes als het gaat om de hoeveelheid te verkopen artikelen.
Nu wordt in één jaar ICR, ICRm en ICRmh uitgebracht. Hoewel niet iedereen, zullen er mensen zijn die meerdere uitvoeringen willen hebben. Echter kan iedereen zijn geld maar één keer uitgeven en zullen er bij een substantieel aantal mensen keuzes gemaakt moeten worden.
Nu worden er ICRm uitgebracht die, als je een fatsoenlijke stam wil maken, alleen inzetbaar zijn met andere typen rijtuigen. Die moet de consument maar net hebben liggen en/of willen kopen.
Ik denk dat als er gekozen was voor het aankondigen van ICRm TD-7 (zeven rijtuigen Zwolle-Roosendaal) dat de totale omzet/afzet hoger zal zijn. De consument kan dan namelijk zijn aankopen spreiden en bijvoorbeeld nu ICR ipv de ICRm kopen, maar dan in 2023 ook nog ICRm. Bovendien is een TD-7 veel langer inzetbaar, spreekt het meer tot de verbeelding, zit er een stuurstand bij die populair is en heeft de consument in één keer op de locomotief na, een complete trein.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
  • ÖBB/GySEV/MÁV VI
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #133 Gepost op: 30 januari 2022, 10:55:13 »
Nu wordt in één jaar ICR, ICRm en ICRmh uitgebracht. Hoewel niet iedereen, zullen er mensen zijn die meerdere uitvoeringen willen hebben. Echter kan iedereen zijn geld maar één keer uitgeven en zullen er bij een substantieel aantal mensen keuzes gemaakt moeten worden.

Om die reden, Exact-Train als jullie van plan zijn de ICR Benelux in bordeaurood-geel uit te brengen dan graag volgend jaar.
Met vriendelijke groet,
Christiaan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
Re: Discussie ICR LS/ET
« Reactie #134 Gepost op: 30 januari 2022, 11:01:10 »
De slimme consument heeft de andere rijtuigen al, evenals icr. Dat vergroot dus zn aankoopkansen.

Aan de andere kant: misschien dat het maken van keuzes ook een goede optie is.  Je kunt wel alles willen, maar vaak kan dat gewoon niet. Je hebt een partner, knderen, huis, hond, kat, auto en alles heeft zn onderhoud nodig. Ik ken jouw budget niet, maar ik reken me met mn 2400€ voor hobbyauto en treintjes al bijzonder rijk. En zelfs dan moet ik keuzes maken......