Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 17:20:31
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 17:15:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:46
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Frank 123
Vandaag om 17:10:08
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:59:05
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Quinzeedied
Vandaag om 16:46:07
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:43:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Silvolde
Vandaag om 16:38:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:34:10
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:20:58
DR4018 power on fenomeen door Frankh0
Vandaag om 16:17:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:59:48
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Marty
Vandaag om 15:43:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 14:58:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 11:40:15
NS Postrijtuigen door 1200blauw
Vandaag om 10:53:38
  

Auteur Topic: Bf Kibronn  (gelezen 64736 keer)

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3116
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Bf Kibronn
« Reactie #315 Gepost op: 13 November 2025, 13:41:45 »
Klinkt prima toch? En rangeren met een tractor of kabel kan. Maar met een loc is natuurlijk wel leuker. En zeker vroeger zal er altijd een loc zijn geweest die ff wat kan verplaatsen. Dus 4 wagonnen plaatsen, en dan weer ander werk.

Ik verwacht dat een Fahrdienstleiter vooral het stationsgebied zal bedienen. Binnenkomst zal aangemeld worden vanuit het vorige station of beveiligde gebied. Het rangeergebied zal (verwacht ik) met handwissels bediend worden (bv rondom graansilo). Dus een klein hokje volstaat voor de centraal bediende wissels.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5104
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Bf Kibronn
« Reactie #316 Gepost op: Vandaag om 15:44:12 »
Een snelle artist impression van de opstelling aan de andere kant...  Burggehoofdjes gemaakt om te kijken hoe het smoelt; dit moet een eenvoudige betonbrug worden met schuin aflopende keermuren. Het spoor voor de goederenloods eindigt in de voormalige Holzverladerampe; daar komt iets met bouwmaterialen en/of een kolen/huishoudolie verkoper.

Aangezien er een dieseltankinstallatie (crysta clear = tank) komt, kan anno '90 thv de grube worden getankt. Daar zat sowieso al een afvoer in, die (vermoedelijk origineel ook?) wel langs een olieafscheider gaat; anders is die later wel geplaatst.

Dit is bni niet heel waarschijnlijk; de dieseltankinstallatie is logischerwijs al geplaatst voordat de laatste stoomloks verdwenen, dus was de Schlackengrube toen nog sporadisch in gebruik. En tanken boven gloeiende slakken zijn vast regels voor... Of de Grube in mijn geval nog in gebruik is (ook waterkolom), weet ik nog niet; wellicht komt er ook nog een vervallen kolenkraantje op fundatie. Maar de tankinstallatie schuift iig op richting het wissel; dan blokkeer je tijdens tanken eventueel het andere loodsspoor, maar da's niet kritisch.



En wellicht toch een Seilgetriebe bij de baywa; die kan veilig onder overslagbordes worden geplaatst en als die aan het begin van gebouw staat, kan deze via een simpele klapschijf iets verderop, wagons het spoor in en uittrekken, en eventueel wisselen van wagons door deze tijdelijk op spoor 1a te parkeren. 't Wordt geen functionerend ding, maar wel een excuus dat er wat meer wagons kunnen worden gebruikt voor de Baywa.

PS en het vervallen spoor blijft, maar alleen naast de loods; heeft moeten wijken voor de dieseltankinstallatie  :)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 15:47:13 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn