Als het traject van Kassenberg naar Oost toch deels enkelsporig is, waarom is het vanaf Kassenberg dan eerst voor de helft dubbelsporig?
Voor drukker treinbedrijf zou ik echter toch overwegen om het hele tracé dubbelsporig te maken.
Als je de uitrij-zijde van het schaduwstation voorziet van bochtwissels, kan je de effectieve lengte van de sporen vergroten of, in dit geval, ruimte creëren voor dat dubbelspoor aan de linkerkant.Ik neem daar bij aan dat de sporen altijd en alleen in één richting worden bereden want bochtwissels aan de inrij-zijde lijkt me onverstandig
Een potentiele gedachte, zou je het schaduwstation in Oost niet schuin kunnen leggen om ruimte te besparen,
Zou je het zelf bouwen van de stalen D kunnen voorkomen door een E RD te gebruiken? Deze werden in de beginjaren van de ICR toch ook gebruikt toen de BKD's nog niet in dienst waren?
Alleen niet op het traject Den Haag-Venlo, omdat die vaak (altijd?) verlengd werden tot Keulen. Plan E is "alleen"* binnenlands.