Ik denk dat ik het met jouw visie eens moet zijn
Nou, hier al de eerste teleurstelling. Ik heb er, omdat de Piko motoren i.h.a. problemen hadden met een Lopi 5, een Lopi 4 ingezet. Het resultaat: de loc bereikt al bij stap 14 van 28 zijn maximale snelheid, en gaat bovendien niet sneller dan zo'n 48 km/h op mijn rollenbank. Het uitschakelen van de Load control geeft amper verbetering, (+ 3 km/h), en de CV54 = 0 + F1 truc levert ook niets op.
Pas eens de referentiespanning aan. CV53 dacht ik. Het lijkt me sterk dat de loc met een LP4 heel anders reageert dan met een LP5. Bij mijn weten begint Karst altijd zo'n beetje met het aanpassen van de referentiespanning.Hier trouwens hetzelfde met een Train-O-Matic decoder. Ik had het eerst niet eens in de gaten, omdat de loc nog wel 90 schaalkilometers per uur haalde en ik 80 km wilde. Dus met cv5 de maximumsnelheid een beetje verlaagd en het reed prima. Pas toen ik een keer handmatig ging rijden, kwam ik er achter dat de snelheid na pakweg stap 20 niet meer hoger werd.Eens kijken hoe in deze decoder eigenlijk de referentiespanning wordt veranderd.
Begrijp ik goed dat deze loc een metalen kap heeft ? Kon wel eens m'n eerste piko worden dan ;-)