Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet.
door
Bert55
Vandaag
om 15:12:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
hervé
Vandaag
om 15:04:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 14:57:56
NS 6100 van GM&S
door
prutser
Vandaag
om 14:53:26
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
Vandaag
om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:39:02
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 14:30:45
Minder wissels
door
henk
Vandaag
om 14:17:00
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Peter J K
Vandaag
om 13:54:29
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union)
door
odaoda
Vandaag
om 12:48:08
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:21:25
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
Vandaag
om 11:54:48
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:47:03
NS 8400 van Werps
door
Dave.......
Vandaag
om 11:28:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:27:24
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:26:25
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:00:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:00:08
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
bollen neus
Vandaag
om 10:42:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:06:40
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 09:09:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Erwin 054
Vandaag
om 08:53:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
31 August 2025, 21:48:20
Roco BR 93 stroomafname
door
Herb73
31 August 2025, 21:04:53
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
31 August 2025, 20:21:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte (gelezen 18035 keer)
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouwers Club
Offline
Berichten: 407
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #60 Gepost op:
25 July 2021, 22:40:37 »
Dames en Heren, even ter info, ik heb de "oude" roco 3weg wissels uit mijn baan verwijderd. Niet dat deze wissels niet goed werkten, maar de onderzijde van de Roco Silberlingen liep vast op de aandrijving. Deze is te hoog. Het is maar dat jullie het weten.
Verder veel succes met de opstelling van het schaduwstation.
Groet,
Henk Schipper
«
Laatst bewerkt op: 25 July 2021, 22:44:49 door schipcas
»
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1300
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #61 Gepost op:
26 July 2021, 18:35:26 »
Beste mensen,
Bedankt weer voor de aanvullingen. Over de compacte wisselstraat ben ik wel zo'n beetje uitgepraat: compacter dan dit wordt 'ie niet. Wie daar nog ideeën over heeft, is hier van harte welkom.
De suggesties over aandrijving en knellende railschoenen neem ik mee naar
het hoofdspoor
, waar ik verder verslag zal doen van de aanleg van het emplacement. Over de problemen die daarbij komen kijken, hebben we het daar of op een nieuw zijspoor.
Groeten,
Ferdinand.
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
VvKan
Gast
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #62 Gepost op:
26 July 2021, 19:24:07 »
Laat je dan jouw rijdend materieel tegen de bediening van de driewegwissel oprijden, zoals schipcas vermeldt ? Of heb je zulk materieel niet ? Heb je al een test gedaan ?
En volgens mij liggen de bedieningen van de 2 gewone wissels na de drieweg nog dichter tegen de rail aan. Althans volgens de laatste door jou getoonde foto's.
Gelogd
arwin
Offline
Berichten: 36
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #63 Gepost op:
28 July 2021, 21:36:07 »
Dag Ferdinand.
Roco heeft los aanschroefbare handmatige wisselaandrijvingen gehad. Ik heb een paar ms-wissels, waar ze op zitten.
Roco hanteerde voor de 2.5 mm code 100 rails een hart-op-hart afstand van 57 mm. Tussen twee wissels werd daartoe een passtukje van 26,5 of 29mm gebruikt.
Daardoor zaten de aandrijvingen niet in de weg.
Ik heb het gebruik van die passtukjes ooit eens uitgewerkt in scarm. Ik had er een jpg-image van gemaakt van ongeveer 50KB, maar ik krijg een foutmelding bij het uploaden. Als je er behoefte aan hebt zal het vooralsnog via de email moeten.
Ik heb bij gebruik van driewegwissles geen problemen met silberlingen van Roco gehad, maar mijn rijtuigen zijn 1:100.
Wellicht heeft Henk Schipper silberlingen in schaal 1:87?
Groet,
Arwin
Gelogd
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1300
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #64 Gepost op:
28 July 2021, 22:50:29 »
Beste mensen,
Zie voor reacties op jullie reacties
mijn nieuwste reactie op het hoofdspoor
.
Groeten,
Ferdinand.
«
Laatst bewerkt op: 29 July 2021, 07:37:26 door Ferdinand Bogman
»
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
Ferdinand Bogman
Derde generatie Fleisch-mann
Offline
Berichten: 1300
Klaar voor vertrek
Re: Compacte wisselstraat voor meer rijlengte
«
Reactie #65 Gepost op:
10 October 2021, 20:39:00 »
Het is leuk om te zien dat het idee van een compacte wisselstraat navolging vindt:
Het schaduwstation van Ruud-64
bevat twee sporen minder (11), wordt uitgevoerd met Piko A-Gleis en is gebaseerd op
het ontwerp met drie driewegwissels
. Dat was op dit spoor alleen een gedachtenexperiment.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2021, 20:40:57 door Ferdinand Bogman
»
Gelogd
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd:
Wohnzimmer Rbf
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte