Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door rolfm
Vandaag om 23:52:39
Raadplaatje door Huup
Vandaag om 23:43:07
vervolg op "veel AC wielen" door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:21:43
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 22:57:21
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 22:49:25
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Dave.......
Vandaag om 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:29:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 22:09:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:04:55
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:44:34
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:42:56
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
Vandaag om 20:15:39
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:05:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
  

Auteur Topic: Br52 van Trumpeter in 1:35  (gelezen 28761 keer)

Gérard Drost

  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #60 Gepost op: 17 June 2018, 17:28:44 »
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #61 Gepost op: 17 June 2018, 18:24:06 »
Brinks modelbouw in Doetinchem en Wentink in arnhem heeft er ook nog 1 staan br52 tevens ook meerdere Loks en wagons 1/35  (y)

Gr Robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #62 Gepost op: 17 June 2018, 21:49:15 »
Bedankt iedereen voor de reacties,ik weet nu waar te kijken.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #63 Gepost op: 22 June 2018, 20:02:22 »
Hallo Harry er worden op dit moment meerdere trumpeter modellen aangeboden op Mp waaronder de br86 en de br52.

Gr Robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #64 Gepost op: 22 June 2018, 22:09:23 »
Bedankt Robin  (y).

Ik ga de advertentie volgen op Marktplaats.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #65 Gepost op: 22 June 2018, 22:42:52 »
Mijn aanwinsten 1/35 van afgelopen week.



Ik kan weer lekker plakken alleen nog een bouwtekening voor br86 scoren (y)

Gr robin

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #66 Gepost op: 23 June 2018, 09:05:52 »
 (y)  (y) veel bouwplezier,Robin.
m.vr.gr.
Harry.

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #67 Gepost op: 25 June 2018, 20:51:49 »
Nou dan toch een copy van de bouwtekening van de Br 86 kunnen scoren heeft me wel een br57 panzerlok gekost van trumpeter ;D



En nu nog op zoek naar 1 ding en I de lastigste.....................tijd om ze te bouwen  :o ach ja dat komt wel ergens (y) gewoon een combi van 1/87 en 1/35 moet kunnen dacht ik.

Gr Robin

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 25956
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #68 Gepost op: 25 June 2018, 20:57:35 »
Nou je kunt wel een paar dagen vooruit denk ik  ;D (y)

Veel bouwplezier!!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5735
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #69 Gepost op: 25 June 2018, 21:01:12 »
Zo een bouw pakketje van een Br 52 heb ik hier ook nog staan.

Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik er aan ga beginnen, maar gelukkig lust ie geen brood. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

LeFennec

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re:Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #70 Gepost op: 17 May 2019, 16:52:11 »
Hoi

Erweiterter frostschutz is inderdaad het met (blik)beleding inkapselen van alle vorstgevoelige leidingen aan de ketel.
Bij het trumpeter model mooi te zien links onderaan de ketel, de lange "tunnel"waarin diverse leidingen zitten,
Verder werden alle pompen en de generator (bovenop de ketel, net voor de cabine) bekleed met een blikken kastje. Maar het gaat nog verder, belangrijke armaturen werden verplaatst zodat deze binnen de cabine liggen. De cabine zelf is dubbelwandig uitgevoerd om koude buiten te houden.
Voor langere stilstand kreeg de schoorsteen een afdekking, en er werd nog iets ingebouwd om het tenderwater te kunnen verwarmen.

De tender tenslotte werd aan de zijkanten bekleed met glasvezelmatten. Deze zijn duidelijk zichtbaar, en zitten met een paar grote klinknagels vast. Vanwege de vorm van de matten werd dit alleen bij de "steifrahmentenders" gedaan.
Ook de ketel werd onderhuids trouwens met glasvezelmatten geïsoleerd

De kleur was altijd grijs, in het begin RAL7011, vanaf einde 1943 het donkerder RAL7021.

Wat betreft het nummer bij de ebay veiling, het nummer 52 8139 is correct voor een DR-reko versie, de DRG loks hebben als hoogste nummer echter 7792   ::)

Na de oorlog werd de vorstbescherming verwijderd, en kregen de loks hun bekende rood/zwarte jasje.

Bart

Heeft er niets mee te maken wat je hier schrijft.

Elke BR 52 kreeg de kast om de pomp.

Elke BR 52 kreeg de tunnel  aan de stokerzijde om de leidingen.

Elke stijframen tender kreeg de beplating aan de zijkant van de tender!

En dit alles heeft niets te maken met winterbescherming!

Maar had te maken met scherf en kogelwering.

Aangezien de kuiptender die normaal achter deze lok zat van dikker staal was gemaakt vond men het niet nodig om een extra beplating aan te brengen.

De platen op de zijkant van de stijframen tender waren van 2cm dik laagwaardig staal en hadden naar de tender toe een ruimte van 22 mm

Dan de kleuren waarover hier gesproken wordt. Deze vloeit uit het gegeven dat de Reichsbahn wat het militaire transporten aanging viel onder de Luftwaffe!
Al het grondgebonden materiaal bij de Luftwaffe was grijs! Aangezien de locomotieven in dienst stonden van dit legeronderdeel werden ze grijs gespoten.

Nu komt natuurlijk waarom bij de luchtmacht ingedeeld? Dat komt door de dikke van de Luftwaffe, Görring! Deze maarschalk had een voorliefde voor het spoor wat hij niet onder stoelen of banken stak!

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #71 Gepost op: 17 May 2019, 17:13:57 »
Luftwaffe? Kul.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2082
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #72 Gepost op: 17 May 2019, 23:21:31 »
Ja elke 52 kreeg de Frostschutz, omdat ze allemaal voor richting het oosten bedoeld waren...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #73 Gepost op: 17 May 2019, 23:56:06 »
Luftwaffe? Kul.
en nu eens een onderbouwde reactie....

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Br52 van Trumpeter in 1:35
« Reactie #74 Gepost op: 18 May 2019, 10:31:21 »
Ik heb helemaal geen zin om in te gaan op dat soort onzinnige praat, maar als je lust hebt zou je hier eens kunnen kijken of er iets over de Luftwaffe in relatie tot de Deutsche Reischbahn geschreven staat.
De Luftwaffe was niet het enige strijdmachtonderdeel met grijze voertuigen, voordat de boel geel geverfd werd, al dan niet met bruine en/of groene strepen, was het voertuigenpark van de Wehrmacht ook grijs.
Het grijs van de (Ü)Kriegslok had niks met welk legeronderdeel dan ook te maken. In beginsel werden de loks eisengrau (RAL7011) geschilderd, niet met camouflage als oogmerk, maar om het personeel er op te attenderen dat ze te maken hadden met een lokomotief met ontbrekende (voorwarmer) dan wel afwijkende (straalpomp ipv zuigerpomp als voedingspomp) appendages.
Nadat de Reichsbahn gewezen werd op de toch wel opvallende zichtbaarheid van de in eisengrau geschilderde loks (inderdaad door iemand van de Luftwaffe), schakelde men over van eisengrau (RAL7011) op schwarzgrau (RAL7021).