Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minder wissels door Huup
Vandaag om 18:41:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:00:35
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:20:26
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gert Arkema
Vandaag om 16:44:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Tom Z.
Vandaag om 15:36:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:30:51
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 15:19:43
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 11:54:48
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
NS 8400 van Werps door Dave.......
Vandaag om 11:28:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:27:24
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:00:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Erwin 054
Vandaag om 08:53:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
31 August 2025, 21:48:20
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
31 August 2025, 21:04:53
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 46809 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #225 Gepost op: 24 November 2021, 10:36:29 »
...
@Martijn wacht tot ik deze ouwe meuk heb opgeruimd en het Corail tijdperk binnenga!


Ja, dat is ook leuk!  :)  Overigens, misschien had jij het al gezien maar dan is het voor de andere liefhebbers, een leuke link betreffende Corail:  https://docrail.fr/corail-et-decorations/

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #226 Gepost op: 24 November 2021, 11:35:59 »
Ja interessante site, ik ken hem. Wel tenenkrommend dat ze locatie en datum niet relevant vinden. ( Le Train heeft hetzelfde euvel)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #227 Gepost op: 28 August 2022, 18:58:15 »
Ça marche, sur le Inter-Continental!!

https://youtu.be/bKW8DzIQSZ8

(Kwaliteit vanuit mn nieuwe telefoon was een vlijmscherpe 4000k maar daar zie je niets van terug op joetoep. Uitermate teleurstellend, mag ik wel zeggen)
« Laatst bewerkt op: 28 August 2022, 19:01:57 door clickmaniac »

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3082
  • DB Tijdperk III
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #228 Gepost op: 28 August 2022, 21:06:49 »
Het is gewoon in 4K te bekijken op YouTube. Het heeft alleen een paar uur nodig voordat YouTube dat verwerkt heeft.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5019
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #229 Gepost op: 28 August 2022, 21:41:05 »
Die goederentrein op 6:20 (y) en de rest is uiteraard ook heel gaaf! Blijft wel een beetje psychadelic landschap met die zwevende bollen... ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #230 Gepost op: 29 August 2022, 00:45:15 »
Ja ik ga er wat aan doen, het begint me nu ook te storen. De bedoeling is dat je er nu met je hoofd op kunt struikelen zonder je oog kwijt te raken maar ik ga gewoon proberen niet te struikelen.
@ Basje: je hebt gelijk! Dank je wel!
« Laatst bewerkt op: 29 August 2022, 00:48:14 door clickmaniac »

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 1300
  • Klaar voor vertrek
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #231 Gepost op: 29 August 2022, 12:59:22 »
Zelf zou ik me meer zorgen maken over die hobbels, die te zien zijn in het bovenste traject, waar treinen van de kijker af en naar de kijker toe (iets mis met de verkanting in de boog?) rijden.

Maar - en ik denk dat Vincent (Benelux795) het ook zo bedoelt - die bollen vind ik, zolang je baan nog een hoge mate van abstractie heeft, alleen maar grappig om te zien! Dan nog: probeer niet te struikelen ;)
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1201
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #232 Gepost op: 29 August 2022, 14:12:46 »
mooi. Heel mooi gedaan.

Voor die draad einden, gewoon afzagen en een koppelmoer gebruiken voor de volgende etage.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #233 Gepost op: 29 August 2022, 14:37:10 »
Een leuk filmpje  (y)  Die bananitus zou ik me niet teveel aan storen. Ik heb ook enkele rijtuigen (van verschillende merken) en soms hebben ze dat inderdaad. Als ze over mijn baan rijden zie ik het niet dus ik zelf vind het prima (*).


Nog een tip: het boekje Treinen in Beeld 18 - Van TEE tot TGV (deel 1) door Jimmy Langeveld. Ligt nu in de winkels en daar staan heel veel mooie foto's in van treinsamenstellingen Amsterdam - Paris  :D





(*)  Geheel persoonlijk, ieder heeft uiteraard zijn eigen standaarden  :angel:

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #234 Gepost op: 03 September 2022, 17:52:03 »
Boekje gekocht, heel leuk overzicht vanuit NL perspecief. Jammer dat de auteur USI-rijtuigen niet van UIC's kan onderscheiden, en zo zijn er nog wat nitjes te pikken, en veel foto's kende ik al, maar veel ook niet! Ook leuk van die SNCF personeelsuitjes Valenciennes - Den Haag in de jaren zestig.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #235 Gepost op: 08 September 2022, 14:38:44 »
Nog even over dat boekje: zo jammer dat er bij de uigever niemand met enige kennis van zaken was die het even doorlas voordat ze op "print" klikten. Er staat nl echt klinkklare onzin in!




Hoezo bestelde de SNCF die rijtuigen? De SNCF is van 1938! De Compagnie des Chemins de Fer du Nord bestelde ze, jaren eerder. Hetzelfde als zeggen dat NS de 3700 liet bouwen. Onzin, maar het staat er zwart op wit. Straks komen we diezelfde onzin tegen in een volgend boekje dat dit boekje als bron gebruikt. Net zoals de verwarring tussen Vru Restaurant en Gril Expres eerder al in de boekjes van Nicolas te vinden is.





Op de foto zie je DEV "acier ordinaire" rijtuigen. Dat betekent: gewoon staal. Dat is dus NIET hetzelfde als roestvrij staal ofwel inox.  Inox rijtuigen werden NIET groen geschilderd (bizar idee eigenlijk). Je ziet hier dus GEEN DEV inox rijtuigen.
Plus, de DEV is GEEN "commissie" maar, zoals de naam al zegt, een division - een afdeling dus.

Maar goed. Is het nu wachten op een volgende publikatie waarin wordt geschreven over groen geverfde Inox rijtuigen?

Nog eentje dan (meer een vraag mijnerzijds)





Schoonmaken: ok maar ik heb diverse foto's gezien van bevoorrading resto's op het perron van Amsterdam Centraal... hoe zit dat? Nog meer Fake News?





« Laatst bewerkt op: 08 September 2022, 14:59:33 door clickmaniac »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5019
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #236 Gepost op: 08 September 2022, 15:33:16 »
En toch.. dat van die rouwbrieven vind ik dan wel weer leuk; wist ik niet :) En mooie plaatjes!

En je lijkt mij meer iemand voor 'constructieve feedback'; stuur ze anders een opzet voor een errata vel?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5413
  • Modelspoor is emotie...
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #237 Gepost op: 08 September 2022, 15:33:24 »
@ Diederik:

Misschien moet je je ff melden bij Uquilair om mee te kijken op inhoudelijke juistheid bij deel 2. Kan een boel ergernis schelen...

Rob
Tbinnebarretije…

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #238 Gepost op: 08 September 2022, 15:44:52 »
@Diederik (clickmaniac): helaas typerend voor Uquilair. Maand in maand uit staat hun tijdschrift vol met onbruikbare QR-codes. Domweg omdat de vormgever maar diapositieve QR-codes blijft plaatsen (werkt niet) en dus nu al jarenlang never nooit ook maar één van zijn eigen QR-codes heeft getest... Kwantiteit boven kwaliteit?

Bor

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1094
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #239 Gepost op: 08 September 2022, 17:02:43 »
Zo'n expert ben ik nou ook weer niet, en al helemaal niet over de meer recente ontwikkelingen. Maar ik zou op zn minst een mailtje kunnen sturen, dat is waar.
Best deprimerend dat ze hun lezers niet serieus nemen. Franse bladen hebben er ook een handje van. Daar lijkt het alsof er per woord wordt betaald, met teksten waarin bijvoorbeeld een tabel wordt uitgeschreven, of forse fotobijschriften waar niets in staat wat je niet zelf al op de foto zag. En feitelijke injuistheden: "bof..."