Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
  

Auteur Topic: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix  (gelezen 7919 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #30 Gepost op: 16 April 2015, 21:22:53 »
Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen... Lijkt me effectiever dan iets aan de wielrenners doen, toch?  ;D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #31 Gepost op: 16 April 2015, 21:35:31 »
Ach, het niet iets nieuws. Is zowat een dagelijks beeld voor de machinist(en) En dan betreft het niet eens wielrenners, maar gewone fietsers, wandelaars, automobilisten enz enz..

Het is een domme actie, de renners hadden uit de uitslag geschrapt moeten worden... Maar ja, it's all about the money
Groeten Joop, machinist Lls

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #32 Gepost op: 16 April 2015, 22:44:19 »
Awel ja, in BelgiĆ« is den koers heilig zenne.  ;D

Ik heb net DWDD gekeken en snap nu ook waarom  ;D

Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen...

Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).
« Laatst bewerkt op: 16 April 2015, 23:01:17 door Calimero »
Groet, Ronald.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #33 Gepost op: 17 April 2015, 09:25:51 »
Ze moesten die sport *kuch* gewoon afschaffen, een beetje misbruik te maken van de wegen waar we met z'n allen belasting voor betalen. En dan heb ik het nog niet eens over die malloten die er zo nodig aan mee moeten doen om weer een dagje buiten het gesticht te kunnen vertoeven.
Beter kan ik het filmpje echt niet in mijn eigen woorden kort omschrijven (zonder onmenselijk te worden).

Dan kunnen ze beter eerst eens andere sporten afschaffen. Wat denk je dat een voetbalwedstrijd aan belastingcenten kost? En die mensen die daar op het veld lopen verdienen in een jaar meer dan ik in mijn leven. Maar ik mag wel voor de veiligheid eromheen betalen?

Dan zie ik toch liever een wielerkoers gaan over wegen die door deels door mijn belasting centen betaald zijn. Het grootste deel van het jaar kan ik zelf ook gebruik maken van die weg. En die beveiliging rond een voetbalwedstrijd heb ik zelf helemaal niets aan.

Roelco

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #34 Gepost op: 17 April 2015, 09:57:59 »
Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).

Eens! Die "milieuvriendelijke" auto's zijn vervuilender dan een normale benzine of diesel auto, gerekend vanaf productie tot sloop. Helaas denkt onze overheid daar anders over  :-\
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #35 Gepost op: 17 April 2015, 10:10:25 »
Dat hangt ervan af welk lobbycircuit het uitrekent hoor.  ;D
Denk niet dat jij de enige waarheid daarover hebt gelezen.

In stedelijke gebieden moeten ze auto's met brandstoftank sowieso weren. Daar hebben we het over een lokaal nogal acuut probleem met de luchtkwaliteit. Lekker op de fiets en wel stoppen voor gesloten overwegbomen natuurlijk. Daar ging het geloof ik over.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #36 Gepost op: 17 April 2015, 12:19:16 »
Ik ben een zeer enthousiaste toerfietser. Fiets 12-15.000 km per jaar. Heb meermaals Parijs-Roubaix gereden en zelf ook gekoerst.
Het feit dat je in het heetst van de strijd is is echt een slecht argument.
Voor een trein stop je. PUNT!

De organisatie van een koers kan daar wel wat aan doen. Bv op 50 meter voor een overweg twee suppoosten plaatsen. Gaan de bellen en de lampen aan houden deze de renners stil en zetten een mat aan met chip herkenning. Deze worden wekelijks in tientallen toertochten gebruikt en heb je ieder die fout is. Gelijk uit koers en 3 maanden schorsen.

Overigens doet ieder of dit heel bijzonder is. Op m'n Parijs-Roubaix blog plaatste ik van de week een stukje met een filmpje dat laat zien hoe amateurs op de zaterdag voor Parijs-Roubaix in de Ronde van Vlaanderen hetzelfde onverantwoorde gedrag vertonen.
Jong geleerd oud gedaan (blogje met filmpje)

Overingens wordt je in deze koers helemaal gek van de overwegen. Ook sporen doorkruis je die niet meer actief zijn.
Vlak voor de gewraakte overgang bv twee brughoofden die niet meer in gebruik zijn.
Spoorbrug in het Bos van Wallers is voor TV kijkers een herkenbaar punt.

Interessant is ook de rol van de TGV in de finale van de koers:
Op onderstaand plaatje zie je drie kruizen waar de weg niet meer bruikbaar door de aanleg van de de TGV en welk effect dat op het parcours heeft gehad. Jaartallen staan bij de jaren dat het parcours is aangepast.
In positieve zin want zonder de TGV was de huidige strook van Carrefour de L'Arbre (de zwaarste strook in de finale) NIET in het parcours opgenomen.

Carrefour ligt op minder dan 20km van de aankomst



Als liefhebber van kasseien EN treinen is dit een geweldige streek om te fietsen. Maar wel stoppen als de bellen gaan..............maar helaas schaam ik me regelmatig voor m'n fietsende collega's.
 
« Laatst bewerkt op: 17 April 2015, 13:51:26 door Gastheerg »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #37 Gepost op: 17 April 2015, 13:46:56 »
Leuke achtergrondinformatie!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)