Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Boertje
Vandaag om 20:01:14
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 19:45:16
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 19:40:17
Kranenberg, een exercitie in code 70 door jan47
Vandaag om 19:29:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 19:23:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:16:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 18:45:29
Lima Plan E ral kleuren vraag door FritsT
Vandaag om 18:22:28
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 18:17:58
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door MaraNCS
Vandaag om 18:07:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 17:52:27
Zolderbaan 2025 door JoopSpoort
Vandaag om 17:46:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:32:49
Sfeer op je modelbaan door BartvD
Vandaag om 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 16:56:25
Trix BR94 ontspoort door marco
Vandaag om 16:55:23
VERPLAATST: Zolderbaan 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 16:36:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 15:43:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:37:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:05:06
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 13:51:30
booster vraag door AP3737
Vandaag om 12:17:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 11:55:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 11:54:55
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:28:28
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 11:24:40
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:55:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:06:46
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Jan Wiegerinck
Vandaag om 10:04:43
  

Auteur Topic: Renovatie Wormerveer: een 3e rail  (gelezen 11413 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2014, 11:01:47 »
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?
Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2014, 21:09:20 »
Als geboren Wormerveerder kan ik melden dat de bodem daar ongelooflijk slap laagveen is, de weilanden liggen tussen de 2 en 20 cm boven de waterspiegel! Als jochie vroeger te trillen in mijn bed als kolentreinen vanuit Limburg op weg naar de Hoogovens langs kwamen. De verklaring van Paul Bender is naar mijn mening de enig juiste.

M.vr.gr.
Gerard

Valkyrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2014, 21:36:21 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden. Vanuit beheer is dat een onwenselijke situatie.
Gezien de locatie van bovenstaande foto (nabij een kunstwerk) lijkt het mij ontsporingsgeleiding op vlakke betonliggers.

Om trillingen te voorkomen zullen eerder raildempers en undersleeperpads worden toegepast.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2014, 22:27:57 »
Hogere slijtage lijkt mij een minder groot bezwaar dan spoor wat steeds probeert in de blub te verdwijnen eigenlijk...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2014, 22:56:30 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Een stijve constructie buigt minder door door passerende treinen, blijft vlakker, geeft dus minder rolweerstand en dus minder slijtage.
No dress rehearsel, this is our life.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2014, 14:46:34 »
Citaat
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?

Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?

Verhaken van loshangende slangen en koppelingen voorkomen misschien???

Allie
« Laatst bewerkt op: 05 September 2014, 14:48:09 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #36 Gepost op: 05 September 2014, 22:13:08 »
Slangen halen dat niet, zowel gekoppeld als loshangend niet.

Een schroefkoppeling wel als die los hangt en compleet uitgedraaid is, maar die raakt die soweiso elke beton plaat in een overweg en dan ook juist het begin van die middengeleider  ;)