Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:07:55
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Wilma1970
Vandaag om 00:57:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 October 2025, 23:47:48
Wat vindt AI van jouw baan? door RobVille
09 October 2025, 23:42:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door sneek
09 October 2025, 23:17:34
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
09 October 2025, 23:12:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
09 October 2025, 23:11:00
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
09 October 2025, 23:03:04
Tickets Modelspoordagen 2026 door Klaas Zondervan
09 October 2025, 22:57:43
Raadplaatje door chrvdv37402
09 October 2025, 22:57:42
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door spoorijzer
09 October 2025, 22:29:12
Vervangen wissels flm profi door spoorijzer
09 October 2025, 22:20:09
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Casmir
09 October 2025, 21:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MichielB
09 October 2025, 21:34:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
09 October 2025, 21:27:30
Modelbaan Beltheim. door basjuh1981
09 October 2025, 20:52:39
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
09 October 2025, 20:16:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
09 October 2025, 20:11:57
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
09 October 2025, 20:10:25
Station Roodeschool door Torikoos
09 October 2025, 19:43:53
De dingen die je kan maken uit een plaat. door hmmglaser
09 October 2025, 19:29:58
Project X...... door Ivo tB
09 October 2025, 19:27:32
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door Frans Peeters
09 October 2025, 16:22:02
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
09 October 2025, 12:26:50
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door NS264
09 October 2025, 12:23:34
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
09 October 2025, 12:18:23
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
09 October 2025, 11:59:38
Show je werkplek door neudalhausenstadbahn
09 October 2025, 11:58:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
09 October 2025, 11:16:31
Nahmertaler Kleinbahn door spoorijzer
09 October 2025, 11:06:43
  

Auteur Topic: Renovatie Wormerveer: een 3e rail  (gelezen 11587 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2014, 11:01:47 »
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?
Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2014, 21:09:20 »
Als geboren Wormerveerder kan ik melden dat de bodem daar ongelooflijk slap laagveen is, de weilanden liggen tussen de 2 en 20 cm boven de waterspiegel! Als jochie vroeger te trillen in mijn bed als kolentreinen vanuit Limburg op weg naar de Hoogovens langs kwamen. De verklaring van Paul Bender is naar mijn mening de enig juiste.

M.vr.gr.
Gerard

Valkyrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2014, 21:36:21 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden. Vanuit beheer is dat een onwenselijke situatie.
Gezien de locatie van bovenstaande foto (nabij een kunstwerk) lijkt het mij ontsporingsgeleiding op vlakke betonliggers.

Om trillingen te voorkomen zullen eerder raildempers en undersleeperpads worden toegepast.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2014, 22:27:57 »
Hogere slijtage lijkt mij een minder groot bezwaar dan spoor wat steeds probeert in de blub te verdwijnen eigenlijk...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10755
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2014, 22:56:30 »
Door de constructie stijver te maken, komt er ook meer slijtage aan de spoorstaven en zal de spoorconstructie eerder vervangen moeten worden.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Een stijve constructie buigt minder door door passerende treinen, blijft vlakker, geeft dus minder rolweerstand en dus minder slijtage.
No dress rehearsel, this is our life.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #35 Gepost op: 05 September 2014, 14:46:34 »
Citaat
Maar als het spoorversteveging is waar dienen die grijze 'beginstukken' dan voor?

Misschien om te voorkomen dat een reeds ontspoorde trein zich in die versteviging boort, maar er overheen geleid wordt?

Verhaken van loshangende slangen en koppelingen voorkomen misschien???

Allie
« Laatst bewerkt op: 05 September 2014, 14:48:09 door Railroadtycoon »
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Renovatie Wormerveer: een 3e rail
« Reactie #36 Gepost op: 05 September 2014, 22:13:08 »
Slangen halen dat niet, zowel gekoppeld als loshangend niet.

Een schroefkoppeling wel als die los hangt en compleet uitgedraaid is, maar die raakt die soweiso elke beton plaat in een overweg en dan ook juist het begin van die middengeleider  ;)