Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 21:09:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 21:03:34
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:55:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 20:48:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:46:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door defender
Vandaag om 20:44:40
Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 20:43:22
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG door Joz
Vandaag om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald69
Vandaag om 20:06:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 20:01:33
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten door NS1100
Vandaag om 19:24:53
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MaraNCS
Vandaag om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door Keska
Vandaag om 17:26:39
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
  

Auteur Topic: Badger 150  (gelezen 6518 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Badger 150
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2012, 14:29:09 »
dan gebruik je waarschijnlijk ook vierkante glazen.... Die maken immers geen kringen ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2012, 15:12:34 »
Hoi

De nozzle is toch echt dat dingetje waar de verf doorheen moet  ;D

Het geval met de zaagtand is een spuitkop.
De zaagtand is ervoor dat je dichter bij een oppervlak zou kunnen spuiten wegens minder druk. Totale onzin dus, want het doet niks met je luchtstroom.


Bart

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Badger 150
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2012, 19:07:23 »
ik heb ook geen idee mischien zoals Ivo al zei, geen gaatjes meer in de nozzle die verstopt kunnen raken.

Het gaat niet om gaatjes in de nozzle, maar om de gaatjes aan de zijkant van de spuitkop. Nu gaat het me ook niet om ehet verstoppen van de gaatjes, maar om de ophoping van lak aan de binnenkant van de spuitkop, of deze nu gaatjes heeft of een zaagtand vorm. Bij beide vormen gebeurt die opbouw van lak aan de binnenkant bij onvoldoende verdunning (en dat is bij een badger al heel snel het geval. Die lak gaat spetteren en is lastig verwijderen bij het schoonmaken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2012, 19:53:11 »
Een wattestaafje doet wonderen. Ja echt waar hoor.

Mvg

Kees-Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Badger 150
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2012, 19:59:52 »
Deed ik ook, maar komt niet goed in de hoekjes. Bovendien is het nare van wattenstaafjes dat ze wel eens stof of pluisjes willen achterlaten. Die vind je met een beetje pech weer terug in de lak op je model. Ik heb ook fijne tandenragertjes oid.

Ik weet het: nog beter schoonmaken, maar als je dat bijna niet hoeft te doen, vermijd je die stofjes nog meer.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5556
  • Team Mitropa
Re:Badger 150
« Reactie #35 Gepost op: 27 December 2012, 20:50:42 »
ik gebruik pijp raggers, dat werkt ook prima.

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #36 Gepost op: 27 December 2012, 22:58:01 »
Prima!

Bij mij werkt het wel. Ook nog na bijna 8000 dingen.....

Aan de werkwijze verander ik niets meer want dat werkt bij mij net zo goed als jouw werkwijze.

Het zal de combi van verf, werkwijze en ervaring zijn die ik mezelf eigen heb gemaakt.

mvg,

Kees-Jan

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2012, 00:35:58 »
Hoi

Zo is het toch met iedere airbrush? Het ding moet je gewoon liggen.
Zelf zweer ik bij de Hansa 481.  Deze heeft vrijwel geen onderdelen, geen gaatjes en doet het altijd op de voor mij gewenste manier.

http://germanairbrush.com/pictures/hansa481_581_681.jpg

Wel draai ik altijd de beschermkap eraf. Dit geeft een nog mooier spuitbeeld, en er kan geen verf aan blijven hangen die spetters kan veroorzaken.

Bart