Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Frits C
Vandaag
om 07:31:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank103
Vandaag
om 07:25:29
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:21:48
Da's Daz 2
door
Ben
Vandaag
om 06:49:19
Piko 2025
door
Ben
Vandaag
om 06:32:25
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 00:06:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Gino
12 September 2025, 23:06:00
D236 Nord-West-Expres
door
Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG
door
Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze
door
Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867
door
Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
NS 8800 in spoor 0
door
Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025
door
Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot
door
NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia
door
tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
12 September 2025, 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
12 September 2025, 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
antoni-a
12 September 2025, 18:12:51
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel. (gelezen 4164 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12484
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Gepost op:
19 April 2010, 15:14:52 »
Bij het bedraden van een Tillig dubbel engelswissel zijn er sluitingsproblemen.
Het probleem is dat in de positie van rechtdoor alles goed gaat, maar staat het wissel afbuigend, dan is er sluiting. Wie weet de oplossing voor dit probleem
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
RobbertJan
Offline
Berichten: 3532
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #1 Gepost op:
19 April 2010, 15:18:41 »
Dit probleem doet zich neem ik aan voor op het puntstuk? welke gepolariseerd wordt door
de aandrijving. Dan is het probleem simpel op te lossen door de polarisatie van de puntstukken
om te draaien, zegge normaal is het "motor 1: puntstuk 1" en "motor 2: puntstuk 2"
nu moet dat worden 1:2 en 2:1.
Had exact het zelfde probleem dat is nu opgelost.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26780
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #2 Gepost op:
19 April 2010, 17:30:50 »
RobbertJan,
Je verhaal klopt niet helemaal. Bij een engels wissel is de polarisatie niet anders dan bij een gewoon wissel.
Daarom even een bliksemcursus "puntstuk polariseren" in één plaatje:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/engelsmanpolariseren.jpg
Het is een grote plaat, dus je moet even helemaal inzoomen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
nederbelg
Offline
Berichten: 1454
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #3 Gepost op:
19 April 2010, 17:35:50 »
Correct,
Zoals in Klaas zijn tekening.
En dan zowiezo alle vier de binnenste railstaven isoleren met een plastic raillas.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3532
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #4 Gepost op:
19 April 2010, 18:12:55 »
En dat klopt dan niet geheel, een Tillig Engelsman is al geisoleerd dus die isolatielassen
zijn niet nodig, het punststuk bij deze wissels is al compleet gescheiden van de rest zoals te
zien in onderstaande foto:
Op de foto is de onderbreking te zien in beide railstaven.
Het is overigens bij de oude als nieuwe type gelijk. (verschillende doosjes gelijk wissel)
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
nederbelg
Offline
Berichten: 1454
Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #5 Gepost op:
19 April 2010, 19:46:27 »
RJ.
Dan heb jij de wissels van +/- 22 cm.
Die van 28 cm hebben dat niet en die moet je isoleren.
Dave
Gelogd
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV
RobbertJan
Offline
Berichten: 3532
Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #6 Gepost op:
19 April 2010, 20:26:51 »
Kijk, daar zit hem dan het verschil.
Ik heb inderdaad de DKW I R 484 (85390) en die is 224mm.
Misverstand uit de lucht geholpen
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12484
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 April 2010, 23:01:20 »
Een wat betere omschrijving van het probleem.
De sluiting (op de puntstukken) is er alleen maar als je van de grote yard rechtdoor wil rijden via de Engelsman, staat deze afbuigend dan geeft dit geen problemen.
Kom je aanrijden via de ladderwissel dan krijg je ook hier geen problemen als je afbuigend wil rijden maar weer wel als je rechtdoor wil gaan.
Kortom in beide gevallen afbuigend rijden niet en rechtdoorgaand wel.
Heb dit afgelopen weekend nog eens uitgebreid getest.
Zit eraan te denken om de aansluiting op het puntstuk te laten vervallen, kijken of dit helpt.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26780
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 April 2010, 23:13:58 »
Sobat, je verhaal lijkt er toch op te wijzen dat je de puntstukken met de verkeerde tongen laat meeschakelen.
Nogmaals: puntstuk oost moet meeschakelen met tongen west, puntstuk west moet meeschakelen met tongen oost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12484
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
«
Reactie #9 Gepost op:
24 April 2010, 12:38:20 »
Heren,
Allen bedankt voor het mee denken. Probleem is dank zij u opgelost.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.