Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 17:08:48
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 16:38:24
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door saskia
Vandaag om 16:23:35
Baanplan Belkamp H0 door spoorijzer
Vandaag om 16:19:56
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald Halma
Vandaag om 16:07:23
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Rick
Vandaag om 15:01:07
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 14:23:31
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 13:45:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door GD
Vandaag om 12:23:09
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen door kar
Vandaag om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij door Montanbahn
Vandaag om 11:53:45
  

Auteur Topic: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?  (gelezen 7932 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7761
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #30 Gepost op: 04 April 2019, 21:49:11 »
Nee, waarschijnlijk de I2C-bus van de Arduino ;)

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Als het goed is hangen die dingen ook niet direct aan het spoor maar aan de centrale voedingsleidingen.

Even ter geruststelling: ik heb inderdaad twee dikke kabels onder de hele baan door lopen voor de DCC.

Qua compu-naar-dcc:

Eigenlijk doen alle "computerinterfaces" zonder centrale mogelijkheden het op die manier. De bekendsten zijn ....

Bedankt, dan kan ik die apparaten ook wat beter inschatten qua wat ze doen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #31 Gepost op: 05 April 2019, 08:05:42 »
hoi,

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Een aantal fabrikanten (zoals Märklin, Arnold en Uhlenbrock) gebruikten dat bussysteem voor het koppelen van accessoires (keyboards, memory's, computerinterfaces, rijregelaars) aan hun oudere centrales (zoals de Märklin 6020 en 6021 en de Uhlenbrock IB I in diverse versies).

Nog even een nabrander voor bas  ;)

Ik wil ook wissels kunnen open rijden en ik dacht dat niet elke programma daar cool mee was

Meestal heeft een programma er geen moeite mee. Of een wissel nu wel of niet schakelt. Dat merkt het programma toch niet. Hij geeft alleen een commando. Als je gepolariseerde wissels gebruikt in de baan heb je meer problemen met kortsluiting van je wissel als je hem open rijdt. Daar heb je dan meer last van. Ook daar is een oplossing voor door geen polariseerde wissels te gebruiken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #32 Gepost op: 05 April 2019, 08:10:37 »
Of je rijdt 3-rail  8)
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)