Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:02:21
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 19:58:57
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:48:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door VictorPM
Vandaag om 19:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 19:40:53
Roco 2025 door Corné81
Vandaag om 19:35:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 19:24:49
Sfeer op je modelbaan door Frits C
Vandaag om 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
Vandaag om 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
Vandaag om 17:34:00
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door Peter.v.L
Vandaag om 17:17:00
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 17:06:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 16:35:18
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:31:45
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 16:21:39
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 15:51:36
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
Vandaag om 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:40:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:54:47
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 13:17:15
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 13:00:33
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:04:32
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
  

Auteur Topic: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?  (gelezen 7455 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #30 Gepost op: 04 April 2019, 21:49:11 »
Nee, waarschijnlijk de I2C-bus van de Arduino ;)

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Als het goed is hangen die dingen ook niet direct aan het spoor maar aan de centrale voedingsleidingen.

Even ter geruststelling: ik heb inderdaad twee dikke kabels onder de hele baan door lopen voor de DCC.

Qua compu-naar-dcc:

Eigenlijk doen alle "computerinterfaces" zonder centrale mogelijkheden het op die manier. De bekendsten zijn ....

Bedankt, dan kan ik die apparaten ook wat beter inschatten qua wat ze doen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8803
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #31 Gepost op: 05 April 2019, 08:05:42 »
hoi,

Oh ja, I2C heb je ook nog. Daar zou ik ook ongeveer nog wel mee uit kunnen :) Mits ik de rest binnen een station met draadjes doe.

Een aantal fabrikanten (zoals Märklin, Arnold en Uhlenbrock) gebruikten dat bussysteem voor het koppelen van accessoires (keyboards, memory's, computerinterfaces, rijregelaars) aan hun oudere centrales (zoals de Märklin 6020 en 6021 en de Uhlenbrock IB I in diverse versies).

Nog even een nabrander voor bas  ;)

Ik wil ook wissels kunnen open rijden en ik dacht dat niet elke programma daar cool mee was

Meestal heeft een programma er geen moeite mee. Of een wissel nu wel of niet schakelt. Dat merkt het programma toch niet. Hij geeft alleen een commando. Als je gepolariseerde wissels gebruikt in de baan heb je meer problemen met kortsluiting van je wissel als je hem open rijdt. Daar heb je dan meer last van. Ook daar is een oplossing voor door geen polariseerde wissels te gebruiken.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4964
Re: Klassieke beveiliging (=hendels): digitaal of arduino?
« Reactie #32 Gepost op: 05 April 2019, 08:10:37 »
Of je rijdt 3-rail  8)
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)