Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Da's Daz 2
door
Noordernet
Vandaag
om 11:30:08
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
ronald100
Vandaag
om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:30:45
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 09:46:31
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI
door
Jelmer
Vandaag
om 09:25:27
Layne, Somewhere South.
door
tothebeach
Vandaag
om 09:25:04
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 09:21:18
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
eichddraig
Vandaag
om 08:29:06
Exact-Train 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 08:28:21
iTrain versus Windigiped
door
Pain0_8
Vandaag
om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek
door
Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon
door
Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
11 September 2025, 19:23:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen? (gelezen 9908 keer)
Dirk J
Offline
Berichten: 1457
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #30 Gepost op:
08 January 2014, 21:15:36 »
Voor T3 en T4 zou ik het volgende doen:
Primair: elke trafo één zekering 400mA Traag of Supertraag. Neem hiervoor glaszekeringen.
Secundair: elke trafo één overbelastingsschakelaar 2,5A.
Bij kortsluiting achter de trafo zal dan normaliter de overbelastingsschakelaar uitschakelen.
De glaszekering aan primaire zijde zit er vooral om grotere ellende te voorkomen die anders op zou treden wanneer bijvoorbeeld de overbelastingsschakelaar weigert of wanneer er in de trafo een defect optreedt. Die zekering zal er waarschijnlijk nooit uit gaan, en daarom heeft een overbelastingsschakelaar weinig nut. Bovendien kan zo'n schakelaar weigeren, terwijl een glaszekering altijd gewoon zijn werk doet, en dat is belangrijk voor iets dat je laatste veiligheid is binnen je stroomvoorziening.
«
Laatst bewerkt op: 08 January 2014, 21:19:44 door Dirk J
»
Gelogd
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #31 Gepost op:
08 January 2014, 22:02:46 »
Hallo Dirk
Heel, heel hartelijk dank voor dit antwoord.
Heel duidelijk, heb mijn oude sterkstroom installatie inmiddels gedemonteerd en wacht nu op wat
spullen van Conrad en ga dan aan de gang.
Als het klaar is zal ik er wat foto's van laten zien.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
henk
Offline
Berichten: 22557
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #32 Gepost op:
08 January 2014, 22:07:47 »
Zijn t3 en t4 bedoeld voor je rijregelaars? Die dingen hebben meestal een ingebouwde beveiliging. Dan is een glaszekering bij de trafo genoeg.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2404
De Franklin Rail Compagnie
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #33 Gepost op:
16 January 2014, 18:00:26 »
Hallo allen
Het heeft even geduurd maar dan komt er ook wat.
Voor de feestdagen de Pulsbreedte regelaars besteld komen dit weekend bij mij binnen.
Zoals al verteld ben ik ook bezig geweest met het demonteren van mijn oude sterkstroom installatie
of te wel de losse opstelling van de trafo's, heb van jullie velen oplossingen aangedragen gekregen dus
onderdelen besteld bij Conrad en voorbereidingen gemaakt met een trafo kast.
Zo dit zijn de eerste beelden, willen jullie de rest van dit bouw verslag zien kijk dan eind van het komend weekend na een mooie beurs in Houten als er nog puf is naar mijn topic "Herwim verteld"
Veel hobby plezier komend weekend in Houten.
gr,
Herwim
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Te 2/2
Offline
Berichten: 1007
Metrop-Märklin
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #34 Gepost op:
09 August 2014, 23:48:16 »
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar stonden deze trafo's in fase toe er kortsluiting op trad?
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Menno
Offline
Berichten: 3456
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #35 Gepost op:
10 August 2014, 00:04:10 »
In fase? Dat speelt alleen als er een trafo parallel geschakeld is met een tweede, maar uit de beginpost blijkt duidelijk dat er gewoon ergens sluiting opgetreden is.
Gelogd
Te 2/2
Offline
Berichten: 1007
Metrop-Märklin
Re: Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?
«
Reactie #36 Gepost op:
10 August 2014, 00:06:38 »
Bedankt voor je toelichting. Nu volg ik het weer helemaal.
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Hoe werkt een trafo met verschillende aftakkingen?