Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door ruudns
Vandaag om 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
Vandaag om 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
Vandaag om 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
Vandaag om 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
Vandaag om 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 21:57:09
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:49:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
  

Auteur Topic: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix  (gelezen 7875 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #30 Gepost op: 16 April 2015, 21:22:53 »
Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen... Lijkt me effectiever dan iets aan de wielrenners doen, toch?  ;D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #31 Gepost op: 16 April 2015, 21:35:31 »
Ach, het niet iets nieuws. Is zowat een dagelijks beeld voor de machinist(en) En dan betreft het niet eens wielrenners, maar gewone fietsers, wandelaars, automobilisten enz enz..

Het is een domme actie, de renners hadden uit de uitslag geschrapt moeten worden... Maar ja, it's all about the money
Groeten Joop, machinist Lls

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1041
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #32 Gepost op: 16 April 2015, 22:44:19 »
Awel ja, in België is den koers heilig zenne.  ;D

Ik heb net DWDD gekeken en snap nu ook waarom  ;D

Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen...

Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).
« Laatst bewerkt op: 16 April 2015, 23:01:17 door Calimero »
Groet, Ronald.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #33 Gepost op: 17 April 2015, 09:25:51 »
Ze moesten die sport *kuch* gewoon afschaffen, een beetje misbruik te maken van de wegen waar we met z'n allen belasting voor betalen. En dan heb ik het nog niet eens over die malloten die er zo nodig aan mee moeten doen om weer een dagje buiten het gesticht te kunnen vertoeven.
Beter kan ik het filmpje echt niet in mijn eigen woorden kort omschrijven (zonder onmenselijk te worden).

Dan kunnen ze beter eerst eens andere sporten afschaffen. Wat denk je dat een voetbalwedstrijd aan belastingcenten kost? En die mensen die daar op het veld lopen verdienen in een jaar meer dan ik in mijn leven. Maar ik mag wel voor de veiligheid eromheen betalen?

Dan zie ik toch liever een wielerkoers gaan over wegen die door deels door mijn belasting centen betaald zijn. Het grootste deel van het jaar kan ik zelf ook gebruik maken van die weg. En die beveiliging rond een voetbalwedstrijd heb ik zelf helemaal niets aan.

Roelco

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #34 Gepost op: 17 April 2015, 09:57:59 »
Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).

Eens! Die "milieuvriendelijke" auto's zijn vervuilender dan een normale benzine of diesel auto, gerekend vanaf productie tot sloop. Helaas denkt onze overheid daar anders over  :-\
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #35 Gepost op: 17 April 2015, 10:10:25 »
Dat hangt ervan af welk lobbycircuit het uitrekent hoor.  ;D
Denk niet dat jij de enige waarheid daarover hebt gelezen.

In stedelijke gebieden moeten ze auto's met brandstoftank sowieso weren. Daar hebben we het over een lokaal nogal acuut probleem met de luchtkwaliteit. Lekker op de fiets en wel stoppen voor gesloten overwegbomen natuurlijk. Daar ging het geloof ik over.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #36 Gepost op: 17 April 2015, 12:19:16 »
Ik ben een zeer enthousiaste toerfietser. Fiets 12-15.000 km per jaar. Heb meermaals Parijs-Roubaix gereden en zelf ook gekoerst.
Het feit dat je in het heetst van de strijd is is echt een slecht argument.
Voor een trein stop je. PUNT!

De organisatie van een koers kan daar wel wat aan doen. Bv op 50 meter voor een overweg twee suppoosten plaatsen. Gaan de bellen en de lampen aan houden deze de renners stil en zetten een mat aan met chip herkenning. Deze worden wekelijks in tientallen toertochten gebruikt en heb je ieder die fout is. Gelijk uit koers en 3 maanden schorsen.

Overigens doet ieder of dit heel bijzonder is. Op m'n Parijs-Roubaix blog plaatste ik van de week een stukje met een filmpje dat laat zien hoe amateurs op de zaterdag voor Parijs-Roubaix in de Ronde van Vlaanderen hetzelfde onverantwoorde gedrag vertonen.
Jong geleerd oud gedaan (blogje met filmpje)

Overingens wordt je in deze koers helemaal gek van de overwegen. Ook sporen doorkruis je die niet meer actief zijn.
Vlak voor de gewraakte overgang bv twee brughoofden die niet meer in gebruik zijn.
Spoorbrug in het Bos van Wallers is voor TV kijkers een herkenbaar punt.

Interessant is ook de rol van de TGV in de finale van de koers:
Op onderstaand plaatje zie je drie kruizen waar de weg niet meer bruikbaar door de aanleg van de de TGV en welk effect dat op het parcours heeft gehad. Jaartallen staan bij de jaren dat het parcours is aangepast.
In positieve zin want zonder de TGV was de huidige strook van Carrefour de L'Arbre (de zwaarste strook in de finale) NIET in het parcours opgenomen.

Carrefour ligt op minder dan 20km van de aankomst



Als liefhebber van kasseien EN treinen is dit een geweldige streek om te fietsen. Maar wel stoppen als de bellen gaan..............maar helaas schaam ik me regelmatig voor m'n fietsende collega's.
 
« Laatst bewerkt op: 17 April 2015, 13:51:26 door Gastheerg »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #37 Gepost op: 17 April 2015, 13:46:56 »
Leuke achtergrondinformatie!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)