Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door gdh
Vandaag om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door BartvD
Vandaag om 18:34:01
Show je werkplek door Silvolde
Vandaag om 18:33:37
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:13:05
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Silvolde
Vandaag om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 17:23:17
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
  

Auteur Topic: Badger 150  (gelezen 6193 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Badger 150
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2012, 14:29:09 »
dan gebruik je waarschijnlijk ook vierkante glazen.... Die maken immers geen kringen ;D

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2012, 15:12:34 »
Hoi

De nozzle is toch echt dat dingetje waar de verf doorheen moet  ;D

Het geval met de zaagtand is een spuitkop.
De zaagtand is ervoor dat je dichter bij een oppervlak zou kunnen spuiten wegens minder druk. Totale onzin dus, want het doet niks met je luchtstroom.


Bart

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2012, 19:07:23 »
ik heb ook geen idee mischien zoals Ivo al zei, geen gaatjes meer in de nozzle die verstopt kunnen raken.

Het gaat niet om gaatjes in de nozzle, maar om de gaatjes aan de zijkant van de spuitkop. Nu gaat het me ook niet om ehet verstoppen van de gaatjes, maar om de ophoping van lak aan de binnenkant van de spuitkop, of deze nu gaatjes heeft of een zaagtand vorm. Bij beide vormen gebeurt die opbouw van lak aan de binnenkant bij onvoldoende verdunning (en dat is bij een badger al heel snel het geval. Die lak gaat spetteren en is lastig verwijderen bij het schoonmaken.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2012, 19:53:11 »
Een wattestaafje doet wonderen. Ja echt waar hoor.

Mvg

Kees-Jan

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Badger 150
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2012, 19:59:52 »
Deed ik ook, maar komt niet goed in de hoekjes. Bovendien is het nare van wattenstaafjes dat ze wel eens stof of pluisjes willen achterlaten. Die vind je met een beetje pech weer terug in de lak op je model. Ik heb ook fijne tandenragertjes oid.

Ik weet het: nog beter schoonmaken, maar als je dat bijna niet hoeft te doen, vermijd je die stofjes nog meer.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re:Badger 150
« Reactie #35 Gepost op: 27 December 2012, 20:50:42 »
ik gebruik pijp raggers, dat werkt ook prima.

Rubedino

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #36 Gepost op: 27 December 2012, 22:58:01 »
Prima!

Bij mij werkt het wel. Ook nog na bijna 8000 dingen.....

Aan de werkwijze verander ik niets meer want dat werkt bij mij net zo goed als jouw werkwijze.

Het zal de combi van verf, werkwijze en ervaring zijn die ik mezelf eigen heb gemaakt.

mvg,

Kees-Jan

lokpaint

  • Gast
Re:Badger 150
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2012, 00:35:58 »
Hoi

Zo is het toch met iedere airbrush? Het ding moet je gewoon liggen.
Zelf zweer ik bij de Hansa 481.  Deze heeft vrijwel geen onderdelen, geen gaatjes en doet het altijd op de voor mij gewenste manier.

http://germanairbrush.com/pictures/hansa481_581_681.jpg

Wel draai ik altijd de beschermkap eraf. Dit geeft een nog mooier spuitbeeld, en er kan geen verf aan blijven hangen die spetters kan veroorzaken.

Bart