Hier mijn station Laarwald. De ornamenten hadden nog wat subtieler gekund
Ik teken alles in tinkercad, voldoet uitstekend voor dit soort dingen. (En ik heb nog niet de moeite genomen me in een echt cad programma te verdiepen) Formaat bakstenen kan ik niet meer exact achterhalen, is een kwestie van trial en error om te zien wat nog te printen is. (in de buurt van 4x2 denk ik, duitse bakstenen zijn gelukkig veel groter dan nederlandse ;-) De basis is 1,2 mm en dan de baksteenhoogte 1,6 dus voegdiepte 0,4. Het zal helemaal aan je printer liggen, ik heb een anet a8 die ik wel met allerlei alu en staal profielen stijver heb gemaakt. De nauwkeurigheid van de stappenmotoren zal voor de meeste printers wel hetzelfde zijn. Printhoogte 0,2, nozzle 0,3, nog kleiner heb ik te vaak last van clogged nozzle. Mijn ervaring met 3d printen is dat het een beetje lijkt op koken. Een recept is een aanzetje, exact opvolgen werkt nooit nmm ;-)@Koen, ik zal proberen wat foto's te plaatsen komende week, heb ondertussen al best wel eea ander, waaronder Bentheim, Bentheim noord, de diverse seinhuizen, station Losser en nog zo wat grut. Tis een hobbie binnen de hobbie.
ik heb een anet a8 die ik wel met allerlei alu en staal profielen stijver heb gemaakt.