Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 22:27:02
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:45:15
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:44:03
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door henk
Vandaag om 21:37:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
Vandaag om 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
Vandaag om 20:35:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:24:41
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
Vandaag om 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
  

Auteur Topic: Nederlands baanplan nog zonder naam  (gelezen 4711 keer)

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #15 Gepost op: 27 August 2010, 22:31:55 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #16 Gepost op: 27 August 2010, 23:33:08 »
Hoi Mark,

Ik ben even bezig geweest met een acht die een beetje uitgerekt wordt.
Kijk maar wat je dus al kan doen met de ruimte die je hebt.
De twee lussen liggen onder het zichtbare niveau, ik heb geprobeerd er de hoogte erbij te zetten voorzover het lukte.

Op de lange rechte baan die van rechtsboven naar links onder loopt zou je je station kunnen bouwen. Met uitbreidingen naar een rangeer enz.


GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #17 Gepost op: 27 August 2010, 23:54:59 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Even oefenen, een goed (Roco) zaagje of een Dremel (achtig ding), en je hebt het zo onder de knie. Niet laten tegenhouden door onbekendheid. Ik werk zelf met Tillig Elite flex rails en niets anders. Geweldig spul!

@Paul: leuk baanplan!

Gerard

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #18 Gepost op: 28 August 2010, 10:53:28 »
Dat is inderdaad een leuk baanplan, maar ik weet niet of dit baanplan wel goed bij het thema past. Waar het mij ook wel om gaat is dat ik ook ergens treinen in een schaduwstation neer kan zetten en het dus niet een ronde is waar een trein wat overheen rijdt en die dan geheel in het zicht ligt, want dan ziet het geheel er toch best doelloos uit vind ik. Ook is het gemakkelijker om krappe bochten uit het zicht te houden. Ook is het belangrijk dat het allemaal nog te demonteren is, dus ik moet de tafel ook nog opdelen in meerdere stukken.
« Laatst bewerkt op: 29 August 2010, 16:18:39 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #19 Gepost op: 29 August 2010, 16:14:49 »
Ik heb nu dit baanplan in gedachten:

Alles dat binnen de rode `tunnelingangen` ligt is buiten het zicht. Het bruine spoor is de helling naar het lagergelegen station, met de gele sporen. Het perron komt dan tussen die 2 kopsporen te liggen.

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #20 Gepost op: 03 September 2010, 12:37:52 »
Hoi Mark,

Het ziet er wel leuk uit, maar ben bang dat je er snel op uitgekeken raakt  ;). Ik heb zelf een soortgelijk ontwerp gehad en dat heb ik vrij snel weer afgebroken.. Het begon namelijk erg snel te vervelen  ;)

Ik weet niet wat je er nu precies mee wilt.. Wilde je nu ook met goederen gaan rijden? Of alleen passagiers?
De opstelsporen die je nu hebt liggen zijn allemaal vrij kort, je zal dus nooit met lange treinen kunnen rijden, maar als je dat niet wilt zijn deze lengtes prima.

Alleen die kopsporen dienen als een kopstation toch? De sporen erboven zijn voor een paradebaan?

Misschien kun je een hondenbot ontwerp maken, maar meestal neemt dat ook nog wel aardig wat ruimte in beslag volgens mij.. ::)

Greetz Johan

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #21 Gepost op: 07 September 2010, 20:44:02 »
De sporen die geel zijn liggen op een lager niveau, en daar is ook het kopstation. De sporen daarboven zijn dus bedoeld als paradebaan.

Ik zou toch wel graag met langere (goederen)treinen willen rijden, maar ik denk dat het niet anders kan dan dit. Ik heb ook al aan het hondenbot-ontwerp gedacht, maar daar zie ik om 3 redenen tegenop:

1: Het neemt te veel ruimte in beslag.
2: Het zal lastig zijn om die lussen op een realistische manier in het landschap te verwerken (maar het moet toch mogelijk zijn).
3: Bij zo'n keerlus komt (vrijwel) meteen weer dezelfde trein terug, maar dan de andere kant op rijdend. Op deze manier zal het geheel er daardoor behoorlijk doelloos uitzien (vind ik dan).