Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 18:03:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
  

Auteur Topic: problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.  (gelezen 4158 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12483
    • sleutelspoor
problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Gepost op: 19 April 2010, 15:14:52 »

Bij het bedraden van een Tillig dubbel engelswissel zijn er sluitingsproblemen.
Het probleem is dat in de positie van rechtdoor alles goed gaat, maar staat het wissel afbuigend, dan is er sluiting. Wie weet de oplossing voor dit probleem
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #1 Gepost op: 19 April 2010, 15:18:41 »
Dit probleem doet zich neem ik aan voor op het puntstuk? welke gepolariseerd wordt door
de aandrijving. Dan is het probleem simpel op te lossen door de polarisatie van de puntstukken
om te draaien, zegge normaal is het "motor 1: puntstuk 1" en "motor 2: puntstuk 2"
nu moet dat worden 1:2 en 2:1.

Had exact het zelfde probleem dat is nu opgelost.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #2 Gepost op: 19 April 2010, 17:30:50 »
RobbertJan,

Je verhaal klopt niet helemaal. Bij een engels wissel is de polarisatie niet anders dan bij een gewoon wissel.
Daarom even een bliksemcursus "puntstuk polariseren" in één plaatje:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/engelsmanpolariseren.jpg
Het is een grote plaat, dus je moet even helemaal inzoomen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1454
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #3 Gepost op: 19 April 2010, 17:35:50 »
Correct,

Zoals in Klaas zijn tekening.

En dan zowiezo alle vier de binnenste railstaven isoleren met een plastic raillas.

Dave

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #4 Gepost op: 19 April 2010, 18:12:55 »
En dat klopt dan niet geheel, een Tillig Engelsman is al geisoleerd dus die isolatielassen
zijn niet nodig, het punststuk bij deze wissels is al compleet gescheiden van de rest zoals te
zien in onderstaande foto:



Op de foto is de onderbreking te zien in beide railstaven.
Het is overigens bij de oude als nieuwe type gelijk. (verschillende doosjes gelijk wissel)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1454
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2010, 19:46:27 »
RJ.

Dan heb jij de wissels van +/- 22 cm.
Die van 28 cm hebben dat niet en die moet je isoleren.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3532
  • Mcn NSR Groningen.
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #6 Gepost op: 19 April 2010, 20:26:51 »
Kijk, daar zit hem dan het verschil.
Ik heb inderdaad de DKW I R 484 (85390) en die is 224mm.

Misverstand uit de lucht geholpen  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12483
    • sleutelspoor
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #7 Gepost op: 19 April 2010, 23:01:20 »
Een wat betere omschrijving van het probleem.
De sluiting (op de puntstukken) is er alleen maar als je van de grote yard rechtdoor wil rijden via de Engelsman, staat deze afbuigend dan geeft dit geen problemen.

Kom je aanrijden via de ladderwissel dan krijg je ook hier geen problemen als je afbuigend wil rijden maar weer wel als je rechtdoor wil gaan.

Kortom in beide gevallen afbuigend rijden niet en rechtdoorgaand wel.

Heb dit afgelopen weekend nog eens uitgebreid getest.

Zit eraan te denken om de aansluiting op het puntstuk te laten vervallen, kijken of dit helpt.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #8 Gepost op: 19 April 2010, 23:13:58 »
Sobat, je verhaal lijkt er toch op te wijzen dat je de puntstukken met de verkeerde tongen laat meeschakelen.
Nogmaals: puntstuk oost moet meeschakelen met tongen west, puntstuk west moet meeschakelen met tongen oost.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12483
    • sleutelspoor
Re:problemen met het bedraden van een Tillig Dubbel Engels wissel.
« Reactie #9 Gepost op: 24 April 2010, 12:38:20 »
Heren,
Allen bedankt voor het mee denken. Probleem is dank zij u opgelost.
SK (y)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.