Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:22:39
PB Models, ICR-rijtuigen door Quinzeedied
Vandaag om 21:18:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
Vandaag om 21:03:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dick55
Vandaag om 21:01:37
Fotodijkje en fotodiorama door Paul1969
Vandaag om 21:01:31
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 20:56:04
De winkel van weleer door Eric B
Vandaag om 19:55:45
Stofvrij houden van mijn treinbaan door Michaël dB
Vandaag om 19:49:21
The Summer of 69 door defender
Vandaag om 19:38:51
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door defender
Vandaag om 19:35:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door puntenglijder
Vandaag om 19:26:00
verlichting op mijn draaischijf zeten door Joz
Vandaag om 19:05:22
Viesmann 5214 pendelautomaat door R1954
Vandaag om 18:13:36
IiTrain akties op tijd aanmaken. door JohnH
Vandaag om 17:02:12
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:14
Bietschtalbrücke h0 door AlbertG
Vandaag om 15:37:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bertje B
Vandaag om 15:12:08
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 14:49:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:35:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Ellerman
Vandaag om 13:48:13
Een nieuw baantje op Micromodules door MacArthur
Vandaag om 13:47:42
Line-up foto's van modellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:46:43
18 & 19 oktober Najaarsstoomdagen MBS door Seinhuis
Vandaag om 13:26:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 12:56:44
Kleinspoor NS450 kitje door Edsko Hekman
Vandaag om 12:37:57
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 12:28:23
Baan in Los Angeles door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:44:53
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 10:18:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 08:29:08
  

Auteur Topic: 29 januari 2009 - Op bezoek bij Erwin Visser  (gelezen 51877 keer)

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #120 Gepost op: 04 July 2009, 23:26:23 »
Hallo Sven, Peter,

Dank voor jullie aanbod & complimenten. Overleg e.e.a. svp even met Peter vd L. Ik weet nl. maar beperkt wat Erwin's wensen zijn op dit gebied. Peter zoekt als ik goed geïnformeerd ben, nog steeds iemand die in overleg met Erwin de kar wil trekken voor wat betreft landschap en scenery als de baan straks weer bij Erwin staat.

Greetz, Paul

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #121 Gepost op: 05 July 2009, 15:57:08 »
Het bouwverslag van vandaag:

Om de hoeveelheid door te verbinden delen en de bedrading tussen onder en boven terug te brengen,
hebben Peter, David en ondergetekende vandaag een terugmelder S88SD16 en 2 wisseldecoders (dank Hans Keulen (y))
aan de onderkant van de linkerplaat geplaatst/ verplaatst. Vandaag hoefde ik dus zelf niet veel te doen ;)
Ipv een 25 polige Sub D zorgt straks alleen een netwerkkabel en 2x een dcc aansluiting (2 draden + netwerkkabel) voor de verbinding van de afzonderlijke componenten. Zo is er een stuk minder kans op eventuele storingen. Ook zijn op enkele plaatsen de valbeveiligingen al aangebracht. Daarnaast is op het laagste niveau een l. gebogen wissel geplaatst zodat de knik er nu uit is. Voordeel: een meer vloeiende bocht waar rijtuigen die van de haak hebben losgelaten op de helling naar boven niet meer ontsporen. In ieder geval is de kans veel kleiner. Ook levert het gebruik van deze wissel nog 2mm extra ruimte op tussen module overgangen en de bovenkant van de rijtuigen.

David brengt de valbeveiligingen aan: (gezaagd met de handzaag...)


Terugmelders en wisseldecoders opnieuw aangesloten (eerder):


Nu:  (En met gebogen wissel)


Onderzijde eerder:


Nu:


Morgen verder!

Greetz, Paul

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #122 Gepost op: 05 July 2009, 19:40:46 »
Dat ziet er goed uit jongens jullie hebben al veel werk geleverd voor Erwin ga zo door zal ik zeggen toppie gewoon (y)

Erik-Jan

Paul VT 11.5

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #123 Gepost op: 07 July 2009, 00:20:07 »
Dank voor je complimenten Erik-Jan!  De bouw update van maandag:

Op maandag de boog r. nog wat netter en vloeiender neergelegd.
Het stuk flexrail vervangen door 2x een R4 en 2x een R3. Nog div. bedrading
voor de terugmelders gesoldeerd en aan de onderzijde van de plaat
de terugmeldunits + wisseldecoder.

Zo liep de boog van de week nog:


Nu loopt deze net wat geleidelijker:


En de onderzijde met een herhaling van de andere kant: terugmelders en wisseldecoders + de aansluiting
voor de verbinding met het lagere niveau:


Woensdag komt Wim weer en kunnen wij verder met (hopelijk) de draaischijf, afbouwen en tunen/testen.
Het testen hopen wij dan donderdag af te kunnen ronden.  Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #124 Gepost op: 07 July 2009, 07:39:46 »
Die boog ziet er een stuk beter uit zo! :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re:Op bezoek bij Erwin Visser
« Reactie #125 Gepost op: 07 July 2009, 12:39:19 »
 Hopen dat Erwin dan weer helemaal fit is.
Duimen jullie mee?

Greetz, Paul

Dat doen we zeker.

Erik-Jan