Ik zit hier ook naar de ervaring met LED-verlichting te kijken. Concrete baanopbouw bij mij begint te naderen, en dit ziet er allemaal prachtig en uitvoerbaar uit. Maar hoe werken die kleine dimmertjes van een paar dollar? - Goed - Bedien je die via een computer of een afstandsbediening? - Kan allebei - Aan de stekker die eruit ziet als een audio-stekker hang je neem ik aan de voeding, aan de andere kant de ledstrips. Of is het anders? - Klopt -Ik zou idealiter iets willen met een aantal standen, dwz 'uit', 'daglicht', 'nacht'. Hoe leg je dat aan met die regelaars en dimmers? - Karst gebruikt hier een Arduino printje voor , zou als het goed is binnenkort op de markt komen met deze mogelijkheden .En heeft iemand al een automatische dag/nacht wisseling gebouwd met deze apparatuur? - Ja , zie de digitale pendelbaan van Karst Drent -Als je wil kan ik vanavond wel iets meenemen om te laten zien .
Maar hoe werken die kleine dimmertjes van een paar dollar? Bedien je die via een computer of een afstandsbediening?
Aan de stekker die eruit ziet als een audio-stekker hang je neem ik aan de voeding, aan de andere kant de ledstrips. Of is het anders?
Ik zou idealiter iets willen met een aantal standen, dwz 'uit', 'daglicht', 'nacht'.
Hoe leg je dat aan met die regelaars en dimmers?
En heeft iemand al een automatische dag/nacht wisseling gebouwd met deze apparatuur?
De kleine dimmers: Gewoon via de afstandsbediening. Niet via de computer.Inderdaad. Het wijzigt zich allemaal vanzelf. Je kan met de afstandbediening e.d. maar op één manier aansluiten.
(--hoewel het stroomverbruik natuurlijk nog altijd veel lager is dan met TL of gloeilampverlichting; ruw geschat kom ik per gegeven afstand op ongeveer de helft van het wattage dat je zou gebruiken met TL-lampen, terwijl je ook nog eens veel meer mogelijkheden hebt).