Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:48:50
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:45:45
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 12:45:16
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:31:05
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
Albert's fantasie in schaal 0e door BartvD
Vandaag om 12:29:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:55:05
Dat overkomt mij niet. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:45:40
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 11:38:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:23:08
Opstelbaan door Benelux795
Vandaag om 11:23:06
Roco BR 93 stroomafname door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:49
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 10:50:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:25:05
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door henk
Vandaag om 06:02:04
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
  

Auteur Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf  (gelezen 140468 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #330 Gepost op: 05 December 2015, 18:04:48 »
De regels voor tunnels zijn nogal aangescherpt na een aantal noodlottige incidenten in de jaren '90.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2517
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #331 Gepost op: 05 December 2015, 18:55:02 »
Maar goed dat er in Nederland geen Rollende Landstrasse rijdt, want die zou dus helemaal niet via Barendrecht mogen...
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #332 Gepost op: 05 December 2015, 20:35:22 »
Maar heel dom eigenlijk, want voor de ICE zal de BetuweRoute vanaf Geldermalsen tot Zevenaar Oost een goede omleidingsroute zijn. Maar de BetuweRoute is schijnbaar niet geschikt voor het vervoer van reizigers...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #333 Gepost op: 05 December 2015, 20:38:40 »
Klopt! Er zijn te weinig nooduitgangen aanwezig.  :-\
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8510
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #334 Gepost op: 05 December 2015, 22:14:42 »
Maar heel dom eigenlijk, want voor de ICE zal de BetuweRoute vanaf Geldermalsen tot Zevenaar Oost een goede omleidingsroute zijn. Maar de BetuweRoute is schijnbaar niet geschikt voor het vervoer van reizigers...
Er wordt een spoorlijn aangelegd speciaal voor goederenvervoer zodat dat niet door steden hoeft en dit het reizigersvervoer niet in de weg zit en vervolgens gaan we deze lijn ook gebruiken voor reizigersvervoer. Ja het zou soms handig zijn maar dan had de BR net zo goed compleet geschikt gemaakt kunnen worden voor reizigers.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #335 Gepost op: 06 December 2015, 10:28:50 »
Toch staat me er iets van bij dat er in de eerste periode paden waren vrijgehouden op de betuweroute om bij verstoringen er een ice over te kunnen omleiden. In de praktijk zal het hier wel nooit van gekomen zijn.

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #336 Gepost op: 07 December 2015, 21:21:20 »
Dat is ook niet echt nodig, er zijn een heel aantal alternatieven (via Amersfoort-Ede, via Deventer naar Arnhem, via Venlo).

Praktisch gezien speelt ongetwijfeld ook nog mee dat er, bij omleiden over de Betuweroute, een machinist benodigd is met bekendheid op de Betuweroute.


Heußenstein : HO, DB 1957

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #337 Gepost op: 08 December 2015, 15:10:37 »
Lees net dat er 12 november testritten zijn gemaakt met een ICE stel op de Betuweroute, voor eventuele omleidingen bij verstoringen.


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8510
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #338 Gepost op: 08 December 2015, 15:37:32 »
Apart, ik las vanwege de 25 kV die bij Zevenaar wordt aangelegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #339 Gepost op: 08 December 2015, 16:45:58 »
Daar wordt hier niet over gesproken, doel van de ritten was volgens het artikel in RM testen of de systemen kunnen communiceren met die van de Betuweroute. 25Kv lijkt me inderdaad meer voor de hand liggen, maar daar wordt niets over vermeld.

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #340 Gepost op: 08 December 2015, 17:14:15 »
De ERTMS Level 2 versies van de Betuweroute en HSL zijn verschillend van elkaar, vandaar de testen. 25KV is op beide lijnen gelijk dus omdat nou te gaan testen.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3531
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #341 Gepost op: 08 December 2015, 18:36:45 »
Het Alstom / Bombardier debacle?
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

lok1614

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #342 Gepost op: 08 December 2015, 20:01:32 »
Het probleem met de tunnels in de Betuweroute inclusief de Barendrecht overkapping is naast het ontbreken van voldoende vluchtwegen (Barendrecht uitgezonderd) de gekozen brandbestrijding. Al deze goederen tunnels zijn voorzien van sprinklerinstallaties. Wanneer deze in werking treed is er totaal geen zicht meer, alles wordt zeer glad door het schuim en kan er verstikking cq verbranding optreden door stoomvorming. Uit ervaring (ik doe onderhoud in Barendrecht waarbij we de installatie testen) kan ik vertellen dat je, ook als er geen schuim toegevoegd wordt, daar niet in wil staan. Door een foutje collega was ik tot op de draad nat en stonk wie de pest, is geen schoon leidingwater, maar water uit de naastgelegen blusvijver, maar meest gevaarlijke was de desoriëntatie in de nevel!

Dat er in Barendrecht geen goederentreinen door de personen buizen mogen heeft te maken met de Hinderwetvergunning  die daar is afgegeven. Hier heeft de gemeente zich tijdens de planning en bouw heel hard voor gemaakt.

gr Peter

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8510
  • Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #343 Gepost op: 10 December 2015, 19:29:58 »
De ERTMS Level 2 versies van de Betuweroute en HSL zijn verschillend van elkaar, vandaar de testen. 25KV is op beide lijnen gelijk dus omdat nou te gaan testen.
Daar zal je wel gelijk hebben, al rijdt dat ding in Nederland niet op 25 kV dus zullen ze dat misschien ook willen testen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« Reactie #344 Gepost op: 10 December 2015, 20:10:20 »
Onder ETCS rijdt de ICE in NL al, zowel Utrecht-Amsterdam als het stukje Zevenaar-Zevenaar Grens. Misschien de combi ETCS en 25 kV en de transities bij Meteren?