Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco modellen op aliexpress
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:30:57
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:30:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:13:22
Schroefkoppeling voor H0.
door
Eric B
Vandaag
om 18:06:46
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 17:49:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo
door
Miniature Holland
Vandaag
om 17:19:21
Project seaside Germany
door
Ronald69
Vandaag
om 17:18:12
sein decoder Z21 10837 programeren
door
kar
Vandaag
om 16:15:32
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:50:54
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
ArjanB
Vandaag
om 15:39:17
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
j.ossebaar
Vandaag
om 15:37:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:33:01
Z21 Pro Link en Wifi
door
n-driver
Vandaag
om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0
door
Dave.......
Vandaag
om 14:38:26
Duits transport, waar in NL?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:30:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:21:35
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 13:19:13
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 13:13:20
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Besselspoor
Vandaag
om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm
door
sncf231e
Vandaag
om 12:25:27
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Luc2000
Vandaag
om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 11:24:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation. (gelezen 25831 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #150 Gepost op:
15 May 2023, 13:25:53 »
Toch nog een uithaalspoor kunnen intekenen voor de lijnwerkplaats.
Hiervoor is Halte zeskant wel zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De nieuwe situatie van het kopstation en lijnwerkplaats.
Zeskant is zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De lengte van de onzichtbare aansluiting naar België is iets langer geworden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #151 Gepost op:
15 May 2023, 13:29:25 »
Ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben, mooie toevoeging
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Luud H
Offline
Berichten: 106
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #152 Gepost op:
15 May 2023, 13:57:12 »
Mooi emplacement zo....ik volg het met interesse...
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #153 Gepost op:
10 July 2023, 01:36:30 »
Weer iets veranderd, en diverse gebouwen ingetekend.
De perrons van Halte Zeskant zijn van elkaar gescheiden, en ook het enkelsporig grensbaanvak is zo verwerkt dat het achter Zeskant verdwijnt.
De aanpassingen in Halte Zeskant.
De aanpassingen op Maasdal hebben meer vorm gekregen.
Ook is te zien waar diverse gebouwen geplaatst kunnen gaan worden.
In Traincontroller ziet dat er dus zo uit.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #154 Gepost op:
21 March 2024, 23:57:17 »
Afgelopen weekend op OntraXS geweest en daar zag ik iets dat ik wel heel erg mooi vond.
Ik heb dan ook besloten om de sextant te laten vervallen.
Station Zeskant heet voortaan valkenburg.
het station blijft zijn 3 sporen behouden.
Spoor 1 en 2 zijn de binnenlandse trajecten, spoor 3 gaat naar België.
Aan het einde van spoor 3 komt een spanningssluis.
De overgangen op het station zijn gecombineerd met het openbare voetpad.
Dat betekend dat er 4 voetganger overwegbomen nodig zijn.
Voor het wegverkeer is een setje AHOB's genoeg.
Ook heb ik een beetje spoor gesaneerd in het hoofstation.
voor het stationsgebouw heb ik gekozen voor Neupreußen, alleen dat station blijft de fictieve naam Maasdal houden.
Het is een kopstation, dat kan door de beschikbare ruimte helaas niet anders.
dus een bestaande naam voor dit station lijkt me dan ook niet gepast.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 22 March 2024, 00:05:11 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #155 Gepost op:
22 March 2024, 08:17:01 »
Lijkt mij een mooie toevoeging en persoonlijke mening: je hoofd(kop)station er wel een stuk rustiger uit. Enige nadeel is dat je omloopspoor naar Brand Bier wel een heel stuk korter is geworden. Als ik het inschat kan je daar 3 of 4 (korte) goederenwagens kwijt, dat lijkt mij wat weinig. Misschien het idee om anders het omloopspoor te combineren met het spoor ernaast (spoor 6)? Dan kan je bv ook met een korte reizigerstrein omlopen?
Om dezelfde reden kan je ook overloopwissels toevoegen bij sporen 4 en 5?
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #156 Gepost op:
22 March 2024, 12:02:50 »
Rogier,
Meer dan 2 a 3 wagens komen ook niet bij de Brand.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #157 Gepost op:
22 March 2024, 12:47:04 »
Hoe wil je nu kopmaken eigenlijk? Of rij je alleen met treinstellen? Want als je wil kopmaken is een omloospoor handig en/of een kopspoor aan de andere zijde. Beide heb je nu niet echt, behalve het groene spoor voor de PTT, daar kan je 1 of misschien 2 locs kwijt.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #158 Gepost op:
22 March 2024, 12:59:22 »
De trein wordt door een andere lok overgenomen, en na vertrek wordt de aangekomen lok afgerangeerd.
Goederentreinen, en ook de PTT komen altijd op het goederenspoor naast het busstation aan waar de lok/motorpost kan omlopen.
Mischien is dat wel voor verbetering vatbaar.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #159 Gepost op:
22 March 2024, 13:13:17 »
Beste Jos,
Het is altijd lastig om iets direct goed te ontwerpen, maar mij helpt het altijd om het na te spelen/simuleren. Waar komt welke (soort) trein binnen. Hoe ga je kopmaken? Vanaf welk spoor moet de loc dan komen en waar kan de afgerangeerde loc neergezet worden. Die laatste 2 zie ik niet echt in je plan terugkomen. Ik vind het verder echt een fraai plan, maar het is jammer als je er achteraf achter komt dat je echt compleet iets mist
. Vandaar mijn mee-denken.
Je hebt nu (denk ik) ook veel rangeerbewegingen over het hoofdspoor. Dat is iets dat ze in het echt vermijden, want dan kan er niks anders rijden. Dus als het kan is het mooi om dat in model na te bootsen.
Succes!
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #160 Gepost op:
22 March 2024, 14:49:54 »
Ik heb de omloop bij de goederen iets verplaats zodat er meer ruimte ontstaat voor langere treinen.
Ook is er een omloop gemaakt bij de PTT.
Bij het afrangeren wordt trouwens altijd via het uithaalspoor van de werkplaats gereden.
van daar kunnen ook de loks weggezet worden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #161 Gepost op:
22 March 2024, 17:56:00 »
Lijken mij prima toevoegingen
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #162 Gepost op:
22 March 2024, 18:47:31 »
Nog meer sporen gesaneerd.
Bij de brand zijn de uithaalsporen verwijderd omdat ze eigenlijk toch geen functie hebben.
Het seinhuis is verplaatst, en naast het kruiswissel is er nog een kort opstelspoor bij gekomen.
Zodoende is er nog meer plaats vrij gekomen voor scenery.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 2985
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #163 Gepost op:
23 March 2024, 12:26:29 »
Scenery is altijd goed
.
Je zou ook vanaf spoor "7" rechtdoor kunnen gaan met een Engels wissel en het driewegwissel bij Brand dan vervangen door een regulier wissel (of misschien wel geheel vervangen door een bocht). Je krijgt dan wat meer afstand tussen "Brand" en het hoofdspoor, dus je zou daar prima een hek oid kunnen maken. Daarnaast kan je direct vanaf spoor 7 een loc wegzetten op een kopspoor, wat het kopmaken weer makkelijker maakt (hoef je niet via het hoofdspoor te rangeren).
Je zou ook spoor 6 kunnen laten vervallen en spoor 7 als perronspoor gebruiken. Dan kan je ook met je reizigersmaterieel kopmaken (via een Engels wissel) naar het kopspoor, zodat je treindienst gewoon door kan gaan over het hoofdspoor.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.