Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modelspoorbaan van Einte
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:32:01
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht
door
Sven
Vandaag
om 22:19:36
Stub switches
door
Frank 123
Vandaag
om 22:04:29
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 21:57:28
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
janw
Vandaag
om 21:56:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
einte
Vandaag
om 21:37:45
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
einte
Vandaag
om 21:34:24
'Permaloog' met electronenbuizen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:33:13
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 21:26:12
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 21:08:03
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:55:36
Spoor- en tramweg parafernalia
door
1795
Vandaag
om 20:52:22
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 20:45:37
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70
door
Rick
Vandaag
om 20:44:07
Roco smeerolie
door
gtw6016
Vandaag
om 20:36:57
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 20:29:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 19:38:33
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 19:20:09
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Peter J K
Vandaag
om 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 18:13:44
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 18:10:42
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
AlbertG
Vandaag
om 17:43:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 17:38:01
Goede wensen voor 2026
door
bollen neus
Vandaag
om 17:26:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:52:23
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 15:18:39
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38
door
stoombr38
Vandaag
om 15:01:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 14:11:04
Piko EUROCITY 2869 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 13:56:02
HO wisselnietjes gezocht.....
door
Jean
Vandaag
om 12:17:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation. (gelezen 26547 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #150 Gepost op:
15 May 2023, 13:25:53 »
Toch nog een uithaalspoor kunnen intekenen voor de lijnwerkplaats.
Hiervoor is Halte zeskant wel zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De nieuwe situatie van het kopstation en lijnwerkplaats.
Zeskant is zijn passeersporen kwijtgeraakt.
De lengte van de onzichtbare aansluiting naar België is iets langer geworden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #151 Gepost op:
15 May 2023, 13:29:25 »
Ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben, mooie toevoeging
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Luud H
Offline
Berichten: 113
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #152 Gepost op:
15 May 2023, 13:57:12 »
Mooi emplacement zo....ik volg het met interesse...
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #153 Gepost op:
10 July 2023, 01:36:30 »
Weer iets veranderd, en diverse gebouwen ingetekend.
De perrons van Halte Zeskant zijn van elkaar gescheiden, en ook het enkelsporig grensbaanvak is zo verwerkt dat het achter Zeskant verdwijnt.
De aanpassingen in Halte Zeskant.
De aanpassingen op Maasdal hebben meer vorm gekregen.
Ook is te zien waar diverse gebouwen geplaatst kunnen gaan worden.
In Traincontroller ziet dat er dus zo uit.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #154 Gepost op:
21 March 2024, 23:57:17 »
Afgelopen weekend op OntraXS geweest en daar zag ik iets dat ik wel heel erg mooi vond.
Ik heb dan ook besloten om de sextant te laten vervallen.
Station Zeskant heet voortaan valkenburg.
het station blijft zijn 3 sporen behouden.
Spoor 1 en 2 zijn de binnenlandse trajecten, spoor 3 gaat naar België.
Aan het einde van spoor 3 komt een spanningssluis.
De overgangen op het station zijn gecombineerd met het openbare voetpad.
Dat betekend dat er 4 voetganger overwegbomen nodig zijn.
Voor het wegverkeer is een setje AHOB's genoeg.
Ook heb ik een beetje spoor gesaneerd in het hoofstation.
voor het stationsgebouw heb ik gekozen voor Neupreußen, alleen dat station blijft de fictieve naam Maasdal houden.
Het is een kopstation, dat kan door de beschikbare ruimte helaas niet anders.
dus een bestaande naam voor dit station lijkt me dan ook niet gepast.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 22 March 2024, 00:05:11 door NS 1607
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #155 Gepost op:
22 March 2024, 08:17:01 »
Lijkt mij een mooie toevoeging en persoonlijke mening: je hoofd(kop)station er wel een stuk rustiger uit. Enige nadeel is dat je omloopspoor naar Brand Bier wel een heel stuk korter is geworden. Als ik het inschat kan je daar 3 of 4 (korte) goederenwagens kwijt, dat lijkt mij wat weinig. Misschien het idee om anders het omloopspoor te combineren met het spoor ernaast (spoor 6)? Dan kan je bv ook met een korte reizigerstrein omlopen?
Om dezelfde reden kan je ook overloopwissels toevoegen bij sporen 4 en 5?
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #156 Gepost op:
22 March 2024, 12:02:50 »
Rogier,
Meer dan 2 a 3 wagens komen ook niet bij de Brand.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #157 Gepost op:
22 March 2024, 12:47:04 »
Hoe wil je nu kopmaken eigenlijk? Of rij je alleen met treinstellen? Want als je wil kopmaken is een omloospoor handig en/of een kopspoor aan de andere zijde. Beide heb je nu niet echt, behalve het groene spoor voor de PTT, daar kan je 1 of misschien 2 locs kwijt.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #158 Gepost op:
22 March 2024, 12:59:22 »
De trein wordt door een andere lok overgenomen, en na vertrek wordt de aangekomen lok afgerangeerd.
Goederentreinen, en ook de PTT komen altijd op het goederenspoor naast het busstation aan waar de lok/motorpost kan omlopen.
Mischien is dat wel voor verbetering vatbaar.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #159 Gepost op:
22 March 2024, 13:13:17 »
Beste Jos,
Het is altijd lastig om iets direct goed te ontwerpen, maar mij helpt het altijd om het na te spelen/simuleren. Waar komt welke (soort) trein binnen. Hoe ga je kopmaken? Vanaf welk spoor moet de loc dan komen en waar kan de afgerangeerde loc neergezet worden. Die laatste 2 zie ik niet echt in je plan terugkomen. Ik vind het verder echt een fraai plan, maar het is jammer als je er achteraf achter komt dat je echt compleet iets mist
. Vandaar mijn mee-denken.
Je hebt nu (denk ik) ook veel rangeerbewegingen over het hoofdspoor. Dat is iets dat ze in het echt vermijden, want dan kan er niks anders rijden. Dus als het kan is het mooi om dat in model na te bootsen.
Succes!
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #160 Gepost op:
22 March 2024, 14:49:54 »
Ik heb de omloop bij de goederen iets verplaats zodat er meer ruimte ontstaat voor langere treinen.
Ook is er een omloop gemaakt bij de PTT.
Bij het afrangeren wordt trouwens altijd via het uithaalspoor van de werkplaats gereden.
van daar kunnen ook de loks weggezet worden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #161 Gepost op:
22 March 2024, 17:56:00 »
Lijken mij prima toevoegingen
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6447
Zal 't gaan, ja!
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #162 Gepost op:
22 March 2024, 18:47:31 »
Nog meer sporen gesaneerd.
Bij de brand zijn de uithaalsporen verwijderd omdat ze eigenlijk toch geen functie hebben.
Het seinhuis is verplaatst, en naast het kruiswissel is er nog een kort opstelspoor bij gekomen.
Zodoende is er nog meer plaats vrij gekomen voor scenery.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
spoorijzer
Offline
Berichten: 3286
Re: Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.
«
Reactie #163 Gepost op:
23 March 2024, 12:26:29 »
Scenery is altijd goed
.
Je zou ook vanaf spoor "7" rechtdoor kunnen gaan met een Engels wissel en het driewegwissel bij Brand dan vervangen door een regulier wissel (of misschien wel geheel vervangen door een bocht). Je krijgt dan wat meer afstand tussen "Brand" en het hoofdspoor, dus je zou daar prima een hek oid kunnen maken. Daarnaast kan je direct vanaf spoor 7 een loc wegzetten op een kopspoor, wat het kopmaken weer makkelijker maakt (hoef je niet via het hoofdspoor te rangeren).
Je zou ook spoor 6 kunnen laten vervallen en spoor 7 als perronspoor gebruiken. Dan kan je ook met je reizigersmaterieel kopmaken (via een Engels wissel) naar het kopspoor, zodat je treindienst gewoon door kan gaan over het hoofdspoor.
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Vorige
-
1
...
9
10
[
11
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Zuid-Limburgs grensstation.