Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door ArjanB
Vandaag om 00:38:35
m'n gras, m'n gras! door Scratchbuilt
Vandaag om 00:31:25
Rondom Charlois door Alewijn
12 augustus 2022, 23:45:52
€2 Rommelmarkt Pola Station B655 opknappen. door Hendrik Jan
12 augustus 2022, 23:45:42
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
12 augustus 2022, 23:44:23
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
12 augustus 2022, 23:43:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
12 augustus 2022, 22:55:13
Proeflocomotieven Nederlandse spoorwegen door mDDM
12 augustus 2022, 22:51:49
Heen, En en Weer: de tram. door Huup
12 augustus 2022, 22:49:07
Uitgebleekte 2200en door raymond erdtsieck
12 augustus 2022, 22:41:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
12 augustus 2022, 22:25:40
ACME set 55080 met NS restauratierijtuig materieel bespreking door GerardvV
12 augustus 2022, 21:58:08
Modelspoorbeurs Houten 27 augustus. De voor- en nabeschouwing door GerardvV
12 augustus 2022, 21:29:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marco1044
12 augustus 2022, 21:22:51
Twinwoods & Bedford door RudyB
12 augustus 2022, 21:15:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Jeroenproj
12 augustus 2022, 20:04:27
Verbinding Z21 maintentance tool met Z21 door Sven
12 augustus 2022, 19:23:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
12 augustus 2022, 18:37:30
Baanbouw Bosje77 door GORILLUS
12 augustus 2022, 18:25:55
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
12 augustus 2022, 18:18:20
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door tijgernootje
12 augustus 2022, 18:00:36
Ik vind naam+iban gevaarlijk door Tramfan
12 augustus 2022, 17:54:22
Gouda in H0 door fissy
12 augustus 2022, 17:52:07
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing. door dh3201
12 augustus 2022, 17:48:57
OntraXS! 2022, 23-25 september, Spoorwegmuseum door Bor de Wolf
12 augustus 2022, 17:04:16
De groene vingers van Jeroen, het zeeschuim kweekproces door DBCargo
12 augustus 2022, 16:36:56
Tussen Vlaamse velden... door hervé
12 augustus 2022, 16:35:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R v/d Hoven
12 augustus 2022, 16:26:35
NS 8400 van Werps door Ivo tB
12 augustus 2022, 16:25:39
Uhlenbrock Power 3 probleem door janvanbemmel
12 augustus 2022, 16:20:55
  

Auteur Topic: Nederdam, H0 1970 - 1990  (gelezen 40242 keer)

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Nederdam, H0 1970 - 1990
« Gepost op: 22 mei 2021, 20:50:01 »
Eindelijk is het zover, 
na lang plannen, nadenken, wijzigen, nog eens nadenken kan ik gaan beginnen.

Bestelde hout is vandaag geleverd, dus ik kan aan de onderbouw gaan beginnen.

Banenplan is 99% rond
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98089.0



Met grote dank aan Bask185 voor het geduld en input en Peter J K voor het omzetten naar Anyrail

Keuze voor digitaal + koploper is gemaakt, gebaseerd op de info en antwoorden van de vele behulpzame gebruikers op mijn vele vragen over beginnen met digitaal.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98056.0

Twincenter is geupdate naar V 2.0, en de digitale testbaan met koploper heb ik werkend
(maar dat staat nog in de kinderschoenen, dat is weer een wereld op zich heb ik ondervonden...)

tussendoor zal ik nog wat bouwen om niet alleen met PC en Hout bezig te zijn, dus hier komt ook weer een vervolg op.
alleen niet meer in onderstaand topic, maar alles centraal hier.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=97191.0

Nu op zoek naar de benodigde FLM profi-rail, heb al wat aanbiedingen gehad, dus ga hier eens alles voor op een rij zetten.

zal tweedehands moeten worden want zoals bekend is het niet meer (althans niet veel meer) in de reguliere handel beschikbaar.
maar door het grote deel wat ik al heb wil ik hier niet van afwijken.

Als iemand nog wat in de weg heeft liggen, hoor ik graag.

ik heb er in ieder geval zin in!
Off we go!
Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2021, 19:22:00 »
Niet zoveel kunnen doen als ik gehoopt had, maar de poten voor het onderste niveau en de stelpootjes zijn klaar.

Morgenavond maar weer verder.







Mvg Pascal
Mvg Pascal

Nederdam

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 2308
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2021, 19:29:08 »
Ik ben benieuwd  (y) Veel plezier en succes met de bouw.

Bas

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2021, 20:16:04 »
Op de eerste foto zie ik zelfs twee leuke projecten!

Is de auto ook een project van je? De velg lijkt op die van een VW Kever, maar het spatbord is dat niet. Ik kom er zo niet uit, maar ben wel nieuwsgierig.

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2021, 20:26:17 »
Scherp!  Inderdaad een kever velg.andere hobby is luchtgekoelde vw’s. Heb er nu 3 staan waarvan 1 project wat zichtbaar was. Dat is een dannert speedster in aanbouw. Maar dat is het nadeel van werken. Dat vreet hobby tijd  ;D
Mvg Pascal

Nederdam

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2021, 21:58:13 »
Ook een gedurfd project dus, mooi! Misschien leuk daar ook eens wat van die auto's te laten zien. Er zitten een aantal autoliefhebbers hier heb ik gemerkt.

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2021, 22:06:28 »
Bij gelegenheid zal ik wel wat laten zien. Momenteel nemen ze alleen maar kostbare plaats in...  :D
Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2021, 15:55:43 »
Weer wat verder met de onderbouw en bovenbouw. Gaat toch wel veel tijd in zitten om het netjes en modulair te maken maar anders krijg ik het niet boven en kan het er ook nooit meer weg.Ik zit op de helft. Morgen weer een dag.
Tips en opbouwende kritiek altijd welkom!







Mvg Pascal
Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2021, 21:11:03 »
Dacht ik vandaag even m’n kurk op het schaduw station te lijmen.
Had ooit ergens gelezen dat dit goed met voorstrijk zou gaan.
Dus vandaag even voorstrijk gehaald en vol goede moed aan de gang.
Het plakt wel aan mijn vingers, maar niet aan de multiplex of kurk.

Heb ik de verkeerde of pech?


Morgen maar even houtlijm halen en die verdund met water gebruiken.
Moet toch ook piepschuim lijmen om begin van de helling naar 1e niveau te maken, en dit wilde ik toch met houtlijm doen.
 
Dus deze maar wegzetten voor het ballasten. ( als deze daar tenminste wel voor geschikt is...)


Mvg Pascal
Mvg Pascal

Nederdam

Aford

  • Offline Offline
  • Berichten: 488
  • Groeten René

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #10 Gepost op: 09 juni 2021, 21:30:44 »
Dat het niet als toepassing op de gebruiksaanwijzing staat begrijp ik ook wel. Maar dat is juist het voordeel van een forum, daar komen mensen met tips die niet voor de hand liggen.
Ballasten en lijmen met voorstrijk is er daar dus een van....


Mvg Pascal
Mvg Pascal

Nederdam

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3122
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2021, 08:45:10 »
Ballasten had ik hier al wel gelezen, maar lijmen? Bewaar het voor de ballast zou ik zeggen.  :)

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2021, 14:41:39 »
Gaat goed komen Huub!


 Volgende poging

Alle modules voor schaduw station bekleed met kurk ( met houtlijm )

Nu wachten tot alles droogt.


Ondertussen maar eens nadenken over de verbinding tussen de modules.
Ik dacht aan 2 M6 of M8 rampamoeren per verbinding met daarnaast centreer pennen.
Iemand daar ervaring mee of andere/ betere alternatieven?
Bedoeling is dat schaduw station semi permanent op de kamer blijft staan, maar moet demontabel blijven.
Zichtbare modules moeten sowieso demontabel blijven, zodat ik ze makkelijk naar mijn werkruimte kan verplaatsen om aan te werken.
Bedrading etc komt onder de Zichtbare modules en OP de modules voor het schaduw station. Ik wil namelijk van het werken onder de tafel af.
Verbinding tussen alle delen/modules waarschijnlijk met dsub 25 pins.


Mvg Pascal
Mvg Pascal

Nederdam

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1050
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2021, 17:52:56 »
Hallo Pascal,

IK heb nog eens naar je sporenplan gekeken.
Mooi ontwerp. ja zou nog een kunnen nadenken over het plaatsen van 2 extra wissels.
namelijk tussen het linkerstationsspoor en de langslopende boog.
je krijgt daar dan een omloopmogelijkheid wat de rangeermogelijkheden vergroot en wat handig is voor het kopmaken van de (vam)trein.

succes jandcargo

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 353
Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2021, 19:54:28 »

IK heb nog eens naar je sporenplan gekeken.
Mooi ontwerp. ja zou nog een kunnen nadenken over het plaatsen van 2 extra wissels.
namelijk tussen het linkerstationsspoor en de langslopende boog.


Bedankt,
Credits voor het sporenplan komen volledig voor rekening van Peter JK.
In mijn hoofd had locatie van ik Vam en fabriek omgedraaid omdat de Vam trein wat langer is, en ik een oude machinefabriek wil maken waar diverse losse/korte wagons hun bestemming kunnen vinden.
Maar verbeteringen van het sporenplan zijn altijd welkom.
Begrijp ik het dan goed als je dit voor ogen had?




Dat is wel een logische toevoeging.
Ik ga eens kijken wat er mogelijk is.
Eerst nog maar eens alle profi rail benodigdheden verzamelen.
Maar dat lukt al aardig.
Mvg Pascal

Nederdam