Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 14:00:16
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:38:45
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 12:59:14
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 12:56:20
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 12:05:28
LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:31
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
  

Auteur Topic: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III  (gelezen 98224 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #255 Gepost op: 23 December 2022, 15:30:07 »
Het geluid gaat ook uit in de secties die niet zichtbaar zijn. Anders wordt het allemaal te druk ;D

De maximale lengte van de sporen zijn rond de 2 meter. Het meeste zit er iets boven (2,06 m).

Even een cross-post:
Voor deze BR05, @Basjuh 1981; komt deze nog een beetje makkelijk door je wisselstraten?
Enne...je hebt gelijk bevestiging dat de BR 05 makkelijk door de wisselstraten gaat ;D
« Laatst bewerkt op: 23 December 2022, 15:36:50 door basjuh1981 »
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5115
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #256 Gepost op: 23 December 2022, 17:30:17 »
Top, blijft een indrukwekkende machine die Br 05.


Ook de V200 maakte mooie sier in het filmpje, eigenlijk alles wel.


Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #257 Gepost op: 23 December 2022, 17:49:10 »
De V 200 heb ik maar een echte keertrein van gemaakt. Daarom maar de V 320 de twee Umbaurijtuigen gegeven. Het klopt niet, maar zo zonde om het niet ze niet in te zetten  :angel:

Ik heb in iTrain een aantal prioriteiten meegegeven voor diverse typen treinen:

  • Prio 1: Internationaal (E 10 - Rheinpfeil, niet aanwezig in het filmpje)
  • Prio 2: Sneltrein (BR 05)
  • Prio 3: Keertrein (V 200) en buurtverkeer (V 320)
  • Prio 5: Goederentrein (BR 58, BR 95 en E 93)

Hoe lager het prioriteitsnummer, hoe meer prioriteit de trein heeft. Dat kun je duidelijk zien als de V 200 vertrokken is uit het station en weer in het station komt bovenin. Daar moet de V 200 een aantal keren wachten op de BR 05. En een enkele keer op de V 320, maar dat heeft dan te maken dat de V 320 eerder door z'n wachttijd is.

Ter compensatie heb ik per categorie een andere wachttijd. Hoe hoger de prioriteit, hoe langer de wachttijd is.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #258 Gepost op: 26 December 2022, 18:22:52 »
Lekker een beetje rommelen op Tweede Kerstdag. Ik heb de tijdelijke lus weggehaald en de twee wissels en kruising op de juiste plek gelegd. Ook de bezetmelding aangepast. De lus was blok 1 (onderverdeeld in twee secties). Dit wordt slechts één sectie; de binnenbocht tot aan de wissel.



Daarna de rails die daarop volgen een beetje proef gelegd. Ook de draden van de wisselaandrijvingen weggewerkt. Deze moeten nog aangesloten worden op een WDD. Hier heb ik nog aansluitingen over om twee wisselaandrijvingen op aan te sluiten. Alsof het zo gepland is :angel:

« Laatst bewerkt op: 03 January 2023, 21:42:46 door Reinout van Rees. Reden: url tag gefixt »
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #259 Gepost op: 03 January 2023, 21:48:14 »
Inmiddels de rails van de plaat en de plaat er afgehaald.



Vervolgens de spanten weer terug.





Plaat op maat gezaagd, XPS er op gelijmd en even passen met rails.



Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6107
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #260 Gepost op: 03 January 2023, 22:44:03 »
Had je filmpje nog niet gezien maar  (y) (y) rijdt allemaal mooi.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25793
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #261 Gepost op: 03 January 2023, 23:06:06 »
Zo Bas, je bent stevig aan het bouwen/verbouwen  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #262 Gepost op: 07 January 2023, 18:01:45 »
Wat betreft de bouw/verbouw van de baan is dit de laatste stand van zaken.

Aan de buitenkant van de sporen komen nog flexrails te liggen.




Vorig jaar kwam een Umbauwagen BD4yge binnen gereden.



Hier moest natuurlijk wat aan gedaan worden. Dus de airbrush gepakt en weer lekker aan de gang gegaan. Hier het resultaat:



















Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #263 Gepost op: 08 January 2023, 21:27:37 »
En een nieuw project: de V 200.

Het onderstel.



Het dak. Hier moet nog wat aan gebeuren. Op dit moment is het aan het drogen en kan ik niet verder. Dus dat wordt morgen.

Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 25793
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #264 Gepost op: 08 January 2023, 22:56:34 »
Nu al mooi Bas  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2131
    • Baan in Los Angeles
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #265 Gepost op: 09 January 2023, 06:59:12 »
Leuk gedaan dat verweren. Ziet er goed uit.

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #266 Gepost op: 09 January 2023, 09:18:26 »
En dan verdwijnt er nog wat van het werk onder een laag zwarte poeder ;D
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Bertje B

  • Bert is mijn Naam
  • Offline Offline
  • Berichten: 475
    • Bouw van "Beltheim"
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #267 Gepost op: 09 January 2023, 09:50:49 »
Zozo netjes.. moet zelf ook maar eens gaan proberen met de airspuit, nog wel 1tje aanschaffen.  ;D

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #268 Gepost op: 09 January 2023, 10:58:39 »
Bas, mooi dat verouderen, maar je realiseert je toch dat je dan ook een wasstraat moet gaan realiseren ? Eric

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3069
  • DB Tijdperk III
Re: Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
« Reactie #269 Gepost op: 09 January 2023, 13:47:02 »
 ;D ;D

Een diesel zonder roetaanslag is natuurlijk geen diesel.



Dit zijn drie lagen Natural Iron Oxide poeder van Vallejo. Elke laag is gefixeerd met blanke, matte lak van Vallejo.



Wat mij betreft is dit onderdeel klaar en kan de tape er af. Het volgende is de carrosserie.

Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal