Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door NS264
Vandaag om 19:32:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Einde Koemo ballast ??? door Hasenwald
Vandaag om 19:22:44
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
  

Auteur Topic: Vermindering reizigers bij NS  (gelezen 22030 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #120 Gepost op: 12 maart 2021, 23:38:19 »
@thom. Een aanwijzing van een hc of mcn dient men gewoon op te volgen. Hc's zijn boa, mcn zijn toezichthouders. Als een hc het voor zichzelf niet veilig vind om door de mensen op een balkon te lopen om de sluit/vertrekprocedure te starten, dan kan en mag hij die mensen verzoeken het balkon te verlaten.

In de huisregels van NSR staat gewoon omschreven dat aanwijzingen van treinpersoneel gewoon opgevolgd dienen te worden. Heb even de handelingsperspectief van zowel de mcn als van de hc doorgenomen. Kan nergens vinden dat men niet op een balkon mag zitten.
Groeten Joop, machinist Lls

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #121 Gepost op: 13 maart 2021, 01:05:53 »
Heb even de handelingsperspectief van zowel de mcn als van de hc doorgenomen. Kan nergens vinden dat men niet op een balkon mag zitten.

Dat schreef ik al in bericht 79. Een zo is het ook. Een HC kan altijd wat verzoeken, maar een aanwijzing eventueel gevolgd door een PV is dus nergens op gestoeld.
Maar gelukkig weet de HC dit ook en schrijft daar niet voor. Dat 97 procent van de PV worden gehonoreerd komt gewoon omdat er slechts heel beperkt, en alleen in ernstige gevallen, door treinpersoneel geschreven wordt. Wel eens uit een gesprek tussen HCs vernomen dat ze in 20 jaar of meer er nog nooit een geschreven hebben.....
En nu er niet meer gecontroleerd wordt is het aantal UVB s ook bijna tot nul gereduceerd, schat ik zo in.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2021, 09:56:06 door Dwergsein »

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #122 Gepost op: 13 maart 2021, 14:33:09 »
Ondanks het slechte weer was het bizar druk in de trein vandaag, en dat op een zaterdag. Dat is opvallend en bijzonder omdat de meeste mensen niet naar hun werk hoeven.
Mijn essentiële reis was gelukkig maar 30 minuutjes, zelfs op de balkons en gangpaden werd er gestaan
Wat een verschil met doordeweeks, dan is het altijd heerlijk rustig.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2021, 20:16:49 door Dwergsein »

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #123 Gepost op: 13 maart 2021, 14:44:24 »
Of dankzij het slechte weer...

R.
Groet,
      Ronald

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 494
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #124 Gepost op: 17 maart 2021, 21:45:21 »
Foto's graag dan van die overvolle en te korte treinen. Dan hebben we het ergens over.

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Ik heb de sneeuwweek mijn dochter opgehaald van Krommenie-Assendelft, zodat ze niet naar huis hoefde te lopen. En aangezien de kans dat de treinen niet verder dan Wormerveer rijden (richting Uitgeest) ook aanzienlijk is en ik een tiener niet door de sneeuw van Wormerveer naar huis wil laten lopen, was de kans toch al erg groot dat ik er op uit moest met de auto. (Ik moest uiteindelijk maar 1 keer naar Wormerveer die week).

En als je als ouder met een hobby dan toch bij het station staat, dan maak je natuurlijk ook een foto!

Foto 1: Tijdens de lunchwandeling twee SLT op maandag 9 februari 2021 om 12.45 bij Busch en Dam, halverwege KA en Uitgeest.



Foto 2: SLT4 komt aan op KA richting Uitgeest op woensdag 11 februari 2021 om 18.06, m'n dochter heeft tientallen boze reizigers die graag naar huis wilden gezien op Sloterdijk, de trein was overvol, mensen sloegen op de trein. Een deel van de mensen moest op Sloterdijk achterblijven. Mijn dochter is er dan meer dan ooit van overtuigd dat treinreizen voor losers is en doet sinds een week weer extra haar best bij de autorijlessen.



Foto 3: Slt 4 op vrijdag 13 februari 2021 om 14.36 ter hoogte van Forbo Krommenie




Zelf ga ik zoveel mogelijk met de fiets naar mijn werk, bij heel slecht weer met de auto, maar in de trein zien ze me niet! (Mijn treinkosten worden vergoed, auto en fiets maar gedeeltelijk).
Ik heb geen foto van die overvolle SLT4, waarvan ik me dan afvraag waarom een deel van de dienstregeling Uitgeest-Rotterdam met een enkele SLT4 wordt gereden en de rest met gekoppelde SLT stellen. Dan gaat er toch iets fout bij de planning!

Vrgr
Frank

« Laatst bewerkt op: 17 maart 2021, 21:47:08 door Frank103 »

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #125 Gepost op: 17 maart 2021, 23:05:10 »
De situatie geschetst in de tekst is van bijna 5 weken geleden, in een situatie dat het treinverkeer ernstig verstoort was door sneeuw en een te kort aan materieel omdat dit op niet te bereiken plekken stond voor NS.
Dus heeft weinig met het topic te maken, maar leuke foto's uit de barre winter 2021.

De afkorting voor Krommenie-Assendelft is trouwens Kma.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2021, 09:13:19 door Dwergsein »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #126 Gepost op: 20 maart 2021, 17:51:43 »
Dus heeft weinig met het topic te maken, maar leuke foto's uit de barre winter 2021.

De afkorting voor Krommenie-Assendelft is trouwens Kma.
In zoverre dat er in de tussentijd op sommige dagen nog een reet veranderd is. Het werd woensdag zelfs in de trein omgeroepen, of we alsjeblieft wilde klagen via de NS app zodat ze de volgende keer langere treinen zouden meekrijgen.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #127 Gepost op: 20 maart 2021, 19:38:14 »
... in de trein omgeroepen, of we alsjeblieft wilde klagen via de NS app zodat ze de volgende keer langere treinen zouden meekrijgen.....

En met zo'n klantvriendelijk omroepbericht krijg je al conducteur ook veel minder geklaag van de reizigers over je heen, dus prima advies.
Maar bijna iedereen is het vergeten, midden in deze Lockdown met flink stijgende cijfers is het advies nog altijd om thuis te blijven.


hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #128 Gepost op: 20 maart 2021, 23:00:33 »
Laurent, Frank,

Klagen oo dit forum leidt denk ik niet tot verbetering in de situatie...
Misschien kun je een brief insturen naar de kranten, Het Oarool , de Volkskrant en Noord Hollands Dagblad.

Een niet al te zure brief heeft de grootste kans op plaatsing.

Succes.
Ronald
Groet,
      Ronald

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 494
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #129 Gepost op: 21 maart 2021, 00:03:31 »
Hoi Ronald,

Ik ga niet klagen, ik ga gewoon niet met de trein naar mijn werk zolang het zo druk is in de trein, wat veel veroorzaakt wordt omdat NS kortere treinen inzet dan voor de coronacrisis. De fiets en de auto (windkracht 5 of regen) zijn minder risicovol.
Nb ik heb een vitale functie.

Vrgr
Frank

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #130 Gepost op: 21 maart 2021, 08:52:42 »
 :)
'Hoe sterk is de eenzame fietser'

Ronald
Groet,
      Ronald

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #131 Gepost op: 21 maart 2021, 15:16:38 »
Maar bijna iedereen is het vergeten, midden in deze Lockdown met flink stijgende cijfers is het advies nog altijd om thuis te blijven.
Er is denk ik weinig wat te maken heeft met vergeten.
Een deel van de mensen die de trein pakken doet dat omdat men nou eenmaal naar hun werk moet of naar school.
Een groeiender deel zal de trein nemen omdat men het thuis zitten zat is en vind dat men recht heeft op een verzetje/uitstapje.
Dat lijkt een beetje op ikke ikke ikke en de rest kan.......
Er zou dus iets gedaan "moeten" worden aan die groeiende 2e groep,maar vind maar is mensen die willen gaan uitzoeken wie wel terecht in een trein zit en wie niet,en die dan vervolgens de groep die niks te zoeken hebben in die trein,gaat aanspreken.
Mocht men toch bereidwillige vinden,geef ze dan tenminste wat backup mee,want ik vermoed dat er een aardig deel van de aangesproken mensen "uit hun plaat" zullen gaan.

Ik heb een "vitaal" beroep,maar ik kan gelukkig enkel van mijn auto gebruik maken om op het werk te komen,ten eerste omdat het tijdstip waarop ik begin te vroeg is voor een treinreis en ten 2e er ligt in de directe omgeving geen station en ook geen bushalte waar ik iets mee kan.
Dus ik prijs me dat ik zonder ov kan en de daar bij behorende perikelen  :angel:
Dat bespaart me op allerlei vlakken mogelijke dingen waar ik niet op zit te wachten,of wil krijgen,niet voor mezelf maar ook zeker niet voor m'n werk en de mensen die ik dagelijks zie en voorzie van de hoogstnodige dingen die een mens nodig heeft om te kunnen (over)leven.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #132 Gepost op: 21 maart 2021, 16:35:12 »
Destijds hebben we via tv meegekregen dat er niet gehandhaafd zou worden mbt wel/niet noodzakelijk reizen per ov.
Zoals ook niet gehandhaafd wordt mbt het ontvangen van een bezoeker per dag.
Ach, zelfs de coronaminister ging zonder rijbewijs en geldige pas naar het stemburo.
R.
Groet,
      Ronald

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #133 Gepost op: 21 maart 2021, 17:03:52 »
Je ziet dat de stromen reizigers weer toenemen. En daar zal beslist wel wat bij zitten wat wel thuis kan werken maar naar het werk MOET omdat de leiding dat opdraagt. En ja meer scholieren die toch ook weer reizen. Maar ja de ambtelijken vergeten toch vaak de groep die gewoon met de handjes werkt en niet allemaal een koekblik hebben. Waar het werk ook nog niet gelijk naast een station is en ook de bussen hebben een extra lading.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2021, 17:12:46 door Bert van Gelder »

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #134 Gepost op: 25 maart 2021, 14:26:32 »
Op teketekst 109 lees ik dat de NS nu regelmatig klachten ontvangen over te volle treinen, dwz dat er te weinig plaats is om de reizigers volgens de coronaregels te kunnen vervoeren.

Trouw bericht hierover op de voorpagina vandaag: "Schouder aan achouder in de trein".

Ronald
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2021, 16:04:50 door HRP. Reden: Aanvulling Trouw »
Groet,
      Ronald