Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:51:28
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 11:50:17
Bouw van materieel 40 treinstellen door MathynK
Vandaag om 11:45:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:35:41
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:34:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:24:18
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Jelmer
Vandaag om 11:01:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 10:08:57
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 07:45:48
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
  

Auteur Topic: Vermindering reizigers bij NS  (gelezen 22013 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #105 Gepost op: 12 maart 2021, 11:49:22 »
En dan nog, die stickers zijn reeds allemaal weer verdwenen en kwamen uit de tijd dat er in het OV nog geen uitzondering was op de 1,5 meter regel.
Inmiddels is die er al een tijdje en zijn de stickers danook verdwenen. Buiten dat was de sticker alleen een gebods variant 'Groen, hier mag u zitten' en straalde deze niets verbiedends uit.

En ik volg het OV best aardig, maar ook ik heb nog nergens iets voorbij zien komen over het vrijhouden van balkons.

Ik zie daar niets van terug in de trein of perron, dus ik zou niet weten hoe ik mij daar als reizigers van zou moeten vergewisse en dus naar zou moeten handelen ?

Daarmee denk ik ook dat je er gerust een PV voor kunt schrijven maar deze echt geen stand zal houden na een bezwaar daarop.
Je kunt daarbij wel PV schrijven onder een kapstok artikel, maar een kapstok artikel betekend ook niet dat je zomaar in het wilde weg overal voor kan schrijven en iemand dan direct veroordeeld is tot een boete omdat jij er voor geschreven hebt.

Ongelofelijk.

Eerst de cijfers: rond de 97 %, bijna 100 procent wordt navolging aan gegeven.

Misschien wat makkelijker; 9,7 van de 10 PV's. Als ik aan de andere kant zou staan (d.w.z. als verdachte staande gehouden), zou ik het er niet op willen gokken.

En daar gaan we weer: 'echt geen stand zal houden, blabla'.

Dit strookt niet met elkaar. En ja, een kapstokartikel zoals deze kan alles (je leest het goed, ALLES) onder geschreven worden, mits het te maken heeft met (de werkzaamheden in en rond) het spoor. Daarom valt dit artikel ook onder de Spoorwegwet 2000 en is de desbetreffende opsporingsambtenaar daarvoor bevoegd. Daarbij zei ik al dat dit in de breedste zin des woords is, dus alles wat niet onder andere artikelen valt (zoals het niet dragen van een mondkapje) kan onder dit artikel wèl geschreven worden. Dààrom heet dit artikel ook wel het kapstokartikel, je kan er alles aan ophangen.

Dan terugkomend op de cijfers; 97 % van alle artikelen waarvoor geschreven kan worden, wat ik zeg, bijna 100 % krijgt navolging in de zin van, de persoon die als verdachte staande is gehouden krijgt de opgelegde sanctie.

Dus niet, 'maar dat deze echt geen stand zal houden', ja, dat doen ze wel. Even ter verduidelijking, op het gros van de PV's wordt bezwaar gemaakt, maar toch worden ze bijna allemaal ten uitvoer gebracht, waarbij het niet opvolgen van een aanwijzing het meest gebruikte artikel is (vernieling, voeten op de bank, roken, belemmering van de uitvoerining van werkzaamheden door ..... (hier kunnen tig redenen ingevuld worden), of welke aanwijzing dan ook (bijvoorbeeld: ik geef u hierbij een aanwijzing, u dient hierbij onmiddellijk de trein te verlaten, doet u dat niet dan krijgt u van mij een proces verbaal voor het niet opvolgen van mijn aanwijzing.) Waarom deze of gene dan de trein zou moeten verlaten wordt omschreven in de redenen van wetenschap.

Wat ik zei: het grootste gedeelte van de oh zo schaars terugkerende PV's waar geen navolging op wordt gegeven, heeft te maken met het niet goed omschrijven van de redenen van wetenschap, niet met het vergrijp zelf.

Dus, om een lang verhaal kort te maken en tevens ook mijn laatste post over dit geneuzel, de feiten liegen er niet om en stroken niet met wat er hier geroepen wordt. Zelfs al wordt er niets aangegeven, maar is bijvoorbeeld de veiligheid in het geding en dat kan de veiligheid van de reiziger zijn, maar ook de veiligheid van het personeel, dan nog kan er na het geven van een aanwijzing en het niet opvolgen daarvan een proces verbaal worden opgemaakt, zo simpel is het. De cijfers laten zien dat dit zo goed als altijd wordt uitgevoerd zoals opgelegd.

En de balkons, de stickers zijn misschien weer verwijderd toen het wat soepeler ging, maar als een HC voor zijn gezondheid kiest en daarmee zijn eigen veiligheid en hij vraagt je verder op in de trein plaats te nemen en je doet het niet, dan zal je na de aanwijzing een pv kunnen krijgen en die zal (zoals de cijfers laten zien 🥱) navolging krijgen.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 11:54:13 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #106 Gepost op: 12 maart 2021, 12:16:17 »
@Ben. Hoefde geen foto's te maken voor ongelovige Thomassen, ik was te laat en NS stipt  . Dus leeg perron naar Amsterdam.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5814
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #107 Gepost op: 12 maart 2021, 12:32:32 »
Kans gemist dan om je ongeloofwaardige verhalen kracht bij te zetten Luit.

Gr, Ben.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #108 Gepost op: 12 maart 2021, 12:41:00 »
Volg dit al een tijdje .
Ben geen NS er en maak geen gebruik van het OV sinds een jaar of 10
Positie HC is m.i duidelijk verwoord.
Dat treinen  soms  te vol zijn  zal wel denk ik
Door corona moeilijker te voorspellen en allerlei belangen spelen mee
financieel etc is duidelijk verwoord toch .
Ik vermoed als er treinen rondrijden die bijna leeg zijn er luidkeels kenbaar gemaakt wordt dat dit toch geld verspilling is enz
Ws kan de NS het nooit goed doen voor iedereen
Wat ik niet begrijp is dat het bijna een oorlog wordt hier !!
groet kees
 



Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7811
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #109 Gepost op: 12 maart 2021, 13:11:02 »
En de balkons, de stickers zijn misschien weer verwijderd toen het wat soepeler ging, maar als een HC voor zijn gezondheid kiest en daarmee zijn eigen veiligheid en hij vraagt je verder op in de trein plaats te nemen en je doet het niet, dan zal je na de aanwijzing een pv kunnen krijgen en die zal (zoals de cijfers laten zien 🥱) navolging krijgen.
Voor mezelf sprekend heb ik nog nooit meegemaakt dat de HC me vroeg om ergens anders te gaan zitten omdat hij voor zijn eigen veiligheid kiest, lees ruimte om zich heen wil.
Wat ik wel zie is dat ze vanuit de cabine (meestal dan de lege) sleutelen en helemaal niet op het balkon komen. Gebeurde pre corona ook wel maar nu is het veel meer het geval.
Ik weet niet of het in al het materieel kan maar het merendeel volgens mij wel.
Dus met het geven van een aanwijzing in dit specifieke geval zal het wel loslopen.
Gr.
Eric

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Duitsland TP III
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #110 Gepost op: 12 maart 2021, 13:25:07 »
Eric,

Het zou voor jou niet gelden want daar waar jij woont rijdt men hoofdzakelijk met VIRM of FLIRT. De reizigers van de balkons halen geldt, in mijn geval en gedaan, bij ICMm, zie mijn foto's omdat daar klapstoeltjes op de balkons zitten.

Sleutelen vanuit de cabine kan alleen in: SGMm, SNG en FLIRT. Alle overige treinen vanaf de balkons.
Grt, Ronald.

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #111 Gepost op: 12 maart 2021, 13:58:32 »
Ik heb drie weken geleden meegemaakt dat de conducteur vroeg of de reizigers op het balkon zoveel mogelijk toch een stoel wilde opzoeken. Echter zat de trein dermate vol dat er geen stoelen meer vrij waren zonder direct naast iemand te gaan zitten.

Mijn eigen ervaring is dat het heel erg verschilt qua bezetting. Soms heb je een rijtuig voor je zelf en je heb momenten dat het in de gangpaden ouderwets vol staat. Met name de treinen die voor 21:00 bij een studentenstad aankomen kunnen afgeladen zijn. Ik heb tegenwoordig een 1e klas Weekend Vrij abonnement zodat ik een stukje rustiger kan zitten, maar door minder kaartcontrole zie je toch een hoop die eerste klas gaan zitten die daar niet thuis horen.
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #112 Gepost op: 12 maart 2021, 15:02:23 »
Ik weet het de boodschapper heeft het gedaan.Alleen ja als (vrijwillig)buurtbuschauffeur kom ik nogal eens aan het station Krommenie/Assendelft en woon zelf dicht bij dat van Zaandam. En ja als alleen een plaatje dat moet bewijzen zoek dan eens bij "ik ben een Zaankanter" . Ik heb nooit iets tegen NS gehad tot een aantal jaren terug , waarin ze plots om de haverklap niet kunnen rijden en het materieel niet op orde lijken te hebben. Ik weet dat daar ook ProRail bij zit maar voor de goegemeente is dat nog altijd dezelfde.
En de klacht bij de Zaanlijn is dat men in de middag regelmatig de sprinter maar tot Wormerveer liet rijden  en dan ophief. En ja een opgeheven dienst is nooit te laat. In dit geval is het dat de meeste treinen erg mager bezet zijn,ik ontken dat ook nergens, alleen in de Spits zie ik en anderen dat het treintje aardig vol zit. En dat wordt hier door NS adepten vooral ontkent .
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 16:40:18 door Bert van Gelder »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #113 Gepost op: 12 maart 2021, 15:55:01 »
Naja, Eringa is inmiddels vertrokken. Het werd hem allemaal een beetje te moeilijk. Hettinga kan momenteel roepen wat ie wilt, maar moederbedrijf DB zit zelf in zwaar weer. Heeft maar een kleine schuld van ± 24 miljard euro's  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #114 Gepost op: 12 maart 2021, 16:12:42 »
maar door minder kaartcontrole zie je toch een hoop die eerste klas gaan zitten die daar niet thuis horen.
Zit nu ook in de eerste klasse SNG, bijna avondspits, helemaal alleen. Hoe zie jij nou aan mij of ik wel of niet betaald heb hiervoor ?

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #115 Gepost op: 12 maart 2021, 17:01:05 »
Wanneer ik in mijn uniform in de eerste klasse inloop en ga zitten, omdat ik moet passagieren en er een aantal mensen opstaan en spontaan in de tweede klasse gaan zitten, vind ik dat best opvallend.

Laat ik het zo zeggen  :-X
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Duitsland TP III
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #116 Gepost op: 12 maart 2021, 17:23:15 »
Kees,
Wat Dave al vertelde(dat van in uniform), maak(te) ik als Hc dat dagelijks mee. Zit nu helaas sinds dec. thuis(ziektewet) maar neem aan dat het alleen maar is toegenomen.
Grt, Ronald.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #117 Gepost op: 12 maart 2021, 17:39:17 »
Prima die verduidelijking
Begrijpelijk je reactie dus
beterschap
met vriendelijke groet
kees

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #118 Gepost op: 12 maart 2021, 18:47:13 »
Ow, had even gemist dat MMTB (ook) in uniform was.......

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3867
Re: Vermindering reizigers bij NS
« Reactie #119 Gepost op: 12 maart 2021, 22:30:46 »
En de balkons, de stickers zijn misschien weer verwijderd toen het wat soepeler ging, maar als een HC voor zijn gezondheid kiest en daarmee zijn eigen veiligheid en hij vraagt je verder op in de trein plaats te nemen en je doet het niet, dan zal je na de aanwijzing een pv kunnen krijgen en die zal (zoals de cijfers laten zien 🥱) navolging krijgen.
Je hebt nu al een paar keer aangegeven hoe het allemaal in zijn werk gaat, dat is mij wel duidelijk, dat vooropgesteld :)

Maar het laatste wat je schrijft kan volgens mij nooit de bedoeling zijn, want feitelijk schrijf je gewoon dat een Hc zijn eigen beleid kan gaan voeren buiten de regelgeving van zijn werkgever om op basis van dat kapstokartikel. Dat kan nooit de bedoeling zijn, volgens mij is een Hc bedoeld om te zorgen dat de regelgeving nageleefd word.

Daarnaast heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waar een reiziger geïnformeerd word en terug kan vinden dat ie niet op balkon mag verblijven ;)

Het zou hetzelfde zijn als een politieagent jou gaat bekeuren omdat je te hard rijdt op een 80 km/u kilometer weg, omdat hij vind dat 50 km/u daar hard zat is.
Die bekeuring houdt ook geen stand hoor ;)
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 22:33:00 door Thom »