Als dit spul een goedkeuring heeft voor Duitsland naar Italie dan zit er plots een koninkje in dit land die het afkeurt. De onzin ten top. Als Duitsland een MAN goedkeurt mag hij in heel de €U en volgens mij ook EER rondscheuren maar in spoorland is nog steeds ieder koninkje keizer.
Ik weet het een open deur maar terwijl het wegtransport of de luchtvaart haar zaakjes boven de landen regelt blijft het spoornet in haar keurslijf van voor WO2 zitten. Allemaal koninkjes op de vierkante meter. Het moet in een verenigd €uropa toch mogelijk zijn al die systemen iets te synchroniseren . Een trein zonder poespas van Europoort tot eind breedspoor of tot Parijs/Wenen te laten rijden moet gewoon mogelijk zijn als al die koninkjes er niet zouden zijn. Want ja om Utrecht haar zeggenschap te ontnemen ten koste van pak hem beet Straatsburg is natuurlijk gezichtsverlies voor de eigen BoBo.
En vrachtwagen kan overal op een weg rijden.
...heeft nieuw materieel vaak ook nog issues met de lage bovenleidingspanning waar Nederland ooit voor gekozen heeft. Dus als je daar met een in Oostenrijk gebouwde trein hiermee wil rijden zou ie eerst toch ook een toelatingsproces moeten gaan doorlopen. Want er zou eerst flink getest moeten worden voor ie los gelaten wordt in de normale dienst. Overigens is daar ook niks vreemds aan in het weg en luchttransport...
Dan heb ik toch wat gemist dat het van die spanningen allemaal is opgelost... Merk er dagelijks alle ellende van... Rij zelf met de 186, 189 en 193...
Nouja, hoe vaak er een trein op de HSL is gestrand. Of bij Ressen, wanneer die de Betuwelijn opgaat...