Dat zijn meestal geen NS-lijnen. Sommige vervoerders hebben het geprobeerd, maar daar is uiteindelijk een eind aan gemaakt door Prorail of de vervoerders zelf. Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen op die lijnen ondertussen waren ingestapt. Ik denk nul.De afwegingen zijn goed te volgen. Kan je van mening zijn dat op basis van die afwegingen een andere beslissing had moeten worden genomen. Vind ik in dit geval niet.En het opporren van de tegenstelling voetvolk/managers is een probaat middel om onenigheid binnen de voetvolkgeledingen te pacificeren, maar doet vaak geen recht aan de werkelijke situatie.
Das toch wat hier al een paar keer is gezegd? t "voetvolk" heeft zondag al zn best gedaan om te zorgen dat zoiets gewoon zou kunnen, alleen is er van hogerhand besloten dat t voor niks was en t een beter idee was om op de rug te gaan liggen met de pootjes omhoog (met alle gekrakeel en misverstanden hier op t forum tussendoor omdat iedereen zich in de kuif gepikt voelde)
En wederom mis ik iets. Men heeft inderdaad zijn best gedaan om een dienstregeling te kunnen rijden, maar helaas is het vechten tegen de bierkaai en ook dat is al heel vaak aangehaald.
De tegenstelling "voetvolk"-managers, tja, die komt een beetje uit dit draadje. Toen ik me afvroeg van jongens waarom gooit men de hele dienst plat kwam er meteen een en ander aan gekrakeel "jamaar al die mensen dan die buiten in de kou hebben lopen ploeteren om de boel nog zo goed mogelijk gaande te houden?" nou uh, die lui hebben niet daar staan ploeteren om daarna te zeggen jongens laat maar....
voor geldermalsen-dordt: ja. voor NS: nee.
Wat jij wil. Jouw dag, jouw feest! Jouw mening en wetenschap, niet gehinderd door enige vorm van kennis, is zo langzamerhand bekend. Zie ook het reeds afgesloten draadje. Freek J.
Maar... waarom kan er dan toch zondag/maandag vrijwel niet gereden worden?Ergens mis ik een verband tussen "alles is goed geregeld" en "toch kan er niet gependeld worden".Wat mis ik?Reinout
V.w.b. de zondag heeft zoals anderen hier al gezegd hebben de vervoerder ( NS ) de keuze gemaakt om maar helemaal niet te rijden. Waarschijnlijk omdat bij wel rijden de problemen alleen maar groter waren geworden. Denk aan gestrande treinen / reizigers etc. ICM met het kleine reizigersaanbod mijns inziens, hoewel een vervelende, geen onverstandige keuze. Gr Rik