Vorige week is intern met alle ketenpartners besloten over te gaan tot LUD ( landelijk uitgedunde dienstregeling ) en KIF3 ( kern infrafase 3 ).Het eerste betekend dat zoveel mogelijk heen en weer gereden ( gependeld wordt) op kortere trajecten om olievlek werking bij storingen te beperken.Het tweede betekend concreet dat alle niet noodzakelijke wissels ( zoals overloopwissels op de vrije baan ) vastgelegd worden en behalve voor calamiteiten niet bediend worden. Dit is afgestemd op elkaar omdat met minder wissels uiteraard niet de hele dienstregeling is te rijden, maar wel de uitgedunde.Met andere woorden... eigenlijk precies wat jij zegt doen we dus al ..gr Rik
Diezelfde winter ging bijna alle materieel op zijn kont, behalve mat 46, die heeft er dan ook voor gezorgd dat er nog een dienstregeling kon worden gereden. Weliswaar hadden de veerpakketten hun beste tijd gehad dus het was regelmatig stoten i.p.v. schommelen in Mat 54. Maar warm waren ze wel, en snel ook (geen ATB) dus ik zal niet vertellen met welke snelheid er over de veluwe gereden werd. Freek J.