In Duitsland en zelfs ook in Zwitserland zijn ook grote problemen. In Duitsland hebben reizigers zelfs de nacht in een gestrande trein doorgebracht en werden door het Rode Kruis (!) van soep, dekens en warme dranken voorzien.Het is een cliché dat het alleen hier een drama is.Gr, Ben.
En ik realiseer me dat dit een hele rechtlijnige benadering is en er ook gekeken moet worden naar de oorzaak van de verstoring. Uitval of vertraging door spoorlopers of aanrijdingen met wegverkeer moeten uiteindelijk een andere weging krijgen dan oorzaken als personeels- of materieel tekorten bijvoorbeeld.
Waarom kunnen in andere landen wel treinen onder veel extremer omstandigheden doorrijden?Waarom kijkt Pro Rail en NS de kunst elders niet af?
Momenteel rijden er weer treinen.
Dan wordt het nodeloos ingewikkeld en al helemaal gemakkelijk te manipuleren. De benadering is nu ook rechtlijnig. Uitgevallen treinen tellen in het geheel niet mee, zowel in de teller als in de noemer. Jouw rechtlijnige benadering kan ook. In beide gevallen moet je het exacte getal niet te letterlijk nemen. Het is vooral zaak ieder jaar dezelfde methode te gebruiken, zodat de ontwikkeling in de waardering is te volgen. Die ontwikkeling zegt het meest.
Kan het huidige materieel deze zeer winterse toestanden wel aan
Alle is overdreven, laten we eens beginnen met alle probleem veroorzakende/- verergerende exemplaren, kijken we daarna nog even naar de niet oplossing gerichten.
...en nu we toch bezig zijn:Dan blijven er niet veel meer over. Leen.
Niet geheel met je eens, het niet meenemen van uitgevallen/opgeheven treinen werkt m.i. bewust een hoger cijfer in de hand.Je gehele dienstregeling op tijd rijden is een score van 100%. Als je van die 100% 30% niet uitvoerd, kan je cijfer nooit hoger worden dan 70% très simple!
Uitval door beheersbare oorzaken zoals geen reserve personeel of -materieel of ten gevolge van achterstallig onderhoud zijn dat m.i. juist extra!
goh...... waarom zitten jullie niet in het management van Prorail..... dan waren alle problemen opgelost
Het gaat om het doel: meten hoe de punctualiteit zich ontwikkelt.
Hoe stel je dat vast?
twee giga sneeuwveegtrams met roterende borstels, de SV1 en de SV2, bouwjaar 1905, 1912. Zijn die nog inzetbaar? Het zou een mooie stunt zijn om een veegtram van 116 jaar oud op de rails te hebben
Dat is niet het enige doel helaas, er zijn mensen met grote belangen bij hoge cijfers ...