11.1.2.4. Parameter “K slow”Together with the LokPilot V4.0 decoder an additional CV 52 has been introduced which seperately determines the gain control considerably for the whole slow driving sector in speed step 1. If you are not satisfied with the driving behaviour when the locomo-tive drives slowly or starts, while everthing is fine with the medium and high speed steps, you should increase the value of CV 52 by ca. 5 - 10 than the value set in CV 54.
Als ik de CV's voor langzaam rijden verander (CV 51 en 52), gaat ie met een schok wegrijden.
Sven, ik heb iets soortgelijks gehad met een Esu lokpilot 5 micro en één van jouw motortjes, die ik in een Philotrain Oersik heb zitten.Ik kreeg de boel in eerste instantie ook niet mooi rijdend, wat ik ook aan de motorparameters deed.Ik heb uiteindelijk 2 spoelen van een oude Roco printplaat gesoldeerd en tussen de decoder en de motor gezet en dat bleek de oplossing. Rijdt nu zijdezacht en volledig vloeiend met nagenoeg de default faulhaber instellingen.Geen idee wat de waarde van die spoelen is, ik dacht iets van 10uH ofzo. Hopelijk kun je hier wat mee.
Wat voor spoel is dit precies? Want ik krijg mijn stoomtram met lopi micro v4 ook niet helemaal goed... Blijft nog een beetje knorren en schokken. Bij andere merken decoders schijnt het minder te zijn, maar ik blijf liever bij Esu én het zit allemaal zo lekker weggestopt dat ik het er liever niet meer uit haal Groet, Mathyn