Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Marklin My world, motor heeft kuren
door
Hans.F
Vandaag
om 21:32:08
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 21:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Charles_
Vandaag
om 21:21:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 21:08:06
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
grossraumwagen
Vandaag
om 21:06:11
Eindstation Daarhuizen
door
Sikko
Vandaag
om 20:58:00
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Eric v C
Vandaag
om 20:39:19
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 19:45:34
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:42:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 19:26:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
Vandaag
om 18:53:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Bert_Apd
Vandaag
om 17:50:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
Vandaag
om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema
door
Gerard
Vandaag
om 17:12:17
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:03:44
Line-up foto's van modellen
door
R1954
Vandaag
om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan
door
aad52
Vandaag
om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 16:49:05
Oud model gangbaar maken
door
Gerrit H
Vandaag
om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Luit
Vandaag
om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker
door
Ploeger
Vandaag
om 12:51:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Massa detectie K-rail wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Massa detectie K-rail wissel (gelezen 912 keer)
bask185
Offline
Berichten: 5123
Massa detectie K-rail wissel
«
Gepost op:
31 January 2021, 15:59:59 »
Hallo,
Ik heb een klein vraagje over massa detectie omtrent een K rail wissel.
De sporen links van de wissel tot het blauwe schuim, het wissel zelf en het spoor rechts van de wissel zijn een grote sectie. Bij dat schuim beginnen mijn perrons en daarvoor komen 2 uitrijseinen te staan. Aanvankelijk wilde ik stroomdetectie maar ik heb geen zin om die rails los te trekken om de onderkant door te slijpen, dus wil ik het doen met massadetectie.
Rechts van de wissels wil ik de achterste rail gebruiken voor de detectie en ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn om dat verder door te trekken. Zie het rode stuk.
Volgens mij geeft dat problemen omdat de wisseltongen een verbinding kunnen maken tussen massa v. puntstuk en de detectierail.
Nu ben ik niet helemaal 100% thuis in hoe de rails op deze wissels zijn aangesloten. Ik heb de tongen even doorgepiept met dn multimeter en die zijn volgens mij sws verbonden met massa. De wissel ligt natuurlijk al op zijn plaats met de andere rails en ik heb geen losse wissel liggen die ik kan doormeten.
Ik dacht dus om hier het paarse stuk ook te detecteren en de wissel zelf dan maar over te slaan. En bij de rode lijn wilde ik dan een zaagsnede maken tot voor de wisseltongen. Volgens mij kan ik het puntstuk niet gebruiken omdat de wisseltongen dan een valse detectie zouden geven als de wissel op rechtdoor zou staan.
Ik kan de wissel natuurlijk ook in zijn geheel overslaan daar al mijn treinen in principe lang genoeg zijn. Bovendien werk ik met een instelbare afval vertraging van de detectie. Het heeft verder ook geen invloed op de treinen regeling zelf. De detectie heeft alleen invloed op de stand van de seinen en die werken slechts cosmetisch.
Met de oplossing op het laatste plaatje kom ik er wel mee weg, maar ik vraag me nu wel af, of ik ook het hele wissel kan detecteren.
Mvg,
Bas
Gelogd
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26898
Re: Massa detectie K-rail wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
31 January 2021, 16:11:30 »
Ik denk dat je het wissel beter kunt overslaan in de detectie. De spoorstaven links en rechts zijn met elkaar verbonden. Om die verbindingen te verbreken moet je het wissel uitbouwen en dan is het nog lastig.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Te 2/2
Offline
Berichten: 1020
Metrop-Märklin
Re: Massa detectie K-rail wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
01 February 2021, 18:27:26 »
Ik laat me niet uit over detectie.
Maar wel over K-rail wissels, en het doorverbinden van massa tussen de spoorstaven.
Het ene wissel is het andere niet, en je foto laat de verschillen niet zien. Zo op het oog is het een
22715
en geen standaard K-rails wissel, vanwege de aanwezigheid van korte strijkregels.
Citaat van: Klaas Zondervan op 31 January 2021, 16:11:30
De spoorstaven links en rechts zijn met elkaar verbonden.
Dat is standaard zo bij standaard K-rails wissels, maar niet bij alle "slanke" k-rails wissels.
Wisseltype en -leeftijd maakt uit voor het wel of niet doorverbonden zijn van spoorstaven, en dus van de vraag of wat jij wilt, ook kan.
«
Laatst bewerkt op: 05 February 2021, 20:16:01 door Te 2/2
»
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Massa detectie K-rail wissel